4 407 421 läst · 32 231 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Har varit stilla på husfixarfronten ett längre tag, men idag blev det ett ryck i köket. Har luktat lite illa i ett av underskåpen och har misstänkt slangen från diskmaskinen även om det inte läckt något. Det luktar dock inte i diskmaskinen så idag testade jag att byta avloppsslangen på vinst och förlust.
Fick också lagt dit diskbänksinlägget som saknats sen vi renoverade köket för ett par år sen. Sagolikt slappa hantverkare i detta huset .
Givetvis kapade jag det lite för kort, men silvertejp uppfanns för att användas .
Fick också lagt dit diskbänksinlägget som saknats sen vi renoverade köket för ett par år sen. Sagolikt slappa hantverkare i detta huset .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Givetvis kapade jag det lite för kort, men silvertejp uppfanns för att användas .
Har varit ute i en av gårdarna och ordnat upp kring fiberanslutningen där som kom in för en tid sen. Fanns ett bra hörn i ett litet källarutrymme att ordna till komponenterna på. Ducten är avtalsvidrigt självständigt inborrad under mark där så man slipper installatörernas (marodörernas) borrande och standarddragning inne. Ska bara dras upp kabel till våningarna och så sista porten till en AP också så är det klart.
Med tanke på trådarna kring fiber var jag lite orolig att drabbas av frossa men varken ånger eller ångest pga detta har känts av. Nu är det ju tredje fiberanslutningen jag har så kanske immun.
Med tanke på trådarna kring fiber var jag lite orolig att drabbas av frossa men varken ånger eller ångest pga detta har känts av. Nu är det ju tredje fiberanslutningen jag har så kanske immun.
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 933 inlägg
Kablarna från Edgeroutern, hur har du fått dem igenom hålen till höger, eller är det en synvilla att hålen ser små ut?GK100 skrev:Har varit ute i en av gårdarna och ordnat upp kring fiberanslutningen där som kom in för en tid sen. Fanns ett bra hörn i ett litet källarutrymme att ordna till komponenterna på. Ducten är avtalsvidrigt självständigt inborrad under mark där så man slipper installatörernas (marodörernas) borrande och standarddragning inne. Ska bara dras upp kabel till våningarna och så sista porten till en AP också så är det klart.
[bild]
Snyggt, men varför inte ett riktigt dataskåp?GK100 skrev:Har varit ute i en av gårdarna och ordnat upp kring fiberanslutningen där som kom in för en tid sen. Fanns ett bra hörn i ett litet källarutrymme att ordna till komponenterna på. Ducten är avtalsvidrigt självständigt inborrad under mark där så man slipper installatörernas (marodörernas) borrande och standarddragning inne. Ska bara dras upp kabel till våningarna och så sista porten till en AP också så är det klart.
[bild]
Det är trångt på djupet, bilden är från dörren in och stryker plattan när den öppnas och sen går utrymmet åt höger och det används till annat så den är inte så dum där man inte har nytta av ytan mer än som "dörrsväng". I huvudnoden på ena av de andra ställena är det däremot riktigt skåp ja till och med "riktigt-riktigt" det får väga upp för denna övningen också.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 494 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 494 inlägg
En platta på hällen la av för ett par veckor sedan, naturligtvis var det den största. Ny häll inhandlades igår och monterades.
Såklart var den nya några mm tjockare och tog i nått j***a stag i framkant mellan skåpen vilket resulterade i att jag måste ut med ugnen för att kunna bända bort staget.
Nåväl, jag kunde iaf passade på att torka rent allt... och konstatera att det gått varmt nån gång...
Men nöjd med nya hällen!
Såklart var den nya några mm tjockare och tog i nått j***a stag i framkant mellan skåpen vilket resulterade i att jag måste ut med ugnen för att kunna bända bort staget.
Nåväl, jag kunde iaf passade på att torka rent allt... och konstatera att det gått varmt nån gång...
Men nöjd med nya hällen!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och idag var de här. Blev bra. Precis vid altandörren hade flera barns poolblöta/jordiga fötter nött ned golvet värre än ett gäng huskies hade gjort. Men nu syns skadorna inte. Vi blev rekommenderade att vänta till onsdag innan vi lastar in möbler och vi skall möblera om. Jag ser fram mot att väggmontera teven...Fario skrev:
Logga in
Skapa konto
Hej allihopa!
Tänkte uppdatera lite vad som har bockats av i helgen.
Fredag kväll fördrevs genom att kärnborra genom ytterväggen på ca 25+10cm betong för lite ny ventilation.
Lördagen spenderades med att hänga upp spirorör och diverse böjar och ljuddämpare.
Söndagen spenderades i engångsoverall då kondensisolering av till luft, samt brandisolering av imkanal från kök, samt frånluft stod på schemat.
Tänkte uppdatera lite vad som har bockats av i helgen.
Fredag kväll fördrevs genom att kärnborra genom ytterväggen på ca 25+10cm betong för lite ny ventilation.
Lördagen spenderades med att hänga upp spirorör och diverse böjar och ljuddämpare.
Söndagen spenderades i engångsoverall då kondensisolering av till luft, samt brandisolering av imkanal från kök, samt frånluft stod på schemat.