4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nästan klar med förstärkningen av bjälklaget. c/c 80 ska bli runt 40. En liten del kvar (den vackra, gröna mattan).
OSB-skivorna är bara för att slippa balansera på åsarna och att kattfan (ja, i detta fall!) ska använda bjälklaget som toalett! De hamnar på väggarna innan det är klart.
Motivationen är i botten. Allt är dyrt, allt tar jävligt mycket längre tid än det borde, och humöret är i nivå med fotknölarna. Prioriterar att arbeta framför att renovera...
OSB-skivorna är bara för att slippa balansera på åsarna och att kattfan (ja, i detta fall!) ska använda bjälklaget som toalett! De hamnar på väggarna innan det är klart.
Motivationen är i botten. Allt är dyrt, allt tar jävligt mycket längre tid än det borde, och humöret är i nivå med fotknölarna. Prioriterar att arbeta framför att renovera...
Slagit ihop 2 rum till 1, flyttat termostat till placering vid dörr samt tagit bort en tryckbrytare och skarvat vp rör. Termostaten löste jag själv men nya kablar till uttaget nere till vänster får elektrikern dra åt mig. Men innan dess blir det gips och lite håltagning för alla dosor nu ikväll
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och nu fick jag dit gips och återmonterat brytare. Uttaget sitter där för syns skull just nu, inga kablar dit...men då tappar jag inte bort det hellerL Leafy skrev:Slagit ihop 2 rum till 1, flyttat termostat till placering vid dörr samt tagit bort en tryckbrytare och skarvat vp rör. Termostaten löste jag själv men nya kablar till uttaget nere till vänster får elektrikern dra åt mig. Men innan dess blir det gips och lite håltagning för alla dosor nu ikväll
[bild]
Logga in
Skapa konto
Heja dig! Du klarar detF Fluxor skrev:Nästan klar med förstärkningen av bjälklaget. c/c 80 ska bli runt 40. En liten del kvar (den vackra, gröna mattan).
Första vintern med värmepumpen från Genvex. Jag har inte sett något om manuell avfrostning i instruktionsboken men när jag öppnade den idag känns det som om det inte skulle skada. 4 kg klaris kunde jag plocka ut när det smält bort så mycket att det gick att få ut den stora klumpen i de nedre delen. Flera liter hade då runnit bort som vatten.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
Frugan ville prova att lägga golv så jag förberedde lite idag så hon kan testa imorgon.
Fixade en arbetsbänk av bockar och lite parkett med fel färg, kapar med sänksågen, smidigt och nästan spånfritt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fixade en arbetsbänk av bockar och lite parkett med fel färg, kapar med sänksågen, smidigt och nästan spånfritt.
Logga in
Skapa konto