4 367 688 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Så var skjutdörrspartiet på plats. Lite bökigt ensamarbete (efter lyfthjälp från grannar) men det gick. Fattade verkligen inte först hur dörren öppnades. Visste att det var tilt för vädring men när dörren höll på att ”ramla ur” nertill stängde jag kvickt. Till slut ramlade polletten ner
Manualen beskrev hur dörren skulle lyftas ur innan montering. Inget verktyg var med som beskrevs, inte heller skulle det gå med karmskruvar i dörröppningen. Det blev att borra genom profilen och sätta montageskruv. I det fasta partiet var det järn som klickades i.
Manualen beskrev hur dörren skulle lyftas ur innan montering. Inget verktyg var med som beskrevs, inte heller skulle det gå med karmskruvar i dörröppningen. Det blev att borra genom profilen och sätta montageskruv. I det fasta partiet var det järn som klickades i.
Har städat upp efter katten. När han inte alltid lyckas öppna fönstret själv så klättras och krafsas det på spröjsen och bågen.
Skar bort den gamla delvis svartmögliga fogen och så på med nytt. Blev inte de bästa hörnen så ska skaffa nån slags verktyg till nästa fönster.
Avslutade med första brasan för denna säsong.
Skar bort den gamla delvis svartmögliga fogen och så på med nytt. Blev inte de bästa hörnen så ska skaffa nån slags verktyg till nästa fönster.
Avslutade med första brasan för denna säsong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bytt toalettstol efter ett rejält stopp i röret som innefattade:
•demontage av befintligt porslin
•samtal till farsgubben om hjälp
•rensfjäder
•bajs på väggar och armar
•samtal till sugbilen
•rengöring
•montage av nytt porslin
•nya rör för vatten
Och jag som tänkte ta det lugnt och göra inget
•demontage av befintligt porslin
•samtal till farsgubben om hjälp
•rensfjäder
•bajs på väggar och armar
•samtal till sugbilen
•rengöring
•montage av nytt porslin
•nya rör för vatten
Och jag som tänkte ta det lugnt och göra inget
Jag upptäckte att en av de gamla brädorna på garagefasaden var i dåligt skick. Naturligtvis mitt på men jag tror jag kan dra ur spik och bända loss några av brädorna så de står snett utåt och sedan klämma in en av de som jag sågade till för ett år sedan när andra sidan av garaget fixades. Jag sågade till själv eftersom jag inte hittade några med samma mått på byggvaruhusen, först några med lilla cirkelsågen (det var lite meckigt) men sedan tröttnade jag och använde en bordssåg i en lokal jag hade tillgång till.
Man skall alltid spara brädor och andra braatthagrejer...
Hoppas det går att klämma in brädan mellan två andra.
Man skall alltid spara brädor och andra braatthagrejer...
Hoppas det går att klämma in brädan mellan två andra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Innejobb när det spöregnar. Tre fönster återstår så en dag till kan det regna.