4 367 452 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jaja, som ni med barn förmodligen redan insett så torskade jag även denna...Karlia skrev:
Det där med ett skrivbord och reducera skuld blev 2 skrivbord...
Men som sagt, pannorna ska upp också.
Spännande, du har gett ersättningen innan jobbet är klart? Det fungerade mindre bra här.. Däremot bonus när allt var klart.
Jobb hos morfar var enklare, morfar är ju snällare och frikostigare än vad jag är. Med gård fanns dessutom obegränsat med jobb.
Morfar och jag kände oss larvigt stolta när hon köpte begagnade möbler till första lägenheten och obehindrat använde hans verkstad för att måla och förbättra dem. Lycka när kunskaperna hur det ska göras finns där
Jobb hos morfar var enklare, morfar är ju snällare och frikostigare än vad jag är. Med gård fanns dessutom obegränsat med jobb.
Morfar och jag kände oss larvigt stolta när hon köpte begagnade möbler till första lägenheten och obehindrat använde hans verkstad för att måla och förbättra dem. Lycka när kunskaperna hur det ska göras finns där
Blev smygar/foder och fönsterbräda också.
Fått upp lite foder på både in och utsidan och tittar man extra noga så ser man att chefen som alltid är med har tagit sig en tupplur i busken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En bekant som är händig klart över genomsnittet och dessutom teknisk doktor i elektroteknik (heter det väl) köpte en skylift med elfel och renoverade upp den för liten peng. De har höga byggnader att måla på sin fastighet.FreQa skrev:
Du kanske kan bekosta besiktning och få låna den när de är färdiga?nikasp skrev:
Idag har jag gjort den finaste gjutformen någonsin...
Ek och plåt som låg som spillbitar i garaget men det behöver man inte nämna!?
Ek och plåt som låg som spillbitar i garaget men det behöver man inte nämna!?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi har 60 mil mellan så blir inte helt optimalt. Minns jag rätt så betalade han ca 1/3 av vad en ny skulle ha kostat så han var riktigt nöjd. Var flera år sen så är nog besiktad för länge sen. Är väl varannat år på såna där?F fribygg skrev:
Frugan behöver min lilla maskinverkstad som keramikatelje så det blev dags att flytta ut maskinparken ut i "garaget".
Fick börja med att röja lite.
Sedan skulle fönstret sättas igen. Hade turen att jag hade 9mm myresjöplywood hemma, precis som förra ägaren hade satt på utsidan av väggen.
Sen var det till att flytta in maskiner och hänga upp skåp samt bygga en liten bänk med förvaring. Än är det mycket jobb kvar men det känns skönt att ha kommit igång.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick börja med att röja lite.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan skulle fönstret sättas igen. Hade turen att jag hade 9mm myresjöplywood hemma, precis som förra ägaren hade satt på utsidan av väggen.
Logga in
Skapa konto
Sen var det till att flytta in maskiner och hänga upp skåp samt bygga en liten bänk med förvaring. Än är det mycket jobb kvar men det känns skönt att ha kommit igång.
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Fick spontanbygga ny bro till boden efter att jag nästan brutit benet när jag trampade rakt igenom den gamla. Virket är en demonterad altan. Sedan började jag röja i den del där trädgårdsredskapen står och konstaterade att det följde med ett och annat i köpet.
När jag tröttnade på det gick jag upp på övervåningen och grundmålade det fönster som jag plockade ned igår. Jag hann då också med att ta bort kitt och ruta i ytterramen, skrapa, slipa och olja.
När jag tröttnade på det gick jag upp på övervåningen och grundmålade det fönster som jag plockade ned igår. Jag hann då också med att ta bort kitt och ruta i ytterramen, skrapa, slipa och olja.