4 420 244 läst · 32 284 svar
4420k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag lägger det ner och benämner det som altan i markhöjd.Janus82 skrev:
Målat klart panelen i trappen. Mycket nöjd!
Blev avundsjuk när gannen byggde ut och la nytt altangolv, så jag har påbörjat "vända golvet"
Har ett sånt där rillat helvete som inte är bra nån stans, men det är fint på baksidan 3 rader avklarade, bara 31 kvar
Tryckluft för att blåsa ur skruvskallarna.
Har ett sånt där rillat helvete som inte är bra nån stans, men det är fint på baksidan 3 rader avklarade, bara 31 kvar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tryckluft för att blåsa ur skruvskallarna.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 063 inlägg
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 964 inlägg
Jag gillar inte att det samlas skräp o vatten i rillorna, och att brädorna slår sig till "Glad gubbe"Nötegårdsgubben skrev:
När solen tittar fram efter en regnskur, ska golvet vara tort pp ett kick.
Men som sagt, alla gillar vi olika, och tur är väl det.
Dags att ta itu med gamla balkongräcket. Skruvade loss de gamla staketbrädorna. Bytte de flesta reglarna eftersom jag varit alltför generös med skruvar på de gamla, och skruvat in några för långt. Nästa steg blir klädselbräda 170*22 och lockläkt hattprofil (som resten av huset).
Detta är planen, får se hur lång tid det tar. Så mycket vågar jag göra utan bygglov
Detta är planen, får se hur lång tid det tar. Så mycket vågar jag göra utan bygglov
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målat ytterdörr och handledare allmogeblåa. Hiss eller diss? Tänker sätta in en ytterdörr från allmoge snickerier, men vart osäker på färgvalet. Så målade befintlig ytterdörr för att få en känsla. Och jag är själv nöjd
Hiss från mig, blått har alltid varit min favoritfärg. Jag kan inget om färger men är denna kulör "autentisk", känns nästan lite skarp?mattias1jonsson skrev:
Ja men då så, är det rätt så är det rätt, jag kan ju som sagt inget om färger (jag pladdrar mest för pladdrandets skull ibland). Ser fram emot bild på nya dörren sen då.mattias1jonsson skrev:
Idag har jag och snart 12-åringen dragit nätverkskabel till hans rum eftersom han upptäckt att det var "för många millisekunder" på nätet. Två CAT6 i samma 16-flexslang var bara att glömma, men som tur hade "någon" förberett med inte bare en utan två slangar upp till dosan när vi satte in golvvärme för 10 år sen. Nu kom de till användning .
När det begav sig skakade frugan mest på huvudet åt all slang som jag drog ut i alla rum jag kom åt. I kväll tänkte jag bjuda henne på ost och vin och fråga lite försynt om det trots allt ändå inte var ganska smart det där för 10 år sen. För när allt kommer omkring tycker jag vansinnigt mycket om när jag får rätt till slut
När det begav sig skakade frugan mest på huvudet åt all slang som jag drog ut i alla rum jag kom åt. I kväll tänkte jag bjuda henne på ost och vin och fråga lite försynt om det trots allt ändå inte var ganska smart det där för 10 år sen. För när allt kommer omkring tycker jag vansinnigt mycket om när jag får rätt till slut