Bytte fönstret i gästrummet, men vi hann inte dreva eller täta. Måste köpa nya foder också, varför finns inte 1980 års dimensioner kvar?
imorgon blir det ett fönster till eller kanske ena altandörren. Konsten är att inte förstöra tapeten innanför när man bryter ut fönstret för jag har verkligen ingen lust att tapetsera om. Jag såg någon säga här på forumet att han bytte fönster på en halvtimma. Jag antar att det var "jag monterar ett nytt fönster i ett färdigt hål", dvs fasadrivning, bortplockning av gammalt fönster, drevning, fodring etc inte ingick?

d3katja skrev:
Bytte fönstret i gästrummet, men vi hann inte dreva eller täta. Måste köpa nya foder också, varför finns inte 1980 års dimensioner kvar?
imorgon blir det ett fönster till eller kanske ena altandörren. Konsten är att inte förstöra tapeten innanför när man bryter ut fönstret för jag har verkligen ingen lust att tapetsera om. Jag såg någon säga här på forumet att han bytte fönster på en halvtimma. Jag antar att det var "jag monterar ett nytt fönster i ett färdigt hål", dvs fasadrivning, bortplockning av gammalt fönster, drevning, fodring etc inte ingick?
Det påminner mig om första gången jag monterade en garageport (från Skånska byggvaror).
På paketet stod det "Installs in 30 minutes or less".
För mig tog det cirka två månader :confused:

Porten var dock alldeles utmärkt.

ullberg
D09 skrev:
undrar om man inte ska komplettera med salt eller något när man dricker så mycket vatten
Resorb är lika bra på att mildra alkoholrelaterad uttorkning som arbetsrelaterad dito.

/U

• Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg skrev:
Resorb är lika bra på att mildra alkoholrelaterad uttorkning som arbetsrelaterad dito.

/U
Resorb är riktigt bra!
Funkar både före och efter svettig aktivitet. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Inhandlat en pool till ungarna och efter träningen nu så blir det att fortsätta påfyllningen :)

Köpt en svetshjälm och dräneringspump :)

Hoppas hinna med lite snickerier ikväll :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har grävt ur en slänt för att göra grund till en stödmur. Det var varmt i solgasset vill jag lova. Trots blåsor i händerna och att jag blivit solbränd är jag nöjd med dagen!

Fick hem 4 pallar benders mursten här i veckan och ser fram emot att börja lägga muren. Men än ser jag ingen ände på detta F-bannade underarbete!

Y
Krattat och plockatupp småböset efter gallring i dungen inpå huset.
Samt inköp inför panelmålning.

Grundmålade hela entrén på förmiddagen. Sen körde jag två lass till tippen. Efter det så tog jag bort gjutformen till uterummet som har stått där i 5 år. Fast den sitter i ett utrymme under uterummet så inget som har synts. Sen fyllde jag upp släpkärran igen så jag kan åka till tippen direkt på morgonen. Rätt skönt att få det lite lugnt i början av dagen istället för att starta med att fylla upp hela släpkärran. Så idag har det varit en produktiv dag och det är en sådant härlig känsla i kroppen då:).

D09
ImageUploadedByByggahus.se1373400957.756863.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1373400982.232953.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1373401034.969450.jpg
Skapa konto

Poolvakt :)

Så jäkla korkad att jag inte köpte en pump som kan suga direkt ur den grävda brunnen, har ju slang o allt uppdraget....

Men nu kan jag vakta och dricka konjak :)

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Det där var ju en lite annorlunda lösning för att fylla poolen :)

• Gilla
Yrrol och 2 till
  • Laddar…
D09
Kalasclas skrev:
Det där var ju en lite annorlunda lösning för att fylla poolen :)
Ha ha impulsköp, visste inte vilka kopplingar kökskranen skulle ha och utkastaren till fasaden ligger i förpackningen...

• Gilla
MTech
  • Laddar…
Lagt golv i köket idag, satt lister och målat tak och väggar, imorgon åker vitvarorna in, snart slut på pengaslukande rust projekt !

• Gilla
D09
  • Laddar…
Klippt gräs och kört grästrimmer! Gick strålande förutom att först lossnade ett remhjul och sen gick axeln till en kniv av så gnistorna yrde!
Nu ikväll tänkte jag måla lite men det är så in i bänken tråkigt så jag kommer svinga motorsåg istället!
Återstår att se om det är jag eller sågen som går sönder:sly:

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1373474103.100551.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1373474123.134502.jpg
Skapa konto

Kört hem lite ved, varit på tippen och agerat badvakt...

Hoppas på få upp lite rullgardiner ikväll :)

D09 skrev:
[bild][bild]

Kört hem lite ved, varit på tippen och agerat badvakt...

Hoppas på få upp lite rullgardiner ikväll :)
Badvakt på tippen :eek:
Inget bra ställe att bada på :p

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.