Idag har jag grävt bort en stubbe som stod precis mot huset, grävt upp en stor platt sten som har legat vid trappen och grävt bort ca 30cm jord vid husets framsida.

Bara för att göra nånting idag så har jag spacklat lite vägg, snedtak samt tak.
Det är väl ungefär nu jag ångrar att jag använde så många skruvar när jag satte upp gipset :p
Vi får väl se hur det blir i slutändan, spännande.
Golvgips överallt på grund av storleken, hade inte fått upp större genom trappen till ovanvåningen.

Bara skrapat, oljat och grundmålat 2 fönster. Tog 6-7 timmar och tillräckligt för att förstöra en semesterdag.

Satt in denna.

• 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Garaget har efter 3 år fått sina vindskivor uppsatta och Plåtis är färdig. Skönt att husets mössa är klar inför vintern. Ett skafferiskåp i köket har efter 1 år fått sina luckor på plats. Det började gå åt lite väl mycket mjöl och havregryn á naturelle. Surt för 1-åringen. Håller fortfarande på att samla mod för tvättstugekaklingen. Men snart har jag avslutat alla andra påbörjade projekt och har inget val. Spänningen stiger. :)

Jag har gjort INGENTING! Eftersom jag lyckats trilla ner från en stege och stuka båda mina fötter... Otroligt frustrerande när vi håller på att måla huset för fullt.

wanegardh skrev:
Satt in denna.
Trevligt! Är det plast? Har klämt lite på en men tvekar eftersom jag har träfönster/dörrar för övrigt. Hur har du? Och kan man kombinera dem?

Kjell G

Kjell_G skrev:
Trevligt! Är det plast? Har klämt lite på en men tvekar eftersom jag har träfönster/dörrar för övrigt. Hur har du? Och kan man kombinera dem?

Kjell G
Ja det är PVC.

...och du kombinerar det med trä? eller har du genomgående PVC? Blev väldigt imponerad av funktionen med valbar öppning och inte minst det låga priset jfr med vanlig pardörr i trä.

Tanken är att sätta in en dörr till i vardagsrummet men då ganska långt från befintliga fönster/dörr.

Kjell G

Kjell_G skrev:
...och du kombinerar det med trä? eller har du genomgående PVC? Blev väldigt imponerad av funktionen med valbar öppning och inte minst det låga priset jfr med vanlig pardörr i trä.

Tanken är att sätta in en dörr till i vardagsrummet men då ganska långt från befintliga fönster/dörr.

Kjell G
Vad menar du?

Lite otydlig kanske, men har du både träfönster/dörrar och PVC dito i huset. Eller är det ett nybygge med genomgående PVC?

Det jag funderar över är om man kan blanda de båda mtrl i samma hus? Kan och kan, antar att man gör som man vill men är osäker på hur vanligt det är och hur det ser ut rent estetiskt.

Om det är renovering och man byter fönster eller bygger till, kommer kommunen att ha synpunkter när man söker bygglov? Det är detta jag funderar på eftersom jag har för avsikt att ta upp en dörr till på baksidan.

Kjell G

Jag håller på att byta till pvc.

Redigerat:
Jag ska trotsa regnet och gå ut och dra fast sista brädorna på trädäcket.

Sen blir det öl, kräftor och tunnbad :)

Idag har jag gjort färdigt förvaringsrummet på övervåningen, burit upp ca 30-40 kartonger med flyttprylar, städat upp blivande vardagsrummet, flyttat allt skivmaterial från köket till vardagsrummet och storstädat köket.
Blev 6 sopsäckar med skräp och 4 kassar pantburkar bara från köket. :D

Så nu kan jag (ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) börja med köket. :wow:

• DSCN1434.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Härligt, och vedspisen får vara kvar hoppas jag? Blir en kökstråd på det här kanske. Du har lite framför dig tror jag :D

Kjell G

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.