Närbild av ett äldre tegeltak med mossa och avlagringar, och utsikt över ett bostadsområde i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pappa1986 skrev:
Är det inte lag på att lägga upp ett foto på det färdiga resultatet? :crysmile:;)
Bildbevis :)

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Flexat källarväggar idag.

Gjorde det i förrgår oxå. Då gick det inte så bra. Då täckte jag inte dörrhålet och hade ingen luftrenare, det slutade med att Securitas ringde och kollade om det brann och övervåningen fick vädras från damm....

• Källarrum under renovering med synlig isolering, slipmaskin, dammsugare och verktyg utspridda på golvet.
    Skapa konto
  • Källarvägg delvis flexad, elinstallationer synliga och verktyg på arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Överskåpen i tvättstugan behövde handtag. Hittade inga som matchade de breda mattborstade som sitter på ett städskåp i samma utrymme. Fyndade ett par hyfsat lika på Erikshjälpen för 19 kr. De har fler om jag vill byta de vi redan har - och jag fick förtroendet att bestämma. Hurgör jag

Fyndade en saxdomkraft för 54 kr till framtida fräsbord

• Två breda, mattborstade handtag bredvid en röd saxdomkraft och dess förpackning på ett golv.
    Skapa konto
  • Tvättstuga med vita överskåp med nya mattborstade handtag, bredvid en Bosch torktumlare.
    Skapa konto
  • Mattborstade handtag på vit överskåpslucka i tvättstuga, liknar befintliga i utrymmet.
    Skapa konto
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Byt!

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Plastat taket och tillverkat (lött ihop och målat) en rördetalj.

Blev abrupt slut i produktionen då jag insåg att jag inte hade tillräckligt med klämringskopplingar...

• Hand som håller en nyligen lödd och målad koppar- och PVC-rördetalj framför ett plastat tak med stjärnmönster.
    Skapa konto
  • Gilla
Lundborg91 och 1 till
  • Laddar…
Flyttade fönsterna 8 cm utåt i fasaden. Sitter original så att karmen stack in 7 mm i rummet och kändes påträngande.

Renoverade fönster inuti ett rum, flyttade utåt med synliga karmar, isolering och pågående väggarbete.
Skapa konto

Fein med Starlock Max blad nådde hela vägen för att kapa spikarna och skummet som höll fast fönstren. På med karmhylsor, drev, bottningslist och mjukfog så kan jag fortsätta med väggarna och smygarna imorgon när fogen stelnat ngt.

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Börjat gräva fram det hittils icke namngivna innanhav som tydligen befinner sig under mitt källargolv :thinking:

Spade som står i en grävd grop i ett källargolv med stenar och synlig vattenansamling.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Har fogat och målat så nästa helg blir det lista och fodra sen är det bara lite inredning och garderobsdörrar kvar!

Renoverat rum med nylagt grått laminatgolv, vita väggar och en stängd dörr, arbetet nästan klart.
Skapa konto

Före
Renoveringsprojekt 'före' bild av ett rum med ofärdiga väggar och omonterade lister på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Panel på två väggar till (ska-bara över fönstren) gjort över helgen.

Nyinstallerad ljus träpanel ovanför och på sidan av ett stort fönster med solnedgång reflekterad i rutorna.
Skapa konto
Ny träpanel monterad på husvägg och entré, med isolering synlig ovanför dörren.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Efter att ha klarat av en nästan sex timmars båtresa så blev det lite takjobb!

(Kan vara en av mina sämsta bilder faktiskt)

• Inomhusvy av ett nyinstallerat tak med horisontella brädor.
    Skapa konto
  • Gilla
s97danl och 1 till
  • Laddar…
Slipat och fogat hatthyllan, blir nog första varvet färg imorgon
Nyslipad och fogad trähatthylla i ett verkstadsrum med verktyg och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Till vissa av mina bilder använder jag mig av en prisbelönad, världskänd fotograf. Denna, på taket som precis blivit klart, är fotad av just honom.

Kvar i rummet är lite tapeter, ytterligare spackling och slipning samt slutligen målning av skorstensmuren, inkoppling av värmesystemet samt lite synlig rördragning, lite golvspån samt golvläggning. Lister räknas inte :) Hoppas på att bli klar i januari så att barnen kan delas upp lite (tre sover i samma rum för tillfället).

• Nyligen avslutat takbygge med vita paneler och synliga rördelar mot en vägg som ska renoveras.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Börjat måla i trapphuset!

• Nymålad vägg i grönt med vita kanter i ett trapphus med synliga eluttag och en fönsterram.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Röd stuga med vita knutar och öppen veranda omgiven av grönt gräs och träd under en solig himmel.
Skapa konto

Egentligen igår men jag har skrivit på papperna att jag ska köpa det :)

• Gilla
Miss_Spyro och 19 till
  • Laddar…
jockeping jockeping skrev:
Flexat källarväggar idag.

Gjorde det i förrgår oxå. Då gick det inte så bra. Då täckte jag inte dörrhålet och hade ingen luftrenare, det slutade med att Securitas ringde och kollade om det brann och övervåningen fick vädras från damm....
Jag älskar dessa larmcentraler "jooo.... vi skulle ringa och kolla om det brinner hos er. kan ni kolla... ".
Eller "det är kanske inbrott hos er...."

I lägen med brand handlar det ju om minuter för att minska en brandskada.
Och inbrott verkar de ju överhuvudtaget inte intresserade att åka på :)

För hur många tusenlappar per år. För att göra ingt....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.