useless useless skrev:
Fint. Men bilderna är väl i fel ordning? Slutresultatet först.
slutresultatet är inte uppladdat

Slipat bänkskiva idag :)

• Nyslipad träbänkskiva i ett renoveringsprojekt, med byggmaterial och en slipmaskin i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyss slipad träbänkskiva i en renoveringsmiljö med trappsteg och verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
Rätat ut bokhyllan så den är någorlunda rätvinklig, monterat på plats och fått dit luckan.

• Rätvinklig bokhylla monterad i hörn med stängd lucka intill ett fönster.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad rätvinklig bokhylla med öppen lucka i hemmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
GreenYoda och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Uppgraderade smarta hemmet från en 6 år gammal Tellstick Net till denna.
[bild]
Att Elgiganten hade 70% på Sensadrips (fuktsensor) var inte fel.
Dock får jag inte den att bete sig som jag vill, och som jag tror det är tänkt...:thinking:
Var in och bytte ut StripDripen och den nya verkar funka bättre, ska låta det gå några dygn innan jag säger bu eller bä. :)

Byggt en hylla för reglar och glespanel i hallen!

• Nybyggd trähylla fylld med reglar och glespanel monterad i en hall under konstruktion.
    Skapa konto
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
Verkar vara en något opraktisk placering av dörr (eller hylla). (=

tveksamt tveksamt skrev:
ändå tur i oturen att dörren inte är inåtgående

tveksamt tveksamt skrev:
Nejdå, går utmärkt att bruka den. Den leder till ytterligare ett bygglager. Kallt sådant.

Vad gör man en tisdag förmiddag på sportlovet? En fototapet - sunkstuket fortsätter ...

• Vägg med fototapet som efterliknar röda tegelstenar, med två svarta hänglampor och stearinljus på en hylla.
    Skapa konto
  • Inredning av matrum med tegeltapet, träbord, svarta pendellampor och frukost.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
504cm når man en bit med ;)
[länk]
Köpte en sån. Man får såklart vara lite försiktig när den är fullt utfälld. men fått ner nästan all snö från taken. Så slipper jag det blir iskakor när det smälter och fryser samt stora snöras. :)

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Angående tapetsering av fototapet - det är inte som att tapetsera med vanliga rullar. Köpte denna och fattade inte att jag först skulle dela upp/klippa isär i tre bitar. Började med första våden märkt 1/3 och pil upp. Markering på 2,8 och nytt klipp, drog upp för att sätta nästa våd men tyckte direkt att det inte stämde. Öppnade rulle nr 2 och drog ut, då visade det sig att 1 och 2 var mot varann, liksom även 2 och 3.
Man var alltså tvungen att rulla ut och klippa isär och vända bitarna år rätt håll. Som tur var hade jag inte tryckt fast våden på väggen.
Manligt nog kollade jag inte anvisningar/qr-kod men de hade jag inte blivit klokare av ändå. Slutet gott...

• Wow
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Byggt en snygg (!) hylla för diverse byggrelaterat. Måste komma åt golvet för byggnationer...

• Hembyggd trähylla med verktyg och byggmaterial ovanpå, placerad i ett hörn med fri yta på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 6 till
  • Laddar…
I måndags kom elektrikern med en låda nätverksgodis och två nya accesspunkter och en switch hämtades hos postombudet.
Så nu skulle nätverket igång på riktigt.
Ett teleuttag skulle ersättas med en nätverksmatning och en lina till en accesspunkt i taket på övervåningen.
Pannan skulle få en egen lina från trappskrubben där även matningen till övervåningen skulle in. Så på tisdagen blev det kabeldragning och en tillfällig inkoppling av linan upp. Igår gjordes det klart vid matnigen, accesspunkten uppe och nere i skrubben under trappan. Idag kom ett gäng korta nätverkskablar med Earlybird som tydligen krävde att märkningen på brevlådan skulle kunna ses på ett par meters håll (annars hade jag fått dom igår). Så idag fixade jag till ett uttag till pannan i källaren och permanentade installationen under skrivbordet på övervåningen.
Nu väntar jag bara på en CloudKey så att datorn slipper bo under trappan och lite kabelklammer så jag kan sätta upp accesspunkterna mer permanent på bottenvåningen.

Före:
Dator med öppen skärm framför en nätverksinstallation med kablar och switch.
Skapa konto

Efter:
Installation av nätverksutrustning med switch, accesspunkt och kablar på en vägg.
Skapa konto

(Lägg märke till flaskan med radar för buggar i systemet)

Före:
Nätverksuttag med en röd nätverkskabel och flera strömkablar anslutna till en grenkontakt.
Skapa konto

Efter:
Nätverksinstallation i ett hörn med switch, Ethernetkablar, elektriska uttag och kabeldike längs väggen och golvet.
Skapa konto

• Gilla
limstift och 3 till
  • Laddar…
Kopplat in spottar i trappen :cool:

• Trappa med inbyggda spottar i stegen som skapar en belysningseffekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 12 till
  • Laddar…
Inspekterat vinden nu när all snö smälter bort. Passade på att krypa in i mellanvinden där jag sällan kollar.
Satte andan i halsen i 2 sekunder innan jag såg att råsponten var torr och det inte runnit som vatten gör...förmodligen bara kåda från träet eller något som uppkommit vid lagring innan det sattes upp

Man blir lätt nervös, nu går jag in och tar en fredagsöl istället
Träkonstruktion av råspont på vinden med torra fläckar som misstagits för läckage, men är troligen kåda.
Skapa konto

• Gilla
GreenYoda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.