4 407 760 läst · 32 231 svar
4408k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Halland
· 4 131 inlägg
Paren är olika långa redan i kablarna pga. olika hård tvinning för att minska överhörningen. Vet inte om Cat7 som har individuella skärmningar har det men äldre har. Syns tydligt när man meter upp kablarna efter installation.A Anders_Nilsson skrev:
Ja jag var osäker för att jag fick lära mig strikt att alla paren skulle vara lika långa. Det där gör ju det oändligt mycket mer lättarbetat om enbart trådarna i paret ska vara lika
Bra att veta när det är dags att installera.
Bra att veta när det är dags att installera.
Skrapat ner mera spåntapet.
Och bytt lampan i micron
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och bytt lampan i micron
Logga in
Skapa konto
En snabb utflykt till Jkp och Det Stora Möbelvaruhuset med siktet inställt på två överskåp till grovköket. Svängde in på fyndhörnan och där stod fem st, monterade och klara, för halva priset. Luckor, trådbackar, gångjärn och en monteringsskena (verkade kul) blev det också. Snabbt hem och montera. Upptäcker att det urgamla torkskåpet var en potentiell brandfara. Bara att byta kabel. Sen lite urtag i ena skåpet för torkslang, eluttag och ventilationen vill man ju kunna komma åt också.
Torkskåpet står på en hemmagjord sockel på fötter till gamla faktumskåpen. Det döljer en miss från byggtiden, rörläggaren hade inte tid, byggarna ville inte så det föll på mig att mäta ut var köksavloppet skulle gå. Blev ju sådär.
Torkskåpet står på en hemmagjord sockel på fötter till gamla faktumskåpen. Det döljer en miss från byggtiden, rörläggaren hade inte tid, byggarna ville inte så det föll på mig att mäta ut var köksavloppet skulle gå. Blev ju sådär.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satt sista trösklarna och lite finlir inför målarens ankomst.
Bakgrund: kastat ut gamla pannan som stod i vad som tidigare varit tvättstuga men som nu är en mindre hall. Ny luftvattenpump och panna står nu i nya tvättstugan och det behövdes således byggas om i hallen.