4 368 110 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Var in och bytte ut StripDripen och den nya verkar funka bättre, ska låta det gå några dygn innan jag säger bu eller bä.FredrikR skrev:
Angående tapetsering av fototapet - det är inte som att tapetsera med vanliga rullar. Köpte denna och fattade inte att jag först skulle dela upp/klippa isär i tre bitar. Började med första våden märkt 1/3 och pil upp. Markering på 2,8 och nytt klipp, drog upp för att sätta nästa våd men tyckte direkt att det inte stämde. Öppnade rulle nr 2 och drog ut, då visade det sig att 1 och 2 var mot varann, liksom även 2 och 3.
Man var alltså tvungen att rulla ut och klippa isär och vända bitarna år rätt håll. Som tur var hade jag inte tryckt fast våden på väggen.
Manligt nog kollade jag inte anvisningar/qr-kod men de hade jag inte blivit klokare av ändå. Slutet gott...
Man var alltså tvungen att rulla ut och klippa isär och vända bitarna år rätt håll. Som tur var hade jag inte tryckt fast våden på väggen.
Manligt nog kollade jag inte anvisningar/qr-kod men de hade jag inte blivit klokare av ändå. Slutet gott...
I måndags kom elektrikern med en låda nätverksgodis och två nya accesspunkter och en switch hämtades hos postombudet.
Så nu skulle nätverket igång på riktigt.
Ett teleuttag skulle ersättas med en nätverksmatning och en lina till en accesspunkt i taket på övervåningen.
Pannan skulle få en egen lina från trappskrubben där även matningen till övervåningen skulle in. Så på tisdagen blev det kabeldragning och en tillfällig inkoppling av linan upp. Igår gjordes det klart vid matnigen, accesspunkten uppe och nere i skrubben under trappan. Idag kom ett gäng korta nätverkskablar med Earlybird som tydligen krävde att märkningen på brevlådan skulle kunna ses på ett par meters håll (annars hade jag fått dom igår). Så idag fixade jag till ett uttag till pannan i källaren och permanentade installationen under skrivbordet på övervåningen.
Nu väntar jag bara på en CloudKey så att datorn slipper bo under trappan och lite kabelklammer så jag kan sätta upp accesspunkterna mer permanent på bottenvåningen.
Före:
Efter:
(Lägg märke till flaskan med radar för buggar i systemet)
Före:
Efter:
Så nu skulle nätverket igång på riktigt.
Ett teleuttag skulle ersättas med en nätverksmatning och en lina till en accesspunkt i taket på övervåningen.
Pannan skulle få en egen lina från trappskrubben där även matningen till övervåningen skulle in. Så på tisdagen blev det kabeldragning och en tillfällig inkoppling av linan upp. Igår gjordes det klart vid matnigen, accesspunkten uppe och nere i skrubben under trappan. Idag kom ett gäng korta nätverkskablar med Earlybird som tydligen krävde att märkningen på brevlådan skulle kunna ses på ett par meters håll (annars hade jag fått dom igår). Så idag fixade jag till ett uttag till pannan i källaren och permanentade installationen under skrivbordet på övervåningen.
Nu väntar jag bara på en CloudKey så att datorn slipper bo under trappan och lite kabelklammer så jag kan sätta upp accesspunkterna mer permanent på bottenvåningen.
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter:
Logga in
Skapa konto
(Lägg märke till flaskan med radar för buggar i systemet)
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Inspekterat vinden nu när all snö smälter bort. Passade på att krypa in i mellanvinden där jag sällan kollar.
Satte andan i halsen i 2 sekunder innan jag såg att råsponten var torr och det inte runnit som vatten gör...förmodligen bara kåda från träet eller något som uppkommit vid lagring innan det sattes upp
Man blir lätt nervös, nu går jag in och tar en fredagsöl istället
Satte andan i halsen i 2 sekunder innan jag såg att råsponten var torr och det inte runnit som vatten gör...förmodligen bara kåda från träet eller något som uppkommit vid lagring innan det sattes upp
Man blir lätt nervös, nu går jag in och tar en fredagsöl istället
Logga in
Skapa konto