Slipat gårdagens spacklande...
 
  • Slipmaskin kopplad till en dammsugare i ett rum med nyspacklade väggar redo för slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skrutten18 och 4 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Ibland får man dessutom igen.. Dottern var dyr att ta med och handtvätta /vaxa bilen eller byta däck. Men nu när hon lånar bilen ibland gör hon det gratis - snabbt, effektivt och bra dessutom!
Jaja, som ni med barn förmodligen redan insett så torskade jag även denna...
Det där med ett skrivbord och reducera skuld blev 2 skrivbord... :oops:

Men som sagt, pannorna ska upp också. ;):strong:
 
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Spännande, du har gett ersättningen innan jobbet är klart? Det fungerade mindre bra här.. Däremot bonus när allt var klart.

Jobb hos morfar var enklare, morfar är ju snällare och frikostigare än vad jag är. Med gård fanns dessutom obegränsat med jobb.

Morfar och jag kände oss larvigt stolta när hon köpte begagnade möbler till första lägenheten och obehindrat använde hans verkstad för att måla och förbättra dem. Lycka när kunskaperna hur det ska göras finns där:heart:
 
  • Gilla
hobbs och 3 till
  • Laddar…
Blev smygar/foder och fönsterbräda också.
 
  • Ett nymonterat vitt fönster med snygga smygar och fönsterbräda mot en vägg med blommigt tapetmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit fönsterfoder med fönsterbräda mot blommigt tapetserad vägg och utsikt till grönska utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit fönsterbräda och profilerade lister vid ett fönster med blomstermönstrad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skrutten18 och 17 till
  • Laddar…
Fått upp lite foder på både in och utsidan och tittar man extra noga så ser man att chefen som alltid är med har tagit sig en tupplur i busken.
Fönster med nytt foder på en röd trävägg, öppet mot tvättmaskiner inuti och en sovande katt i busken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från fönster visar en gul dörr och del av rött hus; en katt sover i en buske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsplats utomhus med kapsåg, nytt dörrfoder på röd stuga och en hund som sover i busken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
vcx och 8 till
  • Laddar…
nikasp
FreQa FreQa skrev:
[bild]
Gungat i 12 timmar, effektiv tid, på svärföräldrarnas hus. Jobbigt att ha en tid att hålla för att lämna tillbaka skyliften...

Visst kan skyliften vara ett av hemmets bästa maskiner!?
En bekant som är händig klart över genomsnittet och dessutom teknisk doktor i elektroteknik (heter det väl) köpte en skylift med elfel och renoverade upp den för liten peng. De har höga byggnader att måla på sin fastighet.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
En bekant som är händig klart över genomsnittet och dessutom teknisk doktor i elektroteknik (heter det väl) köpte en skylift med elfel och renoverade upp den för liten peng. De har höga byggnader att måla på sin fastighet.
Du kanske kan bekosta besiktning och få låna den när de är färdiga?
 
Idag har jag gjort den finaste gjutformen någonsin...
Ek och plåt som låg som spillbitar i garaget men det behöver man inte nämna!? ;)

Gjutform av trä och plåt på betonggolv i hörnet av ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjutform av ekträ och plåt på ett betonggolv med dammsugarslang i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Skrutten18 och 5 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Idag har jag gjort den finaste gjutformen någonsin...
Ek och plåt som låg som spillbitar i garaget men det behöver man inte nämna!? ;)

[bild]

[bild]
...måste erkänna att jag lite stolt över mig själv att jag inte gerade ekbitarna, var riktigt nära att ta fram kap- och gersågen!?! :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
...måste erkänna att jag lite stolt över mig själv att jag inte gerade ekbitarna, var riktigt nära att ta fram kap- och gersågen!?! :rofl:
If its worth overdoing it.. ;)(y)
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
nikasp
F fribygg skrev:
Du kanske kan bekosta besiktning och få låna den när de är färdiga?
Vi har 60 mil mellan så blir inte helt optimalt. Minns jag rätt så betalade han ca 1/3 av vad en ny skulle ha kostat så han var riktigt nöjd. Var flera år sen så är nog besiktad för länge sen. Är väl varannat år på såna där?
 
Klätt på ett fönster.
 
  • Ett nytt rödramat fönster inklätt med träpaneler på en gul vägg under renovering, med byggmaterial framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster på en gul husvägg, med stegar och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 11 till
  • Laddar…
Frugan behöver min lilla maskinverkstad som keramikatelje så det blev dags att flytta ut maskinparken ut i "garaget".

Öppen verkstadsdörr som visar en rörig interiör med verktyg, trävirke och maskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rörig verkstad med träslöjdverktyg och material vid en bordssåg framför ett fönster med plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick börja med att röja lite.

En öppning i en verkstadsvägg där man ser en cykel genom fönstret, plywood och verktyg på golvet redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Igenmurat fönster med 9mm myresjöplywood i en verkstadsbyggnad under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på nyigenlagd vägg av myresjöplywood i en verkstad med flyttade maskiner och påbörjad förvaringsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan skulle fönstret sättas igen. Hade turen att jag hade 9mm myresjöplywood hemma, precis som förra ägaren hade satt på utsidan av väggen.

Garage med verktyg och maskiner, plywoodvägg där fönster satts igen, oorganiserad arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen var det till att flytta in maskiner och hänga upp skåp samt bygga en liten bänk med förvaring. Än är det mycket jobb kvar men det känns skönt att ha kommit igång.
 
  • Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
Fick spontanbygga ny bro till boden efter att jag nästan brutit benet när jag trampade rakt igenom den gamla. Virket är en demonterad altan. Sedan började jag röja i den del där trädgårdsredskapen står och konstaterade att det följde med ett och annat i köpet.
När jag tröttnade på det gick jag upp på övervåningen och grundmålade det fönster som jag plockade ned igår. Jag hann då också med att ta bort kitt och ruta i ytterramen, skrapa, slipa och olja.
 
  • Nybyggd träbro framför röd bod med svarta dörrar, byggd av återvunnet altanvirke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd träbro framför bod med trädgårdsredskap, demonterade altanplankor och en rostig hink.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En nymålad fönsterram ligger på plast med pensel och kittkniv, redo för renovering, i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skrutten18 och 2 till
  • Laddar…
Passa er noga nu snigeljäklar, grillad snigel är död snigel!


Elektrisk snigelstängsel installerat på träkant i trädgård med grusgång och grönsaksland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektrisk barriär monterad på träkonstruktion för att förhindra sniglar från att klättra upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Arg
vcx och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.