4 367 393 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vedhuggning står på dagens todo-lista (eller, tja ..det har ju stått på listan rätt länge egentligen..)
De som hurtfriskt säger "Bra att hugga veden själv, då värmer den två gånger!" förstår jag inte vad de menar. Idag har jag vare sig nytta eller nöje av denna gång med värme !
De som hurtfriskt säger "Bra att hugga veden själv, då värmer den två gånger!" förstår jag inte vad de menar. Idag har jag vare sig nytta eller nöje av denna gång med värme !
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Igår fick ett getingbo en puff Myrr D och då det var lugnt där idag gav jag mig på det andra boet idag.
Den är såklart högst upp, 7m, i taknocken så lite skarvar på röret behövdes.
Sen gick det att trixa upp röret med papperstuss, Myrr, papperstuss och ge en puff med kompressorn. Dom blev inte glada idag heller.
Den är såklart högst upp, 7m, i taknocken så lite skarvar på röret behövdes.
Logga in
Skapa konto
Sen gick det att trixa upp röret med papperstuss, Myrr, papperstuss och ge en puff med kompressorn. Dom blev inte glada idag heller.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Lillgrabben var hos farmor och farfar i helgen så vi passade på att fräscha upp det lilla badrummet.
Före- och efterbild. Tyvärr tagna vid olika tider på dygnet och därför skiljer sig det naturliga ljuset en aning.
Före- och efterbild. Tyvärr tagna vid olika tider på dygnet och därför skiljer sig det naturliga ljuset en aning.
Markisbyte 2.0
Tänkte byta till bredare markis på 12*13, dels för att de var slitna och blekta men också för att kunna borra genom vägg och få snöret på insidan (de gamla kom för nära reglarna där det går elrör)
Utan att mäta beställde jag 140 cm breda, bara för att inse att det var samma mått som tidigare. Istället för att åka och byta så slängde jag upp dem på bv istället. Det hade sett illa ut med nya på öv och gamla, blekta på bv. Jämför själva. Rustas markiser från ca tio år bakåt, kanske mer.
Tänkte byta till bredare markis på 12*13, dels för att de var slitna och blekta men också för att kunna borra genom vägg och få snöret på insidan (de gamla kom för nära reglarna där det går elrör)
Utan att mäta beställde jag 140 cm breda, bara för att inse att det var samma mått som tidigare. Istället för att åka och byta så slängde jag upp dem på bv istället. Det hade sett illa ut med nya på öv och gamla, blekta på bv. Jämför själva. Rustas markiser från ca tio år bakåt, kanske mer.
Röjt ur tvättstugan som sett ut som ett bombnedslag alldeles för länge.
Dags att få ordning med lite skåp att stuva undan saker i.
Dags att få ordning med lite skåp att stuva undan saker i.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Monterat ny dörr till förrådet
Hade en över från ett annat projekt
Ska måla den när frun har bestämt vilken färg vi ska ha den
Tror att den kommer bli grön som alla andra ytterdörrar det bryter av mot de bruna fönsterna
Hade en över från ett annat projekt
Ska måla den när frun har bestämt vilken färg vi ska ha den
Tror att den kommer bli grön som alla andra ytterdörrar det bryter av mot de bruna fönsterna
Logga in
Skapa konto