4 416 225 läst · 32 259 svar
4416k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tanken är att måla med epoxifärg efter grundarbetet, och som andra alternativ att sätta liner. Det var typ bara botten och en rad längs med på väggarna som satt kvar, resten av kaklet är borta sedan länge, så jag håller med dina kollegor och vännerAppendix skrev:
Ibland blir det bara sååå fel! Jag skulle ha tagit med i beräkningarna att även ny tillbyggnad (-73) är sned och vind och rent allmänt hopplöst ojämt som ett nybygge. -Hanbjälkarna kan man väl ha förhoppningar om att sitta i linje ändå, men EJ! Och då får det bli en efterhandslösning a´la tidsödande. Jag skulle helst viljat få en snygg och "osynlig" skarv emellan lutningarna, men det lät sig inte göras, så då fick jag feina ur och sedan passa in en planka för att dölja sponthålen i ändarna som annars synliggjorts.
Och nu till det som var så förgjordas illa att jag inte ens har någon bild, och det gäller att få plankan i sitt läge. Och hur enkelt var det med propellervirke som dessutom absolut inte kunde anpassas till underlaget utan att det gick åt skruv i massor. Det var då bara med bristen på virket att inse att kvistborren fick göra sitt, och med avkapade rundstavsbitar så plankan kunde räddas, och få fortsatt liv i taket.
Och med hjälp av stämp så kom den på plats och kunde SPIKAS fast.
Och då till dagens jobb.... Att äntligen få furusanera taket med äggoljetempera. En strykning till och sedan läge för lite lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och nu till det som var så förgjordas illa att jag inte ens har någon bild, och det gäller att få plankan i sitt läge. Och hur enkelt var det med propellervirke som dessutom absolut inte kunde anpassas till underlaget utan att det gick åt skruv i massor. Det var då bara med bristen på virket att inse att kvistborren fick göra sitt, och med avkapade rundstavsbitar så plankan kunde räddas, och få fortsatt liv i taket.
Logga in
Skapa konto
Och med hjälp av stämp så kom den på plats och kunde SPIKAS fast.
Logga in
Skapa konto
Och då till dagens jobb.... Att äntligen få furusanera taket med äggoljetempera. En strykning till och sedan läge för lite lister.
Logga in
Skapa konto