4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Slipat färdigt i källaren. Tre lager tapet, spackel, färg och lim.
Nu blir det en riktig städning och sen ska väggarna tunnputsas och gipsa taket.
Nu blir det en riktig städning och sen ska väggarna tunnputsas och gipsa taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ny lampplacering i köket innebar ny kabel och nya klammer. Grävde fram TKK donet och skred till verket.
Få se om man hittar ett täcklock att sätta över rörutloppet....
Småpyssel, plockat ner ljusslingan från altanen.
Vänt bottnarna på fruns plåthinkar som stod med vatten över vintern, står stabilare nu.
Tömt poolskyddet på vatten då det väntas mera idag. Inget vatten i poolen då linern skall bytas.
Funderat på om det går att få gräs här.
Skall prova att flytta på robotslingan så ”Sune” håller sig borta, vertikalskära, fylla på lite jord, sand, gödsel och gräsfrön och låta gången vara ifred ett tag.
Vänt bottnarna på fruns plåthinkar som stod med vatten över vintern, står stabilare nu.
Logga in
Skapa konto
Tömt poolskyddet på vatten då det väntas mera idag. Inget vatten i poolen då linern skall bytas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skall prova att flytta på robotslingan så ”Sune” håller sig borta, vertikalskära, fylla på lite jord, sand, gödsel och gräsfrön och låta gången vara ifred ett tag.
Skulle bli snyggt med lite kalkstensplattor som även sparar framtida gräsmatta.TeroM skrev:Småpyssel, plockat ner ljusslingan från altanen.
[bild]
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Provmonterade ett Ikea Metod-skåp som jag djupledsanpassat för att slippa se elcentralen.
Logga in
Skapa konto
Nu måste jag vänta på elektriker som ska dra lite nytt in till köket innan jag kan gipsa in lilla dörren och få en hel vägg.
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 328 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 328 inlägg
Idag har jag gjort en ställning för hängmattan jag köpte tidigare i veckan. Använde spillvirke som blivit över från altanbygget (och som förhoppningsvis inte kommer till användning längre fram) för att hålla samma budget nivå som mattan (120. Det som är kvar att göra är att fixa till upphängningen och se om jag kan hitta lite mer spillvirke till fötterna.
Annars är jag väldigt nöjd och vet var jag kommer spendera slöa sommardagar!
Logga in
Skapa konto
Snyggt!Keiller skrev:
Jag gjorde liknande i vår hall, och fick till lite nyckel och solglasögonförvaring under centralen.
Tjusigt!vcx skrev:Idag har jag gjort en ställning för hängmattan jag köpte tidigare i veckan. Använde spillvirke som blivit över från altanbygget (och som förhoppningsvis inte kommer till användning längre fram) för att hålla samma budget nivå som mattan (120. Det som är kvar att göra är att fixa till upphängningen och se om jag kan hitta lite mer spillvirke till fötterna.
[bild]