4 357 834 läst · 32 063 svar
4358k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Målat en fönsterbåge för andra gången (slutliga strykningen, oljad samt grundad först) och målat tillhörande karm med första slutstrykningen. Köpte Nordsjös Tinova-system. Maken till värdelös färg. Skiten torkar på ett par minuter... Nästa färg ska bli en riktig oljebaserad om det nunfinns...
Klippt gräs till maskinen somvanligt gårsönder.
Städat lite i verkstaden
Städat lite i ladugården
Hämtat kemikalier till falurödfärgen.
Sågat bort hälften av en dunge inpå huset så nu bör marken torka. Samt filat sågkedjan på "rätt" sätt.
Konstanterat att jag behöver en dräneringspump till vattenbrunnens förkammare, får bli biltema imorgon.
Gliditrunt lite i amerikanaren.
Städat lite i verkstaden
Städat lite i ladugården
Hämtat kemikalier till falurödfärgen.
Sågat bort hälften av en dunge inpå huset så nu bör marken torka. Samt filat sågkedjan på "rätt" sätt.
Konstanterat att jag behöver en dräneringspump till vattenbrunnens förkammare, får bli biltema imorgon.
Gliditrunt lite i amerikanaren.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är inte kul att trampa igen locket på en burk mörkbrun färg, och burken spricker och man står med foten nere i sörjan.
Samt att garaget och bilen (förutom jag själv) är nedskvätta med ful snabbtorkande mörkbrun färg
Men, som Blindnit skrev, det hjälper med en öl.
Samt att garaget och bilen (förutom jag själv) är nedskvätta med ful snabbtorkande mörkbrun färg
Men, som Blindnit skrev, det hjälper med en öl.
Ha ha ha göttKnockOnWood skrev:
Du räddade min dag som råder total brist på snickerier.
Kan bjuda igen lite med att jag höll på o volta baklänges med traktorn igår he he och sen kanade stegen och stannade 15 cm från kanten när jag hivade brädor från garageloftet.. kände mig inte alls klantig... Och lycklig ha ha
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jo, vi har nog en del att bjuda på lite till mans, om vi bara vågade erkänna alla klantigheter vi gör.D09 skrev:
Vad jag mest glädjer mig åt i dessa dagar är att två par svalor som huserar i/på våra hus gör lika mycket jobb, och gratis, som en svindyr Mosquito Magnet
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nackdelen med svalorna är förstås att jag inte kan göra färdigt dörren/luckan till stall-loftet.
Det är där inne det ena svalboet finns, så luckan måste stå öppen så de kommer åt att mata sina små.
Det är där inne det ena svalboet finns, så luckan måste stå öppen så de kommer åt att mata sina små.