D09
grävaren skrev:
[bild]

Passade på att mura igen ett fönster...

Nä, men jag såg detta på byns pizzeria:D
Snyggt he he
 
Byggde nytt. Fyra våningar högt. Skyttetorn i hörnen. Vallgrav med integrerad hamn.
Hemlig, underjordisk evakueringstunnel. Takläggning av maneter och sjögräs.
Bevittnade sedan Hur den onda grannen i slottet bredvid anföll och jämnade mitt svartbygge med marken.
Så nu åker vi hem till det gamla huset och grillar istället...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Spikat upp 15kvm pärlspontpanel i halltaket och kvistlackat densamma!
Kan bara säga att jag älskar min spikpistol(y)
 
Krilleman
Allmänt slö dag med mycket materialinköp för framtiden, bland annat skyddskant till gips, (Eller vad den nu heter) Fortfarande byggahus-sponsrade-dragaren.... :D

P7220196.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ImageUploadedByByggahus.se1374511938.449720.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1374511953.710486.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slitit ut två fönster och slagit igen hålen. Höll på bli totalt galen, jävla älvsbyhus. Spikade fönster från "modulen" in mot fönstret, sedan trodde jag inte mina ögon men jag tror fan de var limmade också. Syns kanske inte så bra på bilderna men fick fan inte en enda hel del från fönstret. Tur de var öppningsbara och gick att lyfta av glaset innan jag började vålda.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Mikael_L
MUSS skrev:
Slitit ut två fönster och slagit igen hålen. Höll på bli totalt galen, jävla älvsbyhus. Spikade fönster från "modulen" in mot fönstret, sedan trodde jag inte mina ögon men jag tror fan de var limmade också. Syns kanske inte så bra på bilderna men fick fan inte en enda hel del från fönstret. Tur de var öppningsbara och gick att lyfta av glaset innan jag började vålda.
Och så finns det de som påstår att Älvsbyhus inte är välbyggda, VA! ... ;)
 
Modifierat stålställning till hängparasollet, dragit fast den i bärlinan och sen byggt in hela härligheten
 
  • uploadfromtaptalk1374513827616.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Montören och 2 till
  • Laddar…
Inte mitt hus, men har varit hos kusinen och gjutit en platta till ett garage. Jag fick blanda i jätteblandaren efter traktorn. ;)
 
Vi har fortsatt gräva fram vår klippa och fått fler frågor om vi ska bygga en damm (nej, en altan), men det syns inte så mycket.

Det som däremot syns är att jag plockat 2 kilo körsbär, lagt i två burkar och hällt på 5 dl Explorer och 1,5 dl eau de Vie per burk. Ska bli julgodis. Nu ska de stå i köksfönstret i en månad och vändas upp- och-ner en gång om dagen.
 
Har varit och slipat och hårdvaxoljat svärmors och svärfars bänkskivor idag, de är på semester så det får bli en överraskning (y)

Har även hunnit med att sätta lite panel på min kåk, planen är att vara klar till helgen...
 
Hade 30min över och tänkte att då kan jag börja slipa trappen.
Bara för att känna på det...
Det kommer nog bli det tråkigaste jag gjort i mitt liv. Alla kategorier!
uploadfromtaptalk1374584498516.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MTech skrev:
Hade 30min över och tänkte att då kan jag börja slipa trappen.
Bara för att känna på det...
Det kommer nog bli det tråkigaste jag gjort i mitt liv. Alla kategorier!
[bild]
Jag lejde bort det jobbet. En halv-alkad farbror kom hit och höll på en halv dag.
Värt varenda krona...
 
Läxat upp grabben som tyckte det var en bra idé att elda på trappen, vaknade till brandlukt imorse, inte kul. :(
Bytt packningar på mina elpatroner i pannan idag, hade ett litet läckage som har retat mig länge, asskönt att få det gjort!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Läxat upp grabben som tyckte det var en bra idé att elda på trappen, vaknade till brandlukt imorse, inte kul. :(
Bytt packningar på mina elpatroner i pannan idag, hade ett litet läckage som har retat mig länge, asskönt att få det gjort!
Tur att ni vaknade :)
 
D09 skrev:
Tur att ni vaknade :)
Jorå, absolut, men det var ingen större fara, han eldade åtminstone på stentrappen på utsidan, men otäckt att han ens tänker tanken på att tända eld själv. Tror dom flesta av oss har varit där, men det är lite extra otäckt eftersom han inte tänker/handlar som alla andra, han har ADHD. Han blev jätteledsen när jag tog ifrån han tändsticksbeviset som scouterna delat ut till honom, dock får han göra "omprov" om ett par dagar för mig, detta är mest för att han ska förstå allvaret. ;)
 
  • Gilla
Rund_skruvad och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.