4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kopplat ihop det sista på FTXen med frikyla och börjat testa luft flöden i donen. Uppe på vinden hörs aggregatet. Men nere i bostadsyta hörs inget. Inte ens på 100% hastighet. Utanför finns en antydan till fläktljud när det går på max.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Vad kostar en sån flödesmätare? Och var finns dem?A Anderscurl skrev:
Här köpte jag min. Under 400kr inklusive frakt.Mattias_Jo1 skrev:
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B07MW8PZJ8/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A3HKSK3TO8O6GX&psc=1
Vaknade till ett svalt hus och inget varmvatten. Det visade sig att kontaktorn till 6 kW-steget i elpannan hade brunnit. Jag bytte plats med kontaktorn för högsta steget och spärrade pannan på max 9 kW.
Nu ska jag bara komma ihåg att köpa en ny och byta innan nästa värmesäsong...
Nu ska jag bara komma ihåg att köpa en ny och byta innan nästa värmesäsong...
Logga in
Skapa konto
En gång, för mååånga år sedan, tillverkades skjutdörrar till en klädgarderob. Tanken var att klä dem, tyg, papper, kanske plexi. Inget hände. Nu är det lite omkastning och flytt så två av dem var på väg ut. Men återvinning är ju bra så nu utgör de en växtvinkel i vardagsrummet!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Gjorde ett prov som var som ett test.
Fräste ur ett mönster och målade på med en egenbruten äggoljetempera som blev över från taket och som är lite för kraftfull men ändå för att i huvudsak ta bort kvistar och annat otyg, och för att ta fram den huvudsakliga formen på fräsmönstret så att inget annat förtar det man vill åstadkomma. Det lutar åt att det enbart kommer att bli kryss utan utdelning av vare sig prickar eller streck, och att de kommer att indelas med takspontens centrum. Hörnbrädan kommer självfallet att kapas (Bättre att ha material över än att det ska fattas) och takfodren att kommer att anpassas för att få ett möte i underkant vilket innebär att de lutande kommer att få en smalare bredd med ca 30 mm. än den horisontella.
Fräste ur ett mönster och målade på med en egenbruten äggoljetempera som blev över från taket och som är lite för kraftfull men ändå för att i huvudsak ta bort kvistar och annat otyg, och för att ta fram den huvudsakliga formen på fräsmönstret så att inget annat förtar det man vill åstadkomma. Det lutar åt att det enbart kommer att bli kryss utan utdelning av vare sig prickar eller streck, och att de kommer att indelas med takspontens centrum. Hörnbrädan kommer självfallet att kapas (Bättre att ha material över än att det ska fattas) och takfodren att kommer att anpassas för att få ett möte i underkant vilket innebär att de lutande kommer att få en smalare bredd med ca 30 mm. än den horisontella.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· 160 inlägg