4 357 431 läst · 32 062 svar
4357k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Röjt på baksidan...orkade inte så länge....30 grader i skuggan och då känns det bättre att bara vara resten av dagen....
Lillgrabben stendäcka på en madrass i skuggan så jag smygmonterade en grind mot baksidan
Inte snyggaste varianten ( ska slipas och målas och mötas upp från andra hållet ) men det var gratis och gick fort
Ikväll blir det förhoppningsvis lite skruva i pannrummet
Edit: fan heller... Nu dricker vi alkohol och grillar
Inte snyggaste varianten ( ska slipas och målas och mötas upp från andra hållet ) men det var gratis och gick fort
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klippt häcken, spikat lister, tvättat trädäcket och bilen.
Efter att ha slipat trappen har jag blivit fruktansvärt renoveringstrött:what:
Jag och farsan har dock spikat upp nästan hela taket i vårat sovrum, drygt 5kvm kvar!
Farsan tyckte väl det räckte för han kapade av luftslangen till spikpistolen så jag fick åka och bada med barnen istället
Jag och farsan har dock spikat upp nästan hela taket i vårat sovrum, drygt 5kvm kvar!
Farsan tyckte väl det räckte för han kapade av luftslangen till spikpistolen så jag fick åka och bada med barnen istället
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Lagt igen diket för fibern, först för hand närmast duct:en, sen kom som tur var grannen med maskin och tog det grova. Såhär i efterhand ser det väl inte så speciellt ut men det var mycket slit, speciellt i denna värme:
Grannens grävmaskin var ovärderlig , men även min egen lilla lastbil fick jobba:
Första gången jag fick testa sidotippen! Grannen ställde även upp med chaufförer:
/U
Logga in
Skapa konto
Grannens grävmaskin var ovärderlig , men även min egen lilla lastbil fick jobba:
Logga in
Skapa konto
Första gången jag fick testa sidotippen! Grannen ställde även upp med chaufförer:
Logga in
Skapa konto
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Gillar stilen på ditt smide, är det 20-tal? Funkis? Nåt helt annat?D09 skrev:Lillgrabben stendäcka på en madrass i skuggan så jag smygmonterade en grind mot baksidan
[bild]
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Sidotipp (heter kanske nåt annat egentligen) är inte dumt ibland, jag flyttar bara en sprint, sen är hydraulkolven ledad så den börjar trycka och så får det gå åt nåt håll...xdigger skrev:
Ang. Arbetsmoralen; vi är inne på sista semesterveckan, så det är inte mycket att välja på...
/U
Inte en aningullberg skrev:
Fanns på tomten när jag köpte fritidshuset, sen har det legat åt sidan när jag byggt upp det nya.
Sen blev man lite sugen på att använda räcken, grindar och massa annat kul smide istället för att slänga det
Grym bilullberg skrev:Lagt igen diket för fibern, först för hand närmast duct:en, sen kom som tur var grannen med maskin och tog det grova. Såhär i efterhand ser det väl inte så speciellt ut men det var mycket slit, speciellt i denna värme:
[bild]
[bild]
[bild]
/U
Den hade plog också ?