Mikael_L
Jajjan skrev:
Du kanske borde överväga att ta in en hantverkare för målningen. Jag menar du skulle säkert gärna låta en hantverkare få en rotfyllning i stället för dig?
Nästa gång ... :cool:


Jag har liksom inte riktigt förstått förrän nu hur bottenlöst tråkigt jag tycker detta målande är ...
 
  • Gilla
Lutte
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Nya IKEA metod, antar jag?
Ja, just det. Bra förtydligande...
 
Röjt på baksidan...orkade inte så länge....30 grader i skuggan och då känns det bättre att bara vara resten av dagen.... :cool:
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte orkat göra ett skit idag.. Var däremot och köpte en skattefri dunk och några plattor med pilsner! :D Skönt med värme dock, det var ju lite dåligt med det förra året. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Lillgrabben stendäcka på en madrass i skuggan så jag smygmonterade en grind mot baksidan :)

Inte snyggaste varianten ( ska slipas och målas och mötas upp från andra hållet ) men det var gratis och gick fort ;)

ImageUploadedByByggahus.se1374854283.138381.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikväll blir det förhoppningsvis lite skruva i pannrummet :)

Edit: fan heller... Nu dricker vi alkohol och grillar :p
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Klippt häcken, spikat lister, tvättat trädäcket och bilen.
 
Efter att ha slipat trappen har jag blivit fruktansvärt renoveringstrött:what:
Jag och farsan har dock spikat upp nästan hela taket i vårat sovrum, drygt 5kvm kvar!
Farsan tyckte väl det räckte för han kapade av luftslangen till spikpistolen så jag fick åka och bada med barnen istället:rolleyes:
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Lagt igen diket för fibern, först för hand närmast duct:en, sen kom som tur var grannen med maskin och tog det grova. Såhär i efterhand ser det väl inte så speciellt ut men det var mycket slit, speciellt i denna värme:
ImageUploadedByByggahus.se1374861387.563203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grannens grävmaskin var ovärderlig , men även min egen lilla lastbil fick jobba:
ImageUploadedByByggahus.se1374861478.789058.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första gången jag fick testa sidotippen! Grannen ställde även upp med chaufförer:
ImageUploadedByByggahus.se1374861530.543976.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/U
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Sidotipp! Fyfan va bra, det har jag faktiskt aldrig sett förut.. ;)

Fattar inte hur alla orkar vara så flitiga!! ;) Får snart skaffa ny särring som kan piska på mig lite tror jag!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
Satt sista gipsen i badrummet.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
D09 skrev:
Lillgrabben stendäcka på en madrass i skuggan så jag smygmonterade en grind mot baksidan :)

Inte snyggaste varianten ( ska slipas och målas och mötas upp från andra hållet ) men det var gratis och gick fort ;)

[bild]

Ikväll blir det förhoppningsvis lite skruva i pannrummet :)

Edit: fan heller... Nu dricker vi alkohol och grillar :p
Gillar stilen på ditt smide, är det 20-tal? Funkis? Nåt helt annat?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
xdigger skrev:
Sidotipp! Fyfan va bra, det har jag faktiskt aldrig sett förut.. ;)

Fattar inte hur alla orkar vara så flitiga!! ;) Får snart skaffa ny särring som kan piska på mig lite tror jag!
Sidotipp (heter kanske nåt annat egentligen) är inte dumt ibland, jag flyttar bara en sprint, sen är hydraulkolven ledad så den börjar trycka och så får det gå åt nåt håll...

Ang. Arbetsmoralen; vi är inne på sista semesterveckan, så det är inte mycket att välja på...

/U
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Gillar stilen på ditt smide, är det 20-tal? Funkis? Nåt helt annat?
Inte en aning :)

Fanns på tomten när jag köpte fritidshuset, sen har det legat åt sidan när jag byggt upp det nya.

Sen blev man lite sugen på att använda räcken, grindar och massa annat kul smide istället för att slänga det :)
 
Idag har de skruvats lite plasttak och rensa på tomten
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Lagt igen diket för fibern, först för hand närmast duct:en, sen kom som tur var grannen med maskin och tog det grova. Såhär i efterhand ser det väl inte så speciellt ut men det var mycket slit, speciellt i denna värme:
[bild]
Grannens grävmaskin var ovärderlig , men även min egen lilla lastbil fick jobba:
[bild]
Första gången jag fick testa sidotippen! Grannen ställde även upp med chaufförer:
[bild]
/U
Grym bil :)

Den hade plog också ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.