4 367 580 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det är skönt med småprojekt som inte är livsviktiga så de kan få ta lite tid. Köpte virke, målade och skaffade beslag förra sommarn, så nu har jag snidat ihop en skjutdörr för att slippa oönskat spring, ljud och insyn från gatan.
Kostnad: 0kr i år
Finliret återstår, några meter panel o lite färg som finns i garaget.
Blir precis så bra som tänkt, nästan bättre - och utan onödiga felsågningar och inget önödigt spill av virke! Semestern börjar i morgon så nu kan jag slöa
Kostnad: 0kr i år
Finliret återstår, några meter panel o lite färg som finns i garaget.
Blir precis så bra som tänkt, nästan bättre - och utan onödiga felsågningar och inget önödigt spill av virke! Semestern börjar i morgon så nu kan jag slöa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen målad panel på lager, så det blev innejobb. Målade blivande skafferiet på insidan samt byggde en låda rund avloppen från övervåningen. Vill gärna kunna byta det utan att riva hela köket.
Skafferiet liknar faktiskt en dusch som min fru sa
Skafferiet liknar faktiskt en dusch som min fru sa
Logga in
Skapa konto
Satte tillbaka de nyrenoverade källarfönstren. Fönsterbleck återstår.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och så gjorde jag klart gången ner mot källaren. Smalnade av grusgången, lade plattor och sådde gräs.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Renoverar entré och hall. Slipat golvnivå behandlat med Osmo pigmenterad olja samt Osmo vax med matt yta.
Kvar att göra är att måla snickerier samt spackla och tapetsera.
Kvar att göra är att måla snickerier samt spackla och tapetsera.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tränade lite på att mura, teglet i hörnet där det tidigare satt en veranda behövde fixas till. Ett litet tankefel gjorde att det inte blev så bra som det skulle kunna blivit, men det blev ändå bättre än vad det var tidigare.
Vi har fortfarande inte riktigt bestämt vad vi ska göra med väggen för att täcka delen där vi har rivit den gamla plattformen till entrén. Idéer som vi har tänkt är bland annat; klä in hela delen vid entrén med trä, klä in den skadade delen med trä eller metall, putsa och låta putsen vara synlig. Vad har ni för idéer?
Logga in
Skapa konto
Vi har fortfarande inte riktigt bestämt vad vi ska göra med väggen för att täcka delen där vi har rivit den gamla plattformen till entrén. Idéer som vi har tänkt är bland annat; klä in hela delen vid entrén med trä, klä in den skadade delen med trä eller metall, putsa och låta putsen vara synlig. Vad har ni för idéer?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Ny säng så jag fick bygga ny säng gavel passade på att integrera säng borden med
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg