Stänkskydd i marmor utan synlig repa efter att ha blivit behandlat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Marmorerat stänkskydd utan synliga repor monterat mot en vit vägg.
Skapa konto

Tagit bort en repa ifrån stänkskyddet

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Börjat dagen starkt med att hämta lite kullersten som sen ska läggas intill huset istället för gräset som går ända in i dagsläget Hög med kullersten på grus framför gräsmatta och grönt fält.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Byggt ställning och påbörjat fasad- och takbyte. Fy f*n vad varmt det är!
Inte bara jag som har Marma-ställning alltså. Varit i Tobo och handlat?

Håller med om värmen. Varm och oskönt på taket här också.

L Lopex skrev:
[bild] [bild]

Tagit bort en repa ifrån stänkskyddet
Hur gjorde du? Har lite smårepor som behöver masseras lite.

PNO PNO skrev:
Inte bara jag som har Marma-ställning alltså. Varit i Tobo och handlat?
Jajamän. (y)

Appendix Appendix skrev:
Hur gjorde du? Har lite smårepor som behöver masseras lite.
Klossade lite med 4 olika steg röd 220, gul 400, vit 800 och blå 1600, röd enbart på repan, sen lite större med gul, rätt mycket större med vit och blå för att få det lite mer jämnt. Om man slipar så där man har mycket släpljus så kan man få en skillnad i poleringen, när jag har gjort mitt på bänkskivor har jag nästan alltid kört över hela skivan med vit och blå

• Fyra slipklossar i färgerna röd, gul, vit och blå i ordning på ett svart bord intill en mugg och solskyddsflaska.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Gips i snedtak och väggar klart i vindsprojektet (nästan). Där det är öppet ska det byggas snygga dörrar för att komma åt vinden. Men kan iaf börja spackla nu

kommunikationsmiss med bättre hälft gällande vilken sida på gips som är fram. Nåja, hänt värre saker i livet.
Vindsvåning under renovering med gipsade snedtak, verktyg och byggmaterial utspridda på golvet.
Skapa konto
Renoveringsprojekt av vind med nygipssatta snedtak och väggar, byggmaterial och verktyg utspridda.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
K
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
jädrar va snyggt!!! Starkt jobbat! Vart har du köpt stenen? Ser ut att vara premium kvalitet?
Tackar!
Inköpt på Molnsätra Gård, det är Kinesiska RV6 och faktum är att dom inte alls är premium i toleranser etc. Benders Bohus (Svensk granit) var betydligt mer premium i finnish och toleranser, dock hade dom inga radiestenar på lager och priset kartade iväg rätt fort. Dessa var ändå förhållandevis billiga.

Men för en uteplats i villaträdgård tycker jag dom duger fullt tillräckligt. :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En bit syll bytt. Nästa bit jämnar jag av med betong innan det nya virket läggs på plats. Ser det som omöjligt för mig att kunna profilera det så det blir bra...

• Delvis utbytt syll i husgrund med synlig betong och sten, verktyg och byggmaterial framför.
    Skapa konto
  • Gilla
olofh och 2 till
  • Laddar…
Medan ni byter syllar och tak så ägnar jag mig åt hemsnickrad trappgrind för minsta donnan som precis fattat hur hon ska klättra upp i trappan. :sweat: Ensam hemma på dagarna med 3 barn och 170 kvm hus är det en sekunds verk att hon sitter halvvägs upp i trappan och flinar. :crysmile: Får se hur lång tid det tar tills hon överlistat kompostgallren och pappan får ta fram borrmaskinen och skruva fast en riktig grind (som vi har i förrådet). Hemsnickrad trappgrind av kompostgaller för att skydda barn från att klättra upp för trappan.
Skapa konto

• Gilla
Totem och 4 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Medan ni byter syllar och tak så ägnar jag mig åt hemsnickrad trappgrind för minsta donnan som precis fattat hur hon ska klättra upp i trappan. :sweat: Ensam hemma på dagarna med 3 barn och 170 kvm hus är det en sekunds verk att hon sitter halvvägs upp i trappan och flinar. :crysmile: Får se hur lång tid det tar tills hon överlistat kompostgallren och pappan får ta fram borrmaskinen och skruva fast en riktig grind (som vi har i förrådet). [bild]
3dagar så ligger den där ner:crysmile::crysmile:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hallen är mörk, har vi nästan enats om..
Dock har jag tillåtelse att ordna nån typ av "dygnet runt belysning" runt spegeln typ.. Belysning kräver el, vi hade en teledosa på den här väggen, fast telefoni är lika hett som rysk dansbandsmusik så..
Renoveringsprojekt i hall med spegel, kabelrör, hål i väggen och avlagda teledosa.
Skapa konto

Fortsätter med mina hål i väggen, verkar görbart att lirka dit en ny slang! :cool:

Renoveringsarbete i hall med öppet eluttag och sladdar, och en elektrisk central utanför en spegelvägg.
Skapa konto

Jajamensan, det ser ljust ut!

Så var det kvar att dölja hålen i väggen, och få hallen lite mer cozy.. :p
Hall med vit panelvägg, elcentral på väggen och hål för elinstallationer, solljus på golvet.
Skapa konto

Den gamla "vackra" men fungerande centralen ska gömmas i ett IKEA skåp.

Efter detta så kände jag att jag värd en liten belöning, på samma sätt som gillar blå Bosch, följaktligen ÄLSKAR jag det bästa med Götelaborg, Stigbergets i alla dess humliga former!
Stigbergets ölglas och burk på trädäck framför röd husfasad och grönt gräs.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
3dagar så ligger den där ner:crysmile::crysmile:
Vaddå ligga ner? Såg du inte förankringen i trappräcket med buntband? :thinking: Ok, jag hittar ut själv... :seenoevil: Trappsteg med buntband fastsatta vid trappräcke som förankring.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Alle123 och 9 till
  • Laddar…
Börjar spackelresan. Satan va jag hatar att spackla...

Gipsvägg i byggprojekt med påbörjad spackling längs skarvar och skruvhål.
Skapa konto

Ps. Kan man måla direkt på gips, blir det ok resultat eller det är bredspackling som gäller alt mikroduk?

• Gilla
  • Ledsen
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Börjar spackelresan. Satan va jag hatar att spackla...

[bild]

Ps. Kan man måla direkt på gips, blir det ok resultat eller det är bredspackling som gäller alt mikroduk?
Spackla är ju lätt, slipa är tråkigt (och dammigt).

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.