4 413 564 läst · 32 247 svar
4414k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Plockade ner markisen igår med hjälp av spännband och stegar. Satte upp ny med samma redskap. Anvisningen föreskriver tre vuxna men nämner inget om spännband.
Flyttade den nya från carporten till altan med hjullpallen - också smidigt när man är ensam.
Sen måste jag erkänna att första försöket blev 90 grader fel och att jag fick flytta gamla fästena då de kom för långt från armarna. Kanske hade gått ändå men ville vara säker...
Fyra timmar lite väl mycket tid, med hjälp och i rätt ordning hade det bara tagit en halvtimma
Ser nu att jag inte tagit bilder på momentet med spännband, det var mycket spring fram o tillbaka. Använde två kortare och ett längre, samt lade upp på stegen allteftersom. Markisfästena sitter i en regel som banden läggs runt. Utmaning att fästa den gamla på gaveln under balkongen. Där behövs lyfthjälp, om inte...
Flyttade den nya från carporten till altan med hjullpallen - också smidigt när man är ensam.
Sen måste jag erkänna att första försöket blev 90 grader fel och att jag fick flytta gamla fästena då de kom för långt från armarna. Kanske hade gått ändå men ville vara säker...
Fyra timmar lite väl mycket tid, med hjälp och i rätt ordning hade det bara tagit en halvtimma
Ser nu att jag inte tagit bilder på momentet med spännband, det var mycket spring fram o tillbaka. Använde två kortare och ett längre, samt lade upp på stegen allteftersom. Markisfästena sitter i en regel som banden läggs runt. Utmaning att fästa den gamla på gaveln under balkongen. Där behövs lyfthjälp, om inte...
Redigerat:
Men den var ju bara tre år?! Bytte till 4,6 m för att skugga fönstret vid entrédörren och så ville frugan ha en markis på den utbyggda västeraltanen. Återkommer med montering av den. Oroar mig lite för att båda fjärrisarna kör på samma våglängdK Kjell_G skrev:Plockade ner markisen igår med hjälp av spännband och stegar. Satte upp ny med samma redskap. Anvisningen föreskriver tre vuxna men nämner inget om spännband.
Nej då. Inga ruttna ägg härifrån. Vi bor i ett område med 20-talshus och visst finns det staket av tryckt virke, men det passar inte riktigt in tycker jag. Så här blir det målat istället. Jag gissar att livslängden inte kommer att skilja jättemycket heller om vi underhåller det nya lite grand. Vi kommer ha stolpar av kärnek och det är de som får mest stryk av väder och vind.Alfredo skrev:
Garderobsdörrarna blev levererade igår. Sattes upp idag.
Nu ska man bara hitta en passande 11-12mm bred ledlist som pratar zwave. Och ja, sen ska lister upp. Men det vet ju alla, dom kommer upp innan man ska flytta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska man bara hitta en passande 11-12mm bred ledlist som pratar zwave. Och ja, sen ska lister upp. Men det vet ju alla, dom kommer upp innan man ska flytta.