4 405 699 läst · 32 227 svar
4406k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Här betyder vägsamfällighetsmöte... snaps, öl, 2 sorters smörgåstårta.. kaffe, semla - och snabb genomgång av budgeten (året som varit, vad som hänt /kostat) och sedan några snabba tankar om vad som ska göras kommande år..D09 skrev:
...sedan skitsnack tills man går hem
Blandat, rörigt ...
Först kom detta, 48 säckar till helgens träningspass, så började förbereda golvet för flytning.
Sen kom detta, en Halo. Insåg inte förrän jag packade upp den att den matchar husets mörkgråa färg och silver på plåtdetaljer perfekt, samma lika på boxen.
Vilket då så klart innebär att jag behöver ta tag i detta redan nu, hade inte tänkt det innan jag börjar riva i tvättstugan men gamla centralen har inte plats för 3-polig PSA eller säkringar + kontaktor för nya golvvärmen. Behöver riva lite gipsvägg i köket för ny matning till laddboxen, skönt att inget är gjort färdigt där än.
Sen får man väl hitta en elektriker med auktorisation som kan skruva fast sista ledaren och ge sitt namn att sätta på laddahemmabidragetblanketten ...
Först kom detta, 48 säckar till helgens träningspass, så började förbereda golvet för flytning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen kom detta, en Halo. Insåg inte förrän jag packade upp den att den matchar husets mörkgråa färg och silver på plåtdetaljer perfekt, samma lika på boxen.
Logga in
Skapa konto
Vilket då så klart innebär att jag behöver ta tag i detta redan nu, hade inte tänkt det innan jag börjar riva i tvättstugan men gamla centralen har inte plats för 3-polig PSA eller säkringar + kontaktor för nya golvvärmen. Behöver riva lite gipsvägg i köket för ny matning till laddboxen, skönt att inget är gjort färdigt där än.
Logga in
Skapa konto
Sen får man väl hitta en elektriker med auktorisation som kan skruva fast sista ledaren och ge sitt namn att sätta på laddahemmabidragetblanketten ...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sådär.. Kabel idragen mellan hus och trädäck.
Valde årets varmaste dag tydligen, blev lättare att plocka ner sargen på altan än att åla in under, var illa nog att vara under pooldäcket och dra, hade bra hjälp av blivande 10åringen.
Detta borde gjorts innan trallen skruvades.