nikasp nikasp skrev:
Lite progress. Kraftig överdimensionerat, ska bara stå plastbackar med kläder och leksaker på dem så räknar inte med att påverka takstolarna med alltför många kg.
Tänk på att inte förvara något organiskt på hyllorna. Ligger det förpackat i plastlådor med lock, då klarar det sig.

Gjutit en liten platå i källaren för torktumlare/tvättmaskin

• Ny gjuten betongplatå i källare med träreglar som form, bredvid avlopp och golvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Martin Lennartsson Martin Lennartsson skrev:
Gjutit en liten platå i källaren för torktumlare/tvättmaskin
Jag kom över en lika "platå" tidigare i veckan och började fundera vad de är bra till. Kan du upplysa mig varför man har en dylik?

Ingenting... men denhär

Ett renoverat rum med omålad gipsvägg och en röd avfuktare på golvet.
Skapa konto

Har fått jobba hela helgen, I morgon kommer plattsättaren :)

F Fluxor skrev:
Jag kom över en lika "platå" tidigare i veckan och började fundera vad de är bra till. Kan du upplysa mig varför man har en dylik?
I mitt fall så var den en liten ”platå” redan sen förra ägaren som var för liten som gjorde det problematiskt, så de gamla tvätt/torken stod på tegelstenar för att få det stabilt, men tänkte göra det lite mer stabilt denna gången nu när jag sätter in nya maskiner.

F Fluxor skrev:
Bekvämare höjd för att att lägga i och ta ut tvätt.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Martin Lennartsson Martin Lennartsson skrev:
I mitt fall så var den en liten ”platå” redan sen förra ägaren som var för liten som gjorde det problematiskt, så de gamla tvätt/torken stod på tegelstenar för att få det stabilt, men tänkte göra det lite mer stabilt denna gången nu när jag sätter in nya maskiner.
Det köper jag alla dagar i veckan, men den som gjuter den första klacken... Det skulle jag vilja få reda på nyttan med.

a.o.f a.o.f skrev:
Bekvämare höjd för att att lägga i och ta ut tvätt.
Klacken i mitt förra hus var under fyra centimeter. Är det sanning eller ett hittepå?

nikasp
Immobil Immobil skrev:
Tänk på att inte förvara något organiskt på hyllorna. Ligger det förpackat i plastlådor med lock, då klarar det sig.
Jepp, ett av mina ex fick bittert erfara det då hennes dyra Klättermusen-jackor möglade. Men - kartonger till TV och annat förfars faktiskt inte alls. Verkar inte bli väldigt fuktigt här uppe. Kör oavsett kläder i plastlådor med snäplock och inga dyrgripar.

nikasp nikasp skrev:
Jepp, ett av mina ex fick bittert erfara det då hennes dyra Klättermusen-jackor möglade. Men - kartonger till TV och annat förfars faktiskt inte alls. Verkar inte bli väldigt fuktigt här uppe. Kör oavsett kläder i plastlådor med snäplock och inga dyrgripar.
Kartonger kan var ett riskmoment. Undvik för säkerhets skull.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Min sambo ringde förut.....:surprised:
[bild]

Nu ligger det en press på taket.....

[bild]
Vidare koll imorgon när det ljusnar, droppar inte längre från råsponten iallafall.....
that sucks.. :( .. ser jag en skorsten på topp? (Dvs vid presenningen). Vi har takläcka sedan några år tillbaka.. har hink på kakelugnen och bredvid murstocken.

Drar oss för takbyte.. plåten som sitter har inte ens tappat färg på en millimeter.. bytt av ägaren innan oss.

Vi har satt kragar på skorstenarna.. plåtisen har kollat nocken.. läcker bara vid viss väderlek (dvs 8 av 10 ggr läcker det inte in fast det öser ner ute.. måste vara ”rätt vinkel/förutsättning” tydligen).. irriterande som attans,

Värsta är ju att det troligen bara är ett litet ”skruttställe” man behöver åtgärda... men man måste hitta det/felet!

hoppas ni hittar ert!

F Fluxor skrev:
Klacken i mitt förra hus var under fyra centimeter. Är det sanning eller ett hittepå?
Troligen ett lutande betonggolv.. (med golvbrunn / fall) där de velat ha maskinerna stå rakt.

4 cm är ingen bekvämlighetshöjd.. jag har mina iaf 40 cm upp (y):)

• Gilla
Goteborg
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Troligen ett lutande betonggolv.. (med golvbrunn / fall) där de velat ha maskinerna stå rakt.

4 cm är ingen bekvämlighetshöjd.. jag har mina iaf 40 cm upp (y):)
Ja, det har du rätt i. Så är det nog.

richardtenggren
Det kan väl vara både för att förstärka plattan och minimera risken för att installationen står i vatten.

I vårt pannrum finns det många klackar, där pannan stått, tanken, pump och hydrofor.

Då jag är förkyld så blir det en veckas "ledigt". Det gillar det nya köket.

Reglat klart en vägg. Ett par stabiliserande vinklar mpt väggen, sen är det dags för träfiberskivor.

• Reglad vägg i pågående renovering av kök med synlig isolering och verktyg i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.