4 377 880 läst · 32 150 svar
4378k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tagit bort nästan ett halt kilo musskit som låg kring det forna boet. Bara att försöka förhindra med lite tjärpapp och stift där det funnits håligheter och hoppas att det hjälper att hålla dem borta från detta ställe åtminstone. Efter borttagning av isolering och dammsugning så tvättades plast och vp-rör från allt som mössen hade lämnat efter sig.
För att efter det provlägga lite plank för att få fram ett avslut mot en fris i änden mot golvslutet. Men innan det så drogs en sockel fast mot väggen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att efter det provlägga lite plank för att få fram ett avslut mot en fris i änden mot golvslutet. Men innan det så drogs en sockel fast mot väggen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag har jag gjort mitt livs första betonggjutning efter att tidigare bara slabbat med flytspackel. Det är början på sockeln på ett uterum, svårt att se det nu...
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
Är du suicidal?mexitegel skrev:Idag har jag och snart 12-åringen dragit nätverkskabel till hans rum eftersom han upptäckt att det var "för många millisekunder" på nätet. Två CAT6 i samma 16-flexslang var bara att glömma, men som tur hade "någon" förberett med inte bare en utan två slangar upp till dosan när vi satte in golvvärme för 10 år sen. Nu kom de till användning .
När det begav sig skakade frugan mest på huvudet åt all slang som jag drog ut i alla rum jag kom åt. I kväll tänkte jag bjuda henne på ost och vin och fråga lite försynt om det trots allt ändå inte var ganska smart det där för 10 år sen. För när allt kommer omkring tycker jag vansinnigt mycket om när jag får rätt till slut
Visst är det kul att ha rätt men är det verkligen rätt tillfälle, bara för att få ha rätt? Nej, rätt tillfälle är nästa gång du vill göra något för att förbereda för framtiden. Det är då du tar fram detta och påpekar hur framsynt du var.
Nej nej, man bjuder på lite gott att äta och dricka. Då somnar man gott. Och eftersom man själv äter och dricker återhållsamt är man vaken lite längre, och kan då försiktigt viska ”vad var det jag sa?” (eller motsvarande) och sedan vara nöjd.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 479 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 479 inlägg
Isakare skrev:Blev avundsjuk när gannen byggde ut och la nytt altangolv, så jag har påbörjat "vända golvet"
Har ett sånt där rillat helvete som inte är bra nån stans, men det är fint på baksidan 3 rader avklarade, bara 31 kvar
[bild]
Det där ligger också på min att-göra-lista. Förutom att det samlas skit i spåren så lyckades jag lägga trallen lite för tätt så vattnet knappt rinner ner mellan.
Tryckluft för att blåsa ur skruvskallarna.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 823 inlägg
Tror det blir riktigt snyggt!