4 365 377 läst · 32 104 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hade tänkt att börja med att riva panelen på en gavel idag men eftersom vädergudarna har gråtit större delen av dagen så tog jag och städade i garaget. Skulle gjort det i våras men då fanns det annat att göra som var roligare men nu är det gjort i alla fall.
Idag har jag varit lite seg efter en 30-års skiva jag var på igår. Men jag fick iaf dit decklighten. Nu när det börjar skymma på är jag toknöjd med hur det lyser. Helt perfekt. Jag valde att köra på ett snikalternativ köpte: http://www.jula.se/decklight-ip44-10-pack-422259 Jag använder 7 stycken så jag har 3 i reserv, det i kombination med 3 års garanti ger mig en förhoppning om att jag ska ha en liten chans att det ska funka Skitsvårt att ta bilder på det men jag har iaf gjort ett par försök. Ser inte alls så trevligt ut på bild som det gör i verkligeheten.
Semester och bara regn närmaste typ 10 dagarna.Vad göra? Skulle vilja riva tapeter i stora rummet måla vitt och lägga ett nytt klick golv.Får nog kolla ekonomin och lägga på ett kol..Eller ha semester...
Mmmm
Mmmm
Igår...
Körde iväg 2 lass med gammal betong sten och sand.... råkade stöta till panelen på huset med skopan, 3 lockbrädor och 2 plank gick åt he***e. Har inte ens hunnit få upp de 3 sista lockbrädorna på panelen, de fattades och jag har glömt att köpa mer. Igår sa Sambon att jag måste laga den nya skadan innan vintern. Kanske dags att ta en tur till brädgårn snart =)
Körde iväg 2 lass med gammal betong sten och sand.... råkade stöta till panelen på huset med skopan, 3 lockbrädor och 2 plank gick åt he***e. Har inte ens hunnit få upp de 3 sista lockbrädorna på panelen, de fattades och jag har glömt att köpa mer. Igår sa Sambon att jag måste laga den nya skadan innan vintern. Kanske dags att ta en tur till brädgårn snart =)
Riktigt snyggt, bra ljus i dem där. Trodde först att du hade ljusslinga i "relingen" men insåg att det var reflexer.MagnusSt skrev:Idag har jag varit lite seg efter en 30-års skiva jag var på igår. Men jag fick iaf dit decklighten. Nu när det börjar skymma på är jag toknöjd med hur det lyser. Helt perfekt. Jag valde att köra på ett snikalternativ köpte: [länk] Jag använder 7 stycken så jag har 3 i reserv, det i kombination med 3 års garanti ger mig en förhoppning om att jag ska ha en liten chans att det ska funka Skitsvårt att ta bilder på det men jag har iaf gjort ett par försök. Ser inte alls så trevligt ut på bild som det gör i verkligeheten.
Bara att sitta o vänta på rätt väder
Kjell G
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 863 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 863 inlägg
Har barnen hemma från dagis i 4 veckor så nu går allt långsamt men under veckan har jag grävt ur 4-års komposten och vänt på 3-års komposten. Byggt grindarna till altanen samt blomlådorna vid entren till altanen (även planterat blommor) och håller nu på med altantrappen. Idag händer ingenting alls förutom hushållsnära tjänster för det regnar massor.....
Bra jobbat, har kollat lite i din tråd och det går ju framåt, härligt. Schysst ställning har du byggt också, funkar den bra tycker du? Har du fäst den i huset eller klarar den sig fristående?Peter_K skrev:
Kjell G
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 863 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 863 inlägg
Den står bra för sig själv, är ju iof inte så hög just nu så jag får se hur den känns på framsidan då jag måste skruva dit ett par reglar till på gavlarna. Gjorde den ca 1 meter bred med 4st 195x45 att stå på. Den känns faktiskt stabilare än den Zip-Up jag hyrde till gavlarna.
Byggde klart myggdörren idag. Vart inte dumt alls.
Avslutade med att plocka och städa lite. Vet inte hur många burkar/lådor/kartonger osv vidare jag hittade med blandade skruv.
Är det bra väder i morgon FM ska jag gå över altanen och fra upp vareviga spik som sticker upp. Trädäck ska inte spikas, de ska skruvas
Avslutade med att plocka och städa lite. Vet inte hur många burkar/lådor/kartonger osv vidare jag hittade med blandade skruv.
Är det bra väder i morgon FM ska jag gå över altanen och fra upp vareviga spik som sticker upp. Trädäck ska inte spikas, de ska skruvas
Beställde tre st plåtar till ytterdörr/altandörr i tisdags, monterade dem i dag. Konstigt att det skulle ta fyra år att komma dit
I går lekte jag elektriker, monterade upp taklampa bestående av tre spottar. De var på 3x50W och jag tyckte det blev lite skarpt. Går ju att byta glödknoppar men en dimmer kanske skulle vara bra. Letade och hittade en överbliven bland elmaterialet, tittade på en befintlig och monterade. Det funkade, lysande Sickan! (Fast man får ju byta såna prylar om man har nödig kännedom, eller hur det nu sägs)
Idag kom nytt kakel till diskbänken, Wasa från Höganäs, det "gamla" ska bytas. Fortsätter det dåliga vädret så åker väl det upp snart misstänker jag.
Kjell G
I går lekte jag elektriker, monterade upp taklampa bestående av tre spottar. De var på 3x50W och jag tyckte det blev lite skarpt. Går ju att byta glödknoppar men en dimmer kanske skulle vara bra. Letade och hittade en överbliven bland elmaterialet, tittade på en befintlig och monterade. Det funkade, lysande Sickan! (Fast man får ju byta såna prylar om man har nödig kännedom, eller hur det nu sägs)
Idag kom nytt kakel till diskbänken, Wasa från Höganäs, det "gamla" ska bytas. Fortsätter det dåliga vädret så åker väl det upp snart misstänker jag.
Kjell G
Golvet i den blivande tvättstugan börjar bli klart...