4 405 635 läst · 32 225 svar
4406k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Trekvartsstav för att jag maskerar som en krattaAppendix skrev:
Det är en blandning av ”skitsamma det är pannrummet” och ”det är lika bra att fixa till detta när man håller på” så jag går 50% in typ
Redigerat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fick äntligen tummen ur och kletade ett lager grundfärg på mina ”semiplatsbyggda” garderober i lilla hallen. Anser att målning är att betrakta som guds straff till alla som bygger något så tar tyvärr ofta ett tag innan det blir av...
Bild nummer två är förlagan från stora hallen i fjol.
Glömde visst tacka för gåtförslaget FreQa, men gör det nu istället. Huset har stått där så länge utan gåter på detta ställe, men har dymlingar i närhet så att jag har valt bort dessa gåter. Det enda jag gjort är att bredda öppningen lite samt ökat på höjden en stock. Vi får väl se om hundra år ifall det var rätt eller fel beslut;-)
Igår och idag har jag hyvlat socklar och foder som satt på plats. Men tyvärr!! så kommer leopardmönstret snart att försvinna bakom en färg som ännu inte är bestämd. Allt kommer att målas framöver och väggen är bara "grundad" med överbliven äggoljetempera.
Och med tanke på att det är kilsågat golv så är också ojämnheten ett måste för känslans skull. (Det har legat över en sommar till vinter och nyligen dragits fast med smidda spikar.) Men ojämnheten bidrog till att jag var tvungen att profilera nederkanten på sockeln. Och i bakkant för att ligga an mot stocken satte jag dit en smalare list som profilerades till dito.
I ovankant ligger en hyvlad och fräst planka som kommer att utgöra som en del av ett överstycke.
Igår och idag har jag hyvlat socklar och foder som satt på plats. Men tyvärr!! så kommer leopardmönstret snart att försvinna bakom en färg som ännu inte är bestämd. Allt kommer att målas framöver och väggen är bara "grundad" med överbliven äggoljetempera.
Logga in
Skapa konto
Och med tanke på att det är kilsågat golv så är också ojämnheten ett måste för känslans skull. (Det har legat över en sommar till vinter och nyligen dragits fast med smidda spikar.) Men ojämnheten bidrog till att jag var tvungen att profilera nederkanten på sockeln. Och i bakkant för att ligga an mot stocken satte jag dit en smalare list som profilerades till dito.
Logga in
Skapa konto
I ovankant ligger en hyvlad och fräst planka som kommer att utgöra som en del av ett överstycke.
Logga in
Skapa konto
Efter lite ofrivillig helg så kom lite mera bitar på plats! Överstycket som för närvarande sitter löst, och jag tror att det får vara så för dammråttornas skull. En anledning till att det sitter löst är att bandsågen kapsejsade så det var bara att ta fram stämjärn och gröpa ur lite i sidan för att sedan låta fräsen med putstrissa göra resten.
Och lite högre upp så kom taklisten på plats med en liten "skurklots"
Och sammantaget så får kulorna en gemensam symbolik till de runda hanbjälkarna.
Sedan är det bara att färgsätta, men innan dess så kommer kontoret att få ta plats i detta rum så länge innan nästa rum med trapp kommer på plats. Men det känns som att det är en ganska lång tid till detta är klart. Men fortsättning följer....
Och fram till dess så kommer virkeshögen att förhoppnings att bli till intet.
Logga in
Skapa konto
Och lite högre upp så kom taklisten på plats med en liten "skurklots"
Logga in
Skapa konto
Och sammantaget så får kulorna en gemensam symbolik till de runda hanbjälkarna.
Logga in
Skapa konto
Sedan är det bara att färgsätta, men innan dess så kommer kontoret att få ta plats i detta rum så länge innan nästa rum med trapp kommer på plats. Men det känns som att det är en ganska lång tid till detta är klart. Men fortsättning följer....
Och fram till dess så kommer virkeshögen att förhoppnings att bli till intet.
Logga in
Skapa konto
Snyggt! Jag gillar speciellt överliggaren, den tycker jag passar riktigt bra. Spontant känner jag att jag skulle oroa mig för att få den i huvudet om jag inte fäste den på något sätt. Men den kanske ligger riktigt stabilt?
Tackar Den sitter fastkilad i timmerväggen så den måste dras ut och absolut ingen risk för att den välter kull i skallen på en. Samma sak med ”skurklotsen”, men den får jag knappt bort nu utan att ta till våld. Så den får sitta som den gör den också.Dheri skrev:
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 329 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 329 inlägg
Justerade dörrlåsen så att alla handtag på innerdörrarna sitter rätt, det vill säga med handtagen ovanför nyckelhålen.
Var till och med tvungen att byta några låskistor för att få det som jag ville ha det.
Var till och med tvungen att byta några låskistor för att få det som jag ville ha det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fast det såg ju mycket roligare/gladare ut med handtaget under. Nu är ju gubben uppochnerKeiller skrev: