4 367 335 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fixat färdigt kaminen till gäststugan och monterat tillbaka den. Lite ny tätningsfläta på luckan och under värmeplattorna och ett lager spissvärta gjorde att den ser ny ut igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Målat klart huset. Total tid för målning ca 5 dagar med i snitt 3 personer åt gången, totalt i storleksordningen 110-130 man-timmar.
Kvarstår lite städning, hitta och åtgärda de missar vi gjort och lite övrigt småfix, men det får bli morgondagens projekt.
Nu blir det semester på riktigt!
Lite mörkt nu för bilder, får väl skicka upp en imorgon för sakens skull.
Kvarstår lite städning, hitta och åtgärda de missar vi gjort och lite övrigt småfix, men det får bli morgondagens projekt.
Bra jobbat, men som mantrat lyder - pics or it didn’t happentveksamt skrev:Målat klart huset. Total tid för målning ca 5 dagar med i snitt 3 personer åt gången, totalt i storleksordningen 110-130 man-timmar.
Före:
Under:
Efter:
Tyvärr lite olika ljus (förstås) så färgerna blir inte så rättvisande, beror ju på skärm också förstås.
Tyvärr är balkongen lite väl mycket i fokus på alla bilderna. Lägg inte så stor vikt vid den, den är omålad då den ska renoveras som nästa större projekt.
Logga in
Skapa konto
Under:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Tyvärr lite olika ljus (förstås) så färgerna blir inte så rättvisande, beror ju på skärm också förstås.
Tyvärr är balkongen lite väl mycket i fokus på alla bilderna. Lägg inte så stor vikt vid den, den är omålad då den ska renoveras som nästa större projekt.
Satte vinkelslipen i klinkersgolvet jag la för några månader sedan...
...och nu är det redo för att forma inför gjutning.
Tänk om man vetat att man skulle installera bergvärme när jobbet gjordes sist skulle man kunnat vara ute med husvagnen nu!
Logga in
Skapa konto
...och nu är det redo för att forma inför gjutning.
Tänk om man vetat att man skulle installera bergvärme när jobbet gjordes sist skulle man kunnat vara ute med husvagnen nu!
Logga in
Skapa konto
Bågarna färdigmålade på utsidan och så pass torra att jag började med insidan nu på morgonen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Motivationen är lite lägre, men orkade få upp lite kjol.
Gjorde en rejäl nybörjar misstag med utetrallen. Märkte när jag var färdig, att den inte är i våg med den inre.
Men fixas väll nån gång = aldrig.
Logga in
Skapa konto
Gjorde en rejäl nybörjar misstag med utetrallen. Märkte när jag var färdig, att den inte är i våg med den inre.
Men fixas väll nån gång = aldrig.
Logga in
Skapa konto
Har målat lite till nu i kväll, eller jag började igår kväll och det ser förj*vligt ut. Har aldrig målat med äggoljetempera och var nyfiken att testa på en kökslucka. Målade som sagt första varvet igår och det torkade snabbt men kritade rejält så när jag nu ett dygn senare målade andra varvet kändes det som om jag vevade runt med gårdagens strykning också.
Men det kan tydligen ta flera dagar innan det slutar krita så det kanske blir bra så småningom om.
Men det kan tydligen ta flera dagar innan det slutar krita så det kanske blir bra så småningom om.
Logga in
Skapa konto