4 421 423 läst · 32 285 svar
4421k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 072 inlägg
Vad glad jag blev när den vita dörren inte var efterbilden.
Vilket lyft!
Vilket lyft!
Brytit bort ny panel jag satte i somras....
Gammal vattenläcka upptäcktes av ren slump när vi fick påhälsning av råttor...
Mitt i andra pågående projekt får fokus styras mot helrenovering av badrum, byte av syllar, bjälklag, avlopp osv. Vi som hade planerat badrum liiiite längre fram. så kan det gå med hus som är 100+ år.
Gammal vattenläcka upptäcktes av ren slump när vi fick påhälsning av råttor...
Mitt i andra pågående projekt får fokus styras mot helrenovering av badrum, byte av syllar, bjälklag, avlopp osv. Vi som hade planerat badrum liiiite längre fram. så kan det gå med hus som är 100+ år.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 965 inlägg
Vid mina googlingar om min värmepump kom det fram att den troligtvis var en Nibe Uplink pump, så nu har jag dragit en tillfällig nätverkskabel från övervåningen ner till källaren och kopplat upp pumpen mot nätet och mycket riktigt stödjer den Uplink. Fick för mig att rörisen sa att det var tillval för flera tusen och därför har jag aldrig kopplat upp den tidigare. Så nu blir det ett nätverksuttag i källaren också när trådarna ska dras om när fibern kopplas in.
Man brukar få betala en abonemangsavgift för deras uplink. @skydiver köpte något kretskort för att kringgå detHennke85 skrev:Vid mina googlingar om min värmepump kom det fram att den troligtvis var en Nibe Uplink pump, så nu har jag dragit en tillfällig nätverkskabel från övervåningen ner till källaren och kopplat upp pumpen mot nätet och mycket riktigt stödjer den Uplink. Fick för mig att rörisen sa att det var tillval för flera tusen och därför har jag aldrig kopplat upp den tidigare. Så nu blir det ett nätverksuttag i källaren också när trådarna ska dras om när fibern kopplas in.
Idag har jag äntligen satt i nytt glas i vindsfönstret! Innerrutan krossades förra sommaren så det har varit dags länge, men nu när det börjar bli kyligare blev det högaktuellt igen.
Skönt att ha bockat av det.
Skönt att ha bockat av det.
Man kan sätta dit en NibePi också, för att vara en bra bit på vägen för att få allt Uplink erbjuder (plus en del extra) utan att betala abonnemangsavgiften.Hennke85 skrev:
Installerade min i helgen faktiskt men har inte hunnit börja ställa in den.
Synd å behöva tapetsera över den tidigare färgsättningen..
Det blev dock en skillnad vi räknade med, och är nöjda.
Skära tapeterna i nederkant och lite målning återstår.
Det blev dock en skillnad vi räknade med, och är nöjda.
Skära tapeterna i nederkant och lite målning återstår.