Needas Needas skrev:
Tråkigt nog så körde jag det till tippen igår.
Hur lång bit behöver du?
Attans, men inte helt oväntat - en produkt med rätt taskig andrahandsmarknad i vanliga fall ;) Jag har mätt lite snålt och saknar ev ca 5-10 meter.

Ramnemark Ramnemark skrev:
Pannrummet var det ja ;)
Ingen kan klaga på att du ninte levererar.

Ser ju bra ut. Mjukfog i hörnet på väggen eller är det kabelkanal?

Appendix Appendix skrev:
Ingen kan klaga på att du ninte levererar.

Ser ju bra ut. Mjukfog i hörnet på väggen eller är det kabelkanal?
Trekvartsstav för att jag maskerar som en kratta :)

Det är en blandning av ”skitsamma det är pannrummet” och ”det är lika bra att fixa till detta när man håller på” så jag går 50% in typ ;)

Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Monterat taklister i tvättsuga/badrum. Taket är original från 'jättegammalt' så vi ville bibehålla känlsan med gamla breda lister. Men vilket pyssel :D
Takhöjd 3:32...

• Hörn av ett rum med breda, gamla taklister mot ett grått vägg- och vitt takmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sevenfifty och 14 till
  • Laddar…
H hakan_975 skrev:
Monterat taklister i tvättsuga/badrum. Taket är original från 'jättegammalt' så vi ville bibehålla känlsan med gamla breda lister. Men vilket pyssel :D
Takhöjd 3:32...
Snyggt, vilken list eller vänta hmm ser ut som ett hemma plock av flera?

Halvfärdig vitmålad semiplatsbyggd garderob utan dörrar i en hall under konstruktion.
Skapa konto
Vitmålade semiplatsbyggda garderober i en hall med klassiskt rutigt golv.
Skapa konto

Fick äntligen tummen ur och kletade ett lager grundfärg på mina ”semiplatsbyggda” garderober i lilla hallen. Anser att målning är att betrakta som guds straff till alla som bygger något så tar tyvärr ofta ett tag innan det blir av...

Bild nummer två är förlagan från stora hallen i fjol.

• Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
Glömde visst tacka för gåtförslaget FreQa, men gör det nu istället. Huset har stått där så länge utan gåter på detta ställe, men har dymlingar i närhet så att jag har valt bort dessa gåter. Det enda jag gjort är att bredda öppningen lite samt ökat på höjden en stock. Vi får väl se om hundra år ifall det var rätt eller fel beslut;-)
Igår och idag har jag hyvlat socklar och foder som satt på plats. Men tyvärr!! så kommer leopardmönstret snart att försvinna bakom en färg som ännu inte är bestämd. Allt kommer att målas framöver och väggen är bara "grundad" med överbliven äggoljetempera.
Hörn av ett timmerhus med nyhyvlade socklar och profilering, ojämnt kilsågat trägolv och grundmålad vägg.
Skapa konto

Och med tanke på att det är kilsågat golv så är också ojämnheten ett måste för känslans skull. (Det har legat över en sommar till vinter och nyligen dragits fast med smidda spikar.) Men ojämnheten bidrog till att jag var tvungen att profilera nederkanten på sockeln. Och i bakkant för att ligga an mot stocken satte jag dit en smalare list som profilerades till dito.
Hyvlat sockel och profilerat träarbete mot en stockvägg och kilsågat trägolv.
Skapa konto

I ovankant ligger en hyvlad och fräst planka som kommer att utgöra som en del av ett överstycke.
Gammal stockvägg med synliga stockändar och äldre målning, delvis grundad med äggoljetempera.
Skapa konto

• Gilla
mr.Ola och 5 till
  • Laddar…
Efter lite ofrivillig helg så kom lite mera bitar på plats! Överstycket som för närvarande sitter löst, och jag tror att det får vara så för dammråttornas skull. En anledning till att det sitter löst är att bandsågen kapsejsade så det var bara att ta fram stämjärn och gröpa ur lite i sidan för att sedan låta fräsen med putstrissa göra resten.
Träöverstycke med symbolisk utsmyckning löst placerat över dörroppning mot vägg med patina.
Skapa konto

Och lite högre upp så kom taklisten på plats med en liten "skurklots" ;)
Delar av ett tak med överstycke och taklist installerade, samt en dekorativ träkula, mot en bakgrund av rustika, målade timmerbjälkar.
Skapa konto

Och sammantaget så får kulorna en gemensam symbolik till de runda hanbjälkarna.
Överstycke av dörröppning i trä med löst monterad trekantig topp och en dekorativ träskulptur, ommålade väggar och taklist.
Skapa konto

Sedan är det bara att färgsätta, men innan dess så kommer kontoret att få ta plats i detta rum så länge innan nästa rum med trapp kommer på plats. Men det känns som att det är en ganska lång tid till detta är klart. Men fortsättning följer....
Och fram till dess så kommer virkeshögen att förhoppnings att bli till intet.:geek:
Hög med olika träbitar och lister på ett trägolv inomhus, redo för byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
sevenfifty och 20 till
  • Laddar…
Snyggt! Jag gillar speciellt överliggaren, den tycker jag passar riktigt bra. Spontant känner jag att jag skulle oroa mig för att få den i huvudet om jag inte fäste den på något sätt. Men den kanske ligger riktigt stabilt?

Dheri Dheri skrev:
Snyggt! Jag gillar speciellt överliggaren, den tycker jag passar riktigt bra. Spontant känner jag att jag skulle oroa mig för att få den i huvudet om jag inte fäste den på något sätt. Men den kanske ligger riktigt stabilt?
Tackar:D Den sitter fastkilad i timmerväggen så den måste dras ut och absolut ingen risk för att den välter kull i skallen på en. Samma sak med ”skurklotsen”, men den får jag knappt bort nu utan att ta till våld. Så den får sitta som den gör den också.

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
vcx
Fått upp lite kakel på toaletten på öv., hade några kvadrat över från en lägenhetsrenovering så det passade perfekt. Nästa steg blir att välja färgnyans, lutar åt marinblått tror jag...

Delvis kaklad toalettvägg med vita plattor, renoveringsmaterial och verktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
mr.Ola och 3 till
  • Laddar…
Lagt ut lite makadam på infarten och framför huset. Blev ett rejält lyft från den svarta makadamen som la där innan Ny makadam vid infart och framför hus, förbättring jämfört med tidigare svart makadam.
Skapa konto
Ny vit makadam på infart framför hus med skottkärra, mot grusväg och garage.
Skapa konto

• Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
Justerade dörrlåsen så att alla handtag på innerdörrarna sitter rätt, det vill säga med handtagen ovanför nyckelhålen.
Var till och med tvungen att byta några låskistor för att få det som jag ville ha det.
Träinnerdörr med rätt justerat handtag ovanför skuret nyckelhål.
Skapa konto
En träinnerdörr med ett gyllene dörrhandtag placerat korrekt ovanför en gyllene nyckelhålsplatta.
Skapa konto

• Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Justerade dörrlåsen så att alla handtag på innerdörrarna sitter rätt, det vill säga med handtagen ovanför nyckelhålen.
Var till och med tvungen att byta några låskistor för att få det som jag ville ha det.
[bild] [bild]
Fast det såg ju mycket roligare/gladare ut med handtaget under. Nu är ju gubben uppochner ;)

• Gilla
Alexandra.F och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.