4 405 297 läst · 32 224 svar
4405k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grävt en grop...
Tanken är att dränera vart eftersom, men jag måste gräva fram och bila bort trapp m.m. innan jag vet hur jag ska göra i slutänden då ena hörnet av huset står på berg...
Tanken är att dränera vart eftersom, men jag måste gräva fram och bila bort trapp m.m. innan jag vet hur jag ska göra i slutänden då ena hörnet av huset står på berg...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Testat pumpen i den nya pumpbrunnen efter slutförd dränering genom att spruta ned vatten. Det var bra skjuts i den och vattennivån sjönk väldigt fort. Jag förväntar mig inga mängder då vi inte råkade på något vatten vid dräneringen. Den fukt vi har i källaren beror förmodligen på markfukt som dras upp då källarväggarna uppenbarligen står direkt på leran. Ingen grundsula.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 327 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 327 inlägg
Tänk då på att du behöver både en vanlig skruvdragare och en slagskruvdragare (det är jobbigt att dra de stora skruvarna annars). Dessutom kan det vara bra med en extra skruvdragare så du slipper byta mellan borr och bit. Kap/ger + stativ är väl en mänsklig rättighet, speciellt när man bygger altan?
Bauhaus hade ju makita pkt också
https://www.bauhaus.se/kombokit-mak...MIn6K-_7X34QIVGuaaCh0F6Q3UEAQYASABEgI8M_D_BwE
https://www.bauhaus.se/kombokit-mak...MIn6K-_7X34QIVGuaaCh0F6Q3UEAQYASABEgI8M_D_BwE
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Fick hem uttag och brytare till utsidan idag, beställde i slutet av Nov tror jag. Panelen är bara grundad så något ljus ännu.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Fick en gräns på 4000kr att handla för
Så en tur till Jula efter jobbet och sen fortsatte jag med trädäcket
Så en tur till Jula efter jobbet och sen fortsatte jag med trädäcket
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 925 inlägg
Det funkar nog ok det där. Sågen ser lite klen ut kanske, men håller den så håller den. Annars ser väl benställningen ut att ha samma sorts infästning som Bosch, eller är det bara likt? Mycket prylar för pengarna.