FredrikR FredrikR skrev:
Aha..
Är skruvarna kortare i Multifix än i VP2
Njae, det tror jag inte för jag tog ut en skruv och kollade men fästena i sidan i dosorna sitter lite djupare in så skruven måste in mer för att få fäste tyckte jag. Jag va i ett hus där en annan firma varit först o satte såna dosor och de satt enkelgips men jag var tvungen o byta alla skruvar för de gick inte att få fäste :thinking:

G GoGetLost skrev:
Njae, det tror jag inte för jag tog ut en skruv och kollade men fästena i sidan i dosorna sitter lite djupare in så skruven måste in mer för att få fäste tyckte jag. Jag va i ett hus där en annan firma varit först o satte såna dosor och de satt enkelgips men jag var tvungen o byta alla skruvar för de gick inte att få fäste :thinking:

Så länge dosorna sitter rätt går det fint, använder dem varje dag. Däremot var VP-2 dosorna mer förlåtande. Skulle dosan sitta för djupt så är det väldigt lätt att byta skruv. VP-2 finns ju inte kvar så vi kör med de nya

Ramnemark Ramnemark skrev:
Så länge dosorna sitter rätt går det fint, använder dem varje dag. Däremot var VP-2 dosorna mer förlåtande. Skulle dosan sitta för djupt så är det väldigt lätt att byta skruv. VP-2 finns ju inte kvar så vi kör med de nya
Ja precis, de måste sitta helt perfekt känns de som.
Vi kör med ABB:s blåa dosor, de är riktigt bra :)

S
Beställt Accoya-trall. Dyrt men hoppas på bra investering över tid.

G GoGetLost skrev:
Vi på firman ratade de dosorna genast. Skruvarna blir förkorta, spelar nästan ingen roll om det bara sitter 1 skiva så måste man ha nästan alltid ha längre dosskruv. Värdelöst
Man skruvar väl ut ringen så den hamnar i framkant på yttersta skivan? Eller har jag missförstått konstruktionen?

useless useless skrev:
Man skruvar väl ut ringen så den hamnar i framkant på yttersta skivan? Eller har jag missförstått konstruktionen?
De jag såg så var det ingen ring att skruva ut

G GoGetLost skrev:
De jag såg så var det ingen ring att skruva ut
Jo du kan skruva ringen 13-15mm typ

Ramnemark Ramnemark skrev:
Jo du kan skruva ringen 13-15mm typ
Konstigt. Vi har några dosor på firman, ska kolla hur dom ser ut

Vad gör pärlsockret på min altan?
Och vilket är värst; att erkänna att man sågat fel eller att man räknat fel på materialåtgång?!

• Gilla
PerpåWik
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Vad gör pärlsockret på min altan?
Töar, hoppas jag.
K Kjell_G skrev:
Och vilket är värst; att erkänna att man sågat fel eller att man räknat fel på materialåtgång?!
Kan du inte skylla på att leverantören levererat fel?

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Töar, hoppas jag.
Kan du inte skylla på att leverantören levererat fel?
Haha, då får jag låtsas att jag inte hämtat materialet själv och att jag inte jobbar som mattelärare
Tror bestämt att jag sågade fel - nånstans

K Kjell_G skrev:
Behöver väl varken vara felsågat eller fel på material mängden. Det kan ju ha blivit ändringar under produktion, dvs något blev större/annorlunda för att det blev bättre. ;)

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Trä krymper och sväller med årstiderna. Blir det plötsligt vinter så kan ju kan ju brädorna plötsligt ändra storlek.

Saknas det inte några skruvar på bilden? Eller var det de som du höll på att komplettera när "pärlsockret" plötsligt föll?
Trädäck med saknade skruvar markerade i rött och utstrött pärlsocker, personens ben i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.