4 364 860 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lagt färdigt golvet i ytterligare ett rum.
Fantastiskt nöjd med golvet från Baseco. Sammetslent och helt utan skador. Fick kassera drygt en meter av 35 kvm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fantastiskt nöjd med golvet från Baseco. Sammetslent och helt utan skador. Fick kassera drygt en meter av 35 kvm.
Gjorde det sista på väggen innan panelen ska på, fönster i och elen snart färdigdragen. Börjar likna något i sovrummet nu! Vinrummet förhoppningsvis klart till jul!
Sen va plåtslagaren här idag och började med taket
Sen va plåtslagaren här idag och började med taket
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nån anledning att inte lägga hela värmeplåtar? Det där hopklippet ser ju inte SÅ bra ut. Med lite skarpa veck på ett par slangar....fatsug skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kan själv - minst lika viktig anledningrichardtenggren skrev:
Går det att köra spåren innan skivorna läggs? Tänker på att slippa damm även om jag ser en schysst dammsugare på bilden. Inser att vändningarna kan bli jobbiga att passa in, men?
Lägger du laminat, parkett eller annat och hur ojämnt blir det med gles?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
PrecisK Kjell_G skrev:
Troligen men då får man dras med spåren när man fixar taket (plockar ner glesen och sätter ny ångspärr) och väggarna, sen blir det mer flexibelt så här.
Har ingen större erfarenhet av andra fräsar men denna kombo(OF1010+CTL Midi) lämnar inte ett spån i princip. Får tömma påsen rätt ofta dock, ska nog köpa en longlifepåse, gjorde min egen lösning nu då påsarna tog slut en lördag.
Har gjort en fräsmall som borde göra vändningarna till en petitess
Det blir massivt grangolv
Åter igång med lite furu under gårdagen förvisso, men men.. Lite fodring på tapeten, med funderingar på variant av utförande. -Hmmm, bäst att rådfråga frun!
Inte färdigt ställningstagande än, men på gång i alla fall. Nu kanske ni undrar vad maskeringstejpen gör där? Det blev ju slut på silvertejpen
Nu till dagens syssla. Förhoppningsvis den sista profileringen mot timmerväggen. Och åter igen en parallellsättning för att få det hjälpligt gångbart i början.
Till hjälp fick jag åter av plåtskenan som jag hade till avståndssättningen på trappstegen, men med lite spetsigare ända för åtkomstens skull
Och efter en breddning av fodret så blev jag tvungen att hyvla till denna och därmed försvann utsättningen om jag inte hade dragit till med prylen där skärningspunkterna varit.
Så var det bara att förbinda linjerna igen.
Och med ett antal batterier på återladdning senare så blev det ett färdigt anslutningsfoder även där.
Samt åter hyvlat till lämplig bredd och fräst på långsidan med kvartsstavsfräsen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte färdigt ställningstagande än, men på gång i alla fall. Nu kanske ni undrar vad maskeringstejpen gör där? Det blev ju slut på silvertejpen
Nu till dagens syssla. Förhoppningsvis den sista profileringen mot timmerväggen. Och åter igen en parallellsättning för att få det hjälpligt gångbart i början.
Till hjälp fick jag åter av plåtskenan som jag hade till avståndssättningen på trappstegen, men med lite spetsigare ända för åtkomstens skull
Logga in
Skapa konto
Och efter en breddning av fodret så blev jag tvungen att hyvla till denna och därmed försvann utsättningen om jag inte hade dragit till med prylen där skärningspunkterna varit.
Logga in
Skapa konto
Så var det bara att förbinda linjerna igen.
Logga in
Skapa konto
Och med ett antal batterier på återladdning senare så blev det ett färdigt anslutningsfoder även där.
Logga in
Skapa konto
Samt åter hyvlat till lämplig bredd och fräst på långsidan med kvartsstavsfräsen.
Läste just ditt inlägg igen och fattade nu vad du frågade om (trött igår!). Det är LK:s bjälklagsplåtar och de ser ut så där.Appendix skrev:
//Gustaf
Tydligen har de bytt sortiment. Denna från Fiskars har de nuM Manhunter skrev:
https://www.granngarden.se/takrannerensare-fiskars-quikfit-med-teleskopskaft/p/1220261