4 364 175 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Nej jag har aldrig haft larm.jockeping skrev:Jag har inte den uppfattningen men utifrån vad du skriver förstår jag att du haft larm med koppling till Securitas men inte varit nöjd. Här är de snabba.
För min del skapar larmet uppmärksamhet vid brytning, tjuvarna väljer säkert ett hus utan larm och väktarna blir åtminstone vittnen till händelser ihop med grannar.
Och jag har snarare förstått av de som har larm att de stora jättarna är väldigt snabba på att sälja och mycket långsammare på att åka ut. Speciellt om du är mer än en mil från där de har väktarna. Jag lovar att väktarna inte kommer att bli vittne till händelsen. De ska ju först ringa upp dig eller kontaktnumrena dina och försöka få höra att ingen är hemma innan de åker ut. Dvs de kommer lägga en 15 minuter på det. Och då är tjuvarna redan borta.
Tjuvarna ser lika mycket ett hus med larm som ett hus med "saker att stjäla". Flera stora försäkringsbolag säger att larm inte ger nån skillnad. Det är en fasl trygghet att det förhindrar.
Däremot är det bra för andra saker. Men inbrott är de nog bara bra för att visa att här är det folk som bor som har saker vrda nått
Men det finns det andra trådar vi kan diskutera detta i. Förstår tt du tycker att larmet förhindrar problem för dig
(Sen menar jag inte att de tjänar pengar på ryck. De flesta har blivit pådyvlade lösningar med fria utryckningar. Jag menar att de ofta inte ens vill åka ut på larmen och du kommer som kund att få tjata för att få ut dem. Berätta gärna hur ofta de varit ute hos dig. Lovar att du på sin höjd pratat med dem i telefon om du har fria ryck.... )
Här har de varit, 2,5 mil från stadens centrum. Om du inte har larm är det märkligt att du förklarar för oss som har larm hur de inte levererar tjänsten vi har..,,,,Appendix skrev:Nej jag har aldrig haft larm.
Och jag har snarare förstått av de som har larm att de stora jättarna är väldigt snabba på att sälja och mycket långsammare på att åka ut. Speciellt om du är mer än en mil från där de har väktarna. Jag lovar att väktarna inte kommer att bli vittne till händelsen. De ska ju först ringa upp dig eller kontaktnumrena dina och försöka få höra att ingen är hemma innan de åker ut. Dvs de kommer lägga en 15 minuter på det. Och då är tjuvarna redan borta.
Tjuvarna ser lika mycket ett hus med larm som ett hus med "saker att stjäla". Flera stora försäkringsbolag säger att larm inte ger nån skillnad. Det är en fasl trygghet att det förhindrar.
Däremot är det bra för andra saker. Men inbrott är de nog bara bra för att visa att här är det folk som bor som har saker vrda nått
Men det finns det andra trådar vi kan diskutera detta i. Förstår tt du tycker att larmet förhindrar problem för dig
(Sen menar jag inte att de tjänar pengar på ryck. De flesta har blivit pådyvlade lösningar med fria utryckningar. Jag menar att de ofta inte ens vill åka ut på larmen och du kommer som kund att få tjata för att få ut dem. Berätta gärna hur ofta de varit ute hos dig. Lovar att du på sin höjd pratat med dem i telefon om du har fria ryck.... )
Här i grannsamverkansgrupperna pratas det en del om att de inte är så bra på att åka ut. Att de hellre lägger 30 minuter på att ringa runt än att skicka en bil när larmet går.Ramnemark skrev:
Och vi är 3 mil från Sthlm bara.
Så därför har jag valt avsäga mig larmföretagens lösningar.
Och att jag inte har larm är ju en sanning med modifikation. Jag skulle aldrig diskutera mina säkerhetslösningar på ett forum.
Det är vi helt överens om!Ramnemark skrev:
Ena grannen (som ALLA måste passera) har stora ilskna vakthundar. Som hon låter hälsa och "bekanta sig" med oss grannar som bor här. Skäller som en galning om den inte vet vem du är. När du är "luktad" på så kommer den fram snällt och nosar bara (och tigger godis )
Det är så mörkt här kvällstid att jag nästan tycker det är bättre med lite belysning. För då ser man eventuella ficklampebesökare på kilometers avstånd.
Bor man inne i en centralort kan jag dock köpa att larm är bra. Där har ju polis och brandkår en chans att hinna fram.
Passus. Här ute utreder faktiskt polisen inbrott. Då det ofta finns både spaningsuppslag och spår....
Tack, får bli som det va innan där, det här va den sista biten utav det blocket som fanns kvar.Appendix skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och även hittat lite LK pal på blocket så att jag praktiskt taget kan vira in huset några varv.