K
Putsat upp två småväggar med dörrhål idag och förberett en längre vägg för putsning tills imorn.
Det var knepigt kring rören i taket, vart helt OK, men tror jag får gå på och skrapa lite imorn när det brunnit fast ordentligt.
Nät och läkt tar lika lång tid som putsen, shimsar in läkten med plattsättarkilar så dom står i lod.

• Renoveringsprojekt med putsade väggar, dörröppning, rör i taket och arbetsmaterial såsom stege och hink.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg förberedd för putsning med nät, läkt och plattsättarkilar, bredvid en dörröppning och verktyg på en arbetsbock.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Själva däcket blev klart igår. Bara kjolen, räcket och två små trappor kvar som får bli helgens projekt
Nyligen färdigställt trädeck utan räcke och trappa vid ett gult hus med rött tak.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 10 till
  • Laddar…
Tagit bort slipersmur å ska ersätta med ST Eriks Brilliant mur. Framsidan ser ut som hell, men blir nog bra när de är klart. Vi byter även ut alla plattor å bygger altan i anslutning till entrén. Vi gör i stort sett allting själva med lite support från vänner inom yrket.

• En grävmaskin flyttar jord där en slipersmur tagits bort för att göra plats för ny mur och altanbyggnation.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
hordak
Avslutat uppsättning av OSB (minus den bortglömda ytan ovan dörren :)), påbörjat gipsning av avdelande vägg för ett till sovrum på övervåningen, så barnen får varsitt rum att husera i.

OSB-paneler på vägg i rum med påbörjad gipsad avdelande vägg, överglömd yta ovan dörr.
Skapa konto

Delvis uppsatt gipsvägg bredvid OSB-skiva ovanför en trägolvsyta med bortglömd yta ovan dörren.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
I dag var det dags för den årliga kontrollen av kryputrymmen efter fukt och mögel. Som vanligt tänker jag att jag borde ordna någon sorts fast krypbräda i mitten istället för att släpa med mig lösa plankor som jag flyttar framför mig. Nästa år...

Såg för övrigt bra ut.

Kryputrymme under tak med lösa plankor på isolering och träbjälkar, inga tecken på fukt eller mögel.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
Tapetserat, en väldigt liten bit vägg men..
Renoverad vägghörna med tapet, golvsockel runt pelare och hörnlister mot taket.
Skapa konto

Skjutit dit golvsockel runt pelaren.
Väggpelare med ny tapet och golvsockel, hörnlisten installerad, med en fogpistol och roller på golvet.
Skapa konto

Och även fått på hörnlisterna.
Nyinstallerad golvsockel och hörnlist vid en vitmålad pelare i ett rum med tapeter och trägolv.
Skapa konto

Dagens tips, använd en fuktig Wettex duk för att snygga till akrylen/latexen när spikhål läggs igen och lister sätts.
Golvsockel och hörnlist vid pelare med nyligen tapetserad vägg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
T
Klippt gräs/ogräsmattan och beställt en Camo Marksman PRO NB (kostar bara 495kr just nu) + skruv.

Imorgon blir det till att beställa trallen och fortsätta med markarbetet ;)

Sågen och ställnigen funkar nog bra till mig.
Den verkar såga rakt och ge fina snitt och ställningen känns stabil och hyfsat robust. :)

Och nu kan jag utan större problem byta upp mig utan att sambon märker något :crysmile:

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det funkar nog ok det där. Sågen ser lite klen ut kanske, men håller den så håller den. Annars ser väl benställningen ut att ha samma sorts infästning som Bosch, eller är det bara likt? Mycket prylar för pengarna.
Tyvärr inte :sweat:

Men nu har jag en såg vilket innebär att jag kan byta till en "bättre" utan att sambon märker något ;)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Det var inte budgeterat för 4000 PER maskin då? :)

• Gilla
  • Haha
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Nu har Kurt, Bertil och Fido fått en ny kompis, Sune.

Robotgräsklippare parkerad under sitt skyddstak vid en trävägg nära en luftvärmepump i en trädgård.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Inga kul bilder men 8 timmar slit i trädgården.
Mossrivit och samlat upp allt i 10 sopsäckar.
Rensat alla rabatter runt huset.
Lagt tillbaka kullersten där altanen fick bytas ut. Sprutat ut en dunk mossa GTI
Plockat upp alla spik, skruv och brädbitar som var kvar efter uterumsbygget.
Lagt tillbaka gatsten efter fiberinstallationen (3 år sedan)
Och säkert mer. Hade hjälp från svärföräldrar så 32 timmars jobb idag (y)

• Trädgård med nykrattad gräsmatta och rensade rabatter, kullersten och gatsten syns efter underhållsarbete.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
Byggt hyllor och väggar köksskåpen idag. Skönt att det börja närma sig slutet på detta eviga projekt (y)
Nästan färdigbyggda trähyllor inne i ett köksskåp med en vit varu på den nedersta hyllan.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
D09
Burit ut hockeymål och tagit ner nätet i v-rummet.

Installerat ett hockeyspel istället :love:

Håller span på att importera syntetis men det går trögt så det blir inlines tillsvidare.

Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Förberett för montering av ytterdörr imorgon.

Öppning i rosa husvägg med isolering synlig, redo för ytterdörrinstallation, med reflexion av person som fotar.
Skapa konto

Öppning i vägg med synligt isoleringsmaterial förberedd för installation av ny ytterdörr.
Skapa konto

Öppning i vägg förberedd för ytterdörrsinstallation med byggavfall och verktyg framför.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Jag har förlikat mig med att jag bor i ett ruckel. Lika bra att göra något åt det allra värsta. Badkaret ska ut! Ersätts med pensionärslist och duschdraperi. Härligt då det är snedtak i badrummet.

Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Idag var rörmokaren och kopplade in vatten. Själv har man satt lite mer lister. Börjar närma sig. Elektrikern kommer nästa vecka och gör det sista. Ska nog bli färdigt till konfirmationen nästa söndag (y)

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Nu är grovjobbet gjort. Grunden! Å lite till!

• Nybyggd husgrund av betongblock med märklinjer i lerig byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.