4 368 110 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Självklart köper man väl skruv baserat på längden, och lägger man då de skruvar man ska ha i en lång rad och mäter så kan man givetvis skylla på talmetern.Alfredo skrev:
Och var nu inte sådan och hävda att det måste vara trovärdigt, det är inte vad saken handlar om.
Komplettering pågick, observantR roli skrev:
Sista biten var inte heller ilagd då det var den som inhandlades. En styck tremetare ”storhandling”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag glömde ju ladda upp denna bild, tog hål för vattenrören till dusch- och badkarsblandare förra veckan. Rördragningen sker i tvättstugan, vi har medvetet valt att dra in rören vid golvet till badkarsblandaren.
Husqvarna är ju vanligt förekommande inom håltagning, dock inte lövblåsar, men perfekt för renblåsning av hål inför fixering av tomrör
Jag kan inte ta åt mig ”äran” för putsningen…
Husqvarna är ju vanligt förekommande inom håltagning, dock inte lövblåsar, men perfekt för renblåsning av hål inför fixering av tomrör
Logga in
Skapa konto
Jag kan inte ta åt mig ”äran” för putsningen…
Allt tar sin tid för oss vad gäller att fixa huset. Men i helgen byttes en dotters dörr från lätt sliten gabondörr till en enkel slät vit (modell ”Anna” från Beijers).
Det var första gången jag bytt en dörr och det gick bra, som alltid lärde jag mig en massa under arbetet. Som att det heter ”dörrblad” och karmarna skall vara 9x21. Dörrblad och karmar fick kapas en aning för att passa de gamla måtten.
De som lagt golven i sovrum och hall hade lämnat ett stort gap (konstigt tycker jag) som jag fyllde ut med läkt som jag slipade ned till lagom tjocklek.
Dörrfodren skall inte bli vita utan samma mörkbruna som originalen, den färgen fanns i överskott när vi köpte huset men vi gillar att bevara på några ställen. Som runt dörrar och ett par lister.
Det var första gången jag bytt en dörr och det gick bra, som alltid lärde jag mig en massa under arbetet. Som att det heter ”dörrblad” och karmarna skall vara 9x21. Dörrblad och karmar fick kapas en aning för att passa de gamla måtten.
De som lagt golven i sovrum och hall hade lämnat ett stort gap (konstigt tycker jag) som jag fyllde ut med läkt som jag slipade ned till lagom tjocklek.
Dörrfodren skall inte bli vita utan samma mörkbruna som originalen, den färgen fanns i överskott när vi köpte huset men vi gillar att bevara på några ställen. Som runt dörrar och ett par lister.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Köpte omålade dörrfoder (Byggmax) och blandar nu två delar svart Beckers med en del brunsvart för att efterlikna färgen från sjuttiotalet. Det har fungerat förut. På bilden från trappan är hälften original och hälften nytt…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Rensat vattenlås blev dagens insats i huset. Det har runnit undan långsamt från ena diskhon i köket ett tag och idag blev det stopp. Efter att ha rensat ur en väldig massa gegga rinner det nu undan så snabbt och fint.
När jag ändå var i farten fick även vattenlåset till handfatet i badrummet en omgång så nu dröjer det förhoppningsvis ett tag innan det är dags igen.
När jag ändå var i farten fick även vattenlåset till handfatet i badrummet en omgång så nu dröjer det förhoppningsvis ett tag innan det är dags igen.