4 406 091 läst · 32 227 svar
4406k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Spacklade ”färdigt” under veckan så slipade idag.
Innan slipning
och efter slipning, inte mycket och slipa bort.
Nu blir det till att kolla alla skarvar och skruvar i taket med ett sladdlysrör, typ extremt släpljus, för att finlira med mera spackel eller mera slipning innan microliten. Väggarna blir det renoveringstapet på så dessa är inte lika känsliga.
Innan slipning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och efter slipning, inte mycket och slipa bort.
Logga in
Skapa konto
Nu blir det till att kolla alla skarvar och skruvar i taket med ett sladdlysrör, typ extremt släpljus, för att finlira med mera spackel eller mera slipning innan microliten. Väggarna blir det renoveringstapet på så dessa är inte lika känsliga.
Den heliga furusaneringen. Den pågår hos mig med. Det är lustigt hur mycket fräschare och ljusare det blir med lite ljus färg.Keiller skrev:
Ja, det var en orgie i furu när vi köpte huset. Om- och tillbyggt under första halvan av 80-talet och då var det ju populärt med träpanel från golv till tak och avlutade möbler.Appendix skrev:
Har hittills bara gjort hallen och ett par dörrar. En liten hall och vardagsrum (med furutak) kvar att göra.
Furu kan vara fint. I en bastu eller en fjällstuga men det är direkt avtändande i mitt hus
Ja. I bastun behåller jag det. resten av huset ska dock bli lite ljusare och modernare.Keiller skrev:Ja, det var en orgie i furu när vi köpte huset. Om- och tillbyggt under första halvan av 80-talet och då var det ju populärt med träpanel från golv till tak och avlutade möbler.
Har hittills bara gjort hallen och ett par dörrar. En liten hall och vardagsrum (med furutak) kvar att göra.
Furu kan vara fint. I en bastu eller en fjällstuga men det är direkt avtändande i mitt hus
Furu och vävtapeter är det som tidigare ägarna hade orgie i.
Jag har ett furutak med 5 meter i takhöjd att tag i-. Det blir dock något för målare att bita i. Kanske nästa år
Köp en tioliters färghink. Tillsätt en handgranat. Borde göra susenAppendix skrev:
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Efter julledigheten tappade jag orken lite när man var tvungen att jobba till vardags, avverkat lite strötimmar på helgerna, men långt från samma tempo! Börjar dock se ljuset i tunneln när det gäller väggarna, bara "pyssel"-bitar kvar i shampoohyllorna, kratsa lite fogar inför fogning sen klart..
"Bara" golvet kvar sen.. Men till Påsk känns ju inte helt orimligt..
Ja, jag "fuskade" med lister runt fönstret, men insåg mina begränsningar att lyckas köra 2 sidig gerning på 4 plattor och få dom att linjera tillräckligt bra, så det blev easy way out där!
"Bara" golvet kvar sen.. Men till Påsk känns ju inte helt orimligt..
Ja, jag "fuskade" med lister runt fönstret, men insåg mina begränsningar att lyckas köra 2 sidig gerning på 4 plattor och få dom att linjera tillräckligt bra, så det blev easy way out där!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fått igång nya pannan!!
En CTC EcoZenith i350L tillsammans med en CTC EcoAir 408. Snyggt, ekonomiskt och genast varmare i huset då gamla pannan fått skämmas helt avstängd då den kostade en mindre förmögenhet att driva runt.
Självklart! Kämpade i helgen med att sätta plattorna klart bakom gamla pannan. Så det är varvet runt inklusive golv.. tvättstuga i samma utrymme så tacksamt med enkel städning!mexitegel skrev:
Edit;
Noterade att det var slutet på 2016 som jag gjorde andra halvan av ”pannrummet”
https://www.byggahus.se/forum/threa...ed-era-hus-idag.167378/page-1000#post-2617452
Det var ett tag sedan!
Redigerat: