4 380 805 läst · 32 156 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Igår så tog frugan och jag tag i penslarna och målade vitt under trappan. Då det blev en halv burk över med färg så kunde jag köra en strykning till idag.
Logga in
Skapa konto
Eftersom plutten tydligen var extra trött idag så hann jag påbörja golvläggningen också.
Först åkte mattan ut och tretexen kom i dager igen.
Logga in
Skapa konto
Eftersom vi vill få rum med mycket så lade jag in en rymdmatta.
Logga in
Skapa konto
Han lägga ett par rader golv också innan plutten vaknade och krävde min uppmärksamhet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fortsatt att lägga golv under trappan. Hann med ett par lister också.
Inte just i dag, utan snarare senaste månaden...
Isolerat mark och dragit en förbannad massa rör och slang (en del i isoleringen). Det är några bitar kvar, men snart borde jag kunna lägga lite golv.
Isolerat mark och dragit en förbannad massa rör och slang (en del i isoleringen). Det är några bitar kvar, men snart borde jag kunna lägga lite golv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Us titanium raksågad rek på Interkakel. 60x60F Fluxor skrev:
https://www.interkakel.com/serier/us-1
Påbörjat bygge av en gångbro på vinden för att sedan kunna byta ut en otät eternikanal till spirorör.
Mycket nöjd med hyllor på vinden. Avskyr när det är/blir rörigt. Ska nog göra två fack till. Mer får inte förvaras där uppe - annars sälja eller tippen.
Ser bra ut! Håller på på min vind också, bygga en gångbro och lägga ”golv” på en liten yta så man kan få upp julsakerna där istället för att det står i källaren. Det är nog 10 lådor julpynt!nikasp skrev:
Men har du ingen isolering? Min vind är tillägsisolerad och det är ett rent helvete att ta sig fram.
Isoleringen ligger under golvspånet, Älvsbyhus från 1997. Funderar på att kortla/regla gångväg mellan facken då det blir lite längre väg att gå nu. Det sviktar inte mycket alls men vill inte trycka ihop isoleringen.
Näst i tur är taklucka så man tar sig upp inifrån hallen. Mäktar inte med det själv även om jag är sugen så tänkte leja ut det. Har en del grejer på gång i torpet som ska få avlopp och vatten till våren är det tänkt.
Näst i tur är taklucka så man tar sig upp inifrån hallen. Mäktar inte med det själv även om jag är sugen så tänkte leja ut det. Har en del grejer på gång i torpet som ska få avlopp och vatten till våren är det tänkt.
Otroligt hög igenkänning på den där när jag snickrar. Alltid bråttom och alltid nåt som jävlas. Sambons tjocka släkt tror knappt på henne när hon säger att jag svär som en borstbindare när jag nöter på själv
https://www.instagram.com/p/CIhsUT5JZi0/?igshid=r95jl27oc9yp
https://www.instagram.com/p/CIhsUT5JZi0/?igshid=r95jl27oc9yp
Reglat ytterligare.
Isolering kommande vecka. En bekant plockar med sig två balar om dagen från annan ort.
Hörnet ska bli ett skafferi, avloppsröret inuti, lätt åtkomligt.
Nästa steg blir nog till stt städa en smula...
Isolering kommande vecka. En bekant plockar med sig två balar om dagen från annan ort.
Hörnet ska bli ett skafferi, avloppsröret inuti, lätt åtkomligt.
Nästa steg blir nog till stt städa en smula...