Dheri Dheri skrev:
Vet inte om det är så konstigt, det är rätt likt det jag har till min gröna bosch cirkelsåg. Men jag använder det monterat åt andra hållet och kan då komma nära klingan.
Allt tyder väl på att det är monterat bakochfram. Siffrornas orientering, urtag i sulan på maskinen och, som sagt, avstånd till klingan
 
Börjat lägga klinker på terrassen.
Pågående arbete med att lägga klinkerplattor på en terrass med byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
alliria och 7 till
  • Laddar…
Halvvägs från gammalt till nytt...

Elektriskt installationsarbete med olika säkringsskåp och ledningar på en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
V verktygsgurun skrev:
Vilket konstigt anhåll. Ett riktigt anhåll är konstruerat så att du kan komma nära klingan med anhållet.
F fiskbuggaren skrev:
Allt tyder väl på att det är monterat bakochfram. Siffrornas orientering, urtag i sulan på maskinen och, som sagt, avstånd till klingan
Du kan vända på anhållet och komma närmare. Jag gjorde på samma sätt på min gröna Bosch när jag behövde klyva en viss bredd, ser konstigt ut men fungerar perfekt
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Finns inte ett munskydd att få tag på i dessa tider
 
  • Golvslipningsmaskin på ett nyslipat trägolv inne i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vad gäller mitt anhåll till cirkelsågen så tog det en stund innan jag fattade vad som kunde vara konstigt.
Jag har inga hämningar vad gäller hur jag monterar det. Jag fäster det på ett sätt som passar bäst för stunden.
Och ofta har jag det ”felvänt” eftersom jag gillar att hålla vänsterhanden på anhållet med tummen på plattan. Men som sagt, det beror på vad jag sågar och hur allt stöttas och fästs.

Närbild på en cirkelsåg monterad på träplank med synligt anhåll och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Efter otaliga försök både igår och idag, gav jag upp att försöka putsa våra altandörrar utan ränder. Har väl helt enkelt hittat något jag inte är bra på ;)

Men skam den som ger sig. Fram åkte flytande hårdvax och vips så blev dom perfekta. Borde jag tänkt på mycket tidigare då jag alltid vaxar bilens rutor...
 
  • Flaska med flytande hårdvax märkt SONAX på en träyta utomhus vid en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörrar som ser skinande rena ut efter behandling med flytande hårdvax, med trädäck och trädgårdsdetaljer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
Bra tips om altandörrarna.
 
Nyinstallerad dubbeldörr i en byggprocess och verktyg på ett bord i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått hjälp att baxa en dubbeldörr på plats. Även spikat igen sista väggen med ytterpanel. Bara resten kvar.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 5 till
  • Laddar…
Klätt tegelväggen och öppningen i hallen med plywood samt gipsat väggarna i lilla hallen + klinkers. Renoverad hall med plywoodklädd tegelvägg, vit gipsskiva och svart klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoverad hall med nytt klinkergolv och väggar klädda med plywood och gips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Rivit en innervägg. Yngsta dottern (som inte var planerad när vi köpte huset) ska få ett eget rum.

Tyvärr så ryker två rymliga klädkammare.

Bild på en avlägsnad innervägg med stålstomme synlig, verktyg på en pall framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivning av innervägg pågår i ett hus för att skapa nytt rum, med synliga metallstommar och delvis borttagna väggskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsrum med borttagen vägg, byggmaterial och verktyg synligt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 4 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Rivit en innervägg. Yngsta dottern (som inte var planerad när vi köpte huset) ska få ett eget rum.

Tyvärr så ryker två rymliga klädkammare.

[bild]

[bild]
[bild]
Vad gör man inte för sina barn
 
  • Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Fris och sockel på plats. Samt lite panel igen då och funderingar på hur man löser detta med elskåpet och dylikt på väggen. Men men...det kanske kommer något framöver som smälter in. Luktar lite lpp i alla fall.
Nyinstallerad vit panelvägg med fris och sockel, trägolv och elskåp samt öppna kablar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Bytte fönsterbänken, den sista som va i mdf till jura Grey, kalksten, fick även hjälp an en expert
Fin hund
 
  • Gilla
Lopex
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Fin hund
Tack så mycket
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.