Gjorde klart trappan upp till övervåningen idag och passade på att göra ett bildspel om "Operation Furusanering av Hallen", som började för ett halvår sen.
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
Igår, men... Bara kvar en lång i ett håll vid knuten och ett par ovanför dörrar.
Nypanelad husvägg med fönster och dörrar, en lång planka saknas vid hörn och över dörrarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BengtH och 4 till
  • Laddar…
D09
En ledig dag.. Det var längesen :)

Köpte en ny torktumlare, billigaste jag hittade :)
Funkar prima och belysning i trumman var en positiv överraskning.

Fick monterat en tv i köket med. Mest för att jag var trött på att ha tvn på golvet.

Lite nya ledlampor i taken med och fyllt på salt till vattenfiltret :)
 
  • Nymonterad TV på väggen i köket med belysning ovanför och köksutrustning i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Byter gamla ABB mot Schneider i långsam takt. Jäkla drygt att målaren (inte så illa och dolt) målat på och kring dimmers, brytare och uttag men att han monterat dit dem innan färgen hunnit torka så nästan varenda en sitter fast. Måste vara riktigt försiktig och använda skalpell för att inte slita loss tapet och riskera att måla om. Träligt...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Jag har gjort absolut nada med mitt hus. För jag var hos min mor och bytte köksluckor. Från de nya till de gamla som hade sparats... Hon vart så nöjd över det så jag fick till och med lov att ta de nya/fula/tråkiga till ÅVC vilket jag var rätt glad över.
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Började med att plocka bort den gamla charmen, och fortsatte sen med att plocka bort den äldre charmen. Tilläggsisolering, nya radiatorer samt fönster- och dörrbyte och alla ytskikt ska piffas till.
 
  • Renoveringsarbete i rum med avlägsnande av lister, gammalt röd-gult blommigt tapet syns och kofot på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsfas där gammal väggisolering och ytskikt tas bort i ett hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med borttagna väggpaneler exponerar tegelvägg och isoleringsmaterial, verktyg syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsrum med gammalt röd- och guldmönstrat tapet, öppet fönster och synliga golvlister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt fönster med spröjs och färgglada krukor på fönsterbrädan, ovanför röd tapet med mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Böt blandaren, hade velat ta det när man har råd att renovera hela badrummet. Men att duscha i kallt vatten i 4-5 år kändes lite mehh..

Ny duschblandare på badrumsgolv bredvid en katt och en hörndusch med öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
K kettu skrev:
Böt blandaren, hade velat ta det när man har råd att renovera hela badrummet. Men att duscha i kallt vatten i 4-5 år kändes lite mehh..

[bild]
Kettu. Är du knapsu?
Kallvatten är bra för kroppen efter bastun :)

Söt katt/kvalitetskontrollant :)
 
Appendix Appendix skrev:
Kettu. Är du knapsu?
Kallvatten är bra för kroppen efter bastun :)

Söt katt/kvalitetskontrollant :)
Njuter hellre av bekvämligheten, än o kalla mig macho :)
 
Bytte? :crysmile:(y):love:
 
  • Gilla
kettu och 2 till
  • Laddar…
Räknas det att ha bockat till lite måttanpassade konsoler för att hänga upp en plissegardin bakom gardinstången lite lagom osynligt? För att ha åtgärdat de snea benen på en hyvelbänk är knappast husrelaterat.
 
Ja böt är en böjningsform av byta, byter-böt-bytit.
 
  • Gilla
Himax och 2 till
  • Laddar…
En dialektal böjning ja ;) Bytte är den korrekta böjningen ;)

P.S Bytit är inte heller rätt :love:
 
  • Skärmdump av webbsida som visar böjningen av verbet "byta" på svenska: infinitiv "byta", preteritum "bytte", perfekt "har bytt".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
SAOL/SAOB ger följande:
Skärmdump av sökresultat för verbböjningar av det svenska verbet "byta" på en digital ordbok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmbild av en ordboksartikel för ordet "byta" från Svenska Akademiens Ordbok på saob.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där finns bla bytit med.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Precis som ringt och ringde som en del språkmisshandlare säger. Det heter ringa, rang, rungit för bövelen.
 
  • Gilla
Miss_Spyro och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.