4 402 128 läst · 32 208 svar
4402k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Klossade lite med 4 olika steg röd 220, gul 400, vit 800 och blå 1600, röd enbart på repan, sen lite större med gul, rätt mycket större med vit och blå för att få det lite mer jämnt. Om man slipar så där man har mycket släpljus så kan man få en skillnad i poleringen, när jag har gjort mitt på bänkskivor har jag nästan alltid kört över hela skivan med vit och blåAppendix skrev:
Gips i snedtak och väggar klart i vindsprojektet (nästan). Där det är öppet ska det byggas snygga dörrar för att komma åt vinden. Men kan iaf börja spackla nu
kommunikationsmiss med bättre hälft gällande vilken sida på gips som är fram. Nåja, hänt värre saker i livet.
kommunikationsmiss med bättre hälft gällande vilken sida på gips som är fram. Nåja, hänt värre saker i livet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Tackar!NyaTorpane skrev:
Inköpt på Molnsätra Gård, det är Kinesiska RV6 och faktum är att dom inte alls är premium i toleranser etc. Benders Bohus (Svensk granit) var betydligt mer premium i finnish och toleranser, dock hade dom inga radiestenar på lager och priset kartade iväg rätt fort. Dessa var ändå förhållandevis billiga.
Men för en uteplats i villaträdgård tycker jag dom duger fullt tillräckligt.
Medan ni byter syllar och tak så ägnar jag mig åt hemsnickrad trappgrind för minsta donnan som precis fattat hur hon ska klättra upp i trappan. Ensam hemma på dagarna med 3 barn och 170 kvm hus är det en sekunds verk att hon sitter halvvägs upp i trappan och flinar. Får se hur lång tid det tar tills hon överlistat kompostgallren och pappan får ta fram borrmaskinen och skruva fast en riktig grind (som vi har i förrådet).
Logga in
Skapa konto
3dagar så ligger den där nerMariaiÖstergötland skrev:Medan ni byter syllar och tak så ägnar jag mig åt hemsnickrad trappgrind för minsta donnan som precis fattat hur hon ska klättra upp i trappan. Ensam hemma på dagarna med 3 barn och 170 kvm hus är det en sekunds verk att hon sitter halvvägs upp i trappan och flinar. Får se hur lång tid det tar tills hon överlistat kompostgallren och pappan får ta fram borrmaskinen och skruva fast en riktig grind (som vi har i förrådet). [bild]
Hallen är mörk, har vi nästan enats om..
Dock har jag tillåtelse att ordna nån typ av "dygnet runt belysning" runt spegeln typ.. Belysning kräver el, vi hade en teledosa på den här väggen, fast telefoni är lika hett som rysk dansbandsmusik så..
Fortsätter med mina hål i väggen, verkar görbart att lirka dit en ny slang!
Jajamensan, det ser ljust ut!
Så var det kvar att dölja hålen i väggen, och få hallen lite mer cozy..
Den gamla "vackra" men fungerande centralen ska gömmas i ett IKEA skåp.
Efter detta så kände jag att jag värd en liten belöning, på samma sätt som gillar blå Bosch, följaktligen ÄLSKAR jag det bästa med Götelaborg, Stigbergets i alla dess humliga former!
Dock har jag tillåtelse att ordna nån typ av "dygnet runt belysning" runt spegeln typ.. Belysning kräver el, vi hade en teledosa på den här väggen, fast telefoni är lika hett som rysk dansbandsmusik så..
Logga in
Skapa konto
Fortsätter med mina hål i väggen, verkar görbart att lirka dit en ny slang!
Logga in
Skapa konto
Jajamensan, det ser ljust ut!
Så var det kvar att dölja hålen i väggen, och få hallen lite mer cozy..
Logga in
Skapa konto
Den gamla "vackra" men fungerande centralen ska gömmas i ett IKEA skåp.
Efter detta så kände jag att jag värd en liten belöning, på samma sätt som gillar blå Bosch, följaktligen ÄLSKAR jag det bästa med Götelaborg, Stigbergets i alla dess humliga former!
Logga in
Skapa konto