4 423 484 läst · 32 291 svar
4423k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Igår... måla sista lagret på golvet i ett rum. Eftersom att färgen nog inte skulle räcka så köpte jag en liter till. När jag målat lite drygt halva golvet med vit färg så öppnar jag den nya burken, svart färg! Hade köpt fel. Om jag skulle åka och byta så skulle golvet torka och jag skulle få måla om allt igen och en liter för 260 kr hade inte räckt. Slutade med att jag drog ut den färgen jag hade så att den räckte, kan ju nämna att det blev väldigt tunt den sista biten på golvet. Nästa gång kollar jag nog lite nogrannare på burken innan jag köper den. =)
Tack!Kjell_G skrev:
Jo, har en fru som är duktig på det där med planering och inköp. Tapeten är maffig och tog ett tag att vänja sig vid. Frugan har helt snöat in på Hanna Wernings kollektion, vi har bl.a denna i köket. Tack o lov handlar det bara om fondväggar...
Nu sitter all trall på plats på trädäcket, placeringen av decklighten e bestämd. Bara till o börja borra i det nya virket alltså... Var o hämtade ett lass ved o travade upp också, det får väl nästan räknas som husarbete.
Har avnjutit frukost på altanen i söderläge och en god middag på altanen i västerläge. Det är det vi gjort med vårt hus idag. För det var väl inte så att ni menade att man enbart skall bygga på sitt hus utan använda huset...
...och när maten sjunkit ner och omvandlingen till kemisk energi dragit igång får man en oemotståndlig önskan att ytterligare förbättra sin omgivning, så att man nästa gång man avnjutit sina måltider få ännu mer energi och lust att gå igång på nytt.Hemmakatten skrev:
Uppåtgående spiral eller ekorrhjul - det är frågan
Kjell G