4 364 253 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Riktigt skönt. Speciellt när vi har ett riktigt trögt ettrörssystem. Tar år och dar för värmen att hinna fatt när tempen går upp och ner utomhus. Haha, ja alltså. Den är nog snyggare i broschyren än i verkligheten. Den är iaf större än vi tänkte oss.
När jag vill sova går hjärnan in i ”house mode”.
Problem ska lösas, nya saker ska till och djärva idéer prövas. Sen somnar jag gott och bearbetar och behåller det bästa under nattens vila.
Oftast är skallen tom på morgonen...
Problem ska lösas, nya saker ska till och djärva idéer prövas. Sen somnar jag gott och bearbetar och behåller det bästa under nattens vila.
Oftast är skallen tom på morgonen...
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Installerat en backuppump i krypgrunden då den befintliga har en tendens att hänga sig. Det hela blev till slut att den pumpen som tidigare var reserv och "fulpump" nu är primärpump. Den bra pumpen, med integrerad flottör (som tydligen har en tendens att hänga sig så att man måste ner och sparka lite på pumpen) får nu vara backup och är ställd i manuellt läge. Den styrs via en Shelly som var en ny bekantskap. Primärpumpen styrs av sin flottör och vi får se om den kommer börja pumpa innan nivålarmet slår till.
Bilder kanske kommer i källartråden så småningom, glömde ta ikväll när jag var nere.
Bilder kanske kommer i källartråden så småningom, glömde ta ikväll när jag var nere.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har det skruvats ihop en vagga att flytta fönster med som beräknas anlända till veckan. Största fönstret skall tydligen väga ca 240kg. Det blir väl så mycket att bära smidigt på två personer från uppfarten till baksidan.
Iordningställt och invigt uterummet för säsongen. Räknas detta? Inget byggt, men det tog sin tid ändå.