Jag har sålt det. Mitt hus. Men egentligen inte just idag. Det känns bara extra idag. Sålt mitt slott och köpt ett ruckel. Knappt så det finns rinnande vatten. Vad har jag gjort? Ångesten är påtaglig. Den 26'e får spanjorerna nycklarna till mitt slott, jag har nycklarna till ett...ruckel...

• Gilla
  • Wow
vanpire och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Eftersom jag postade i fel tråd igår så lägger jag upp det idag.
Invigt nya uterummet iallafall :beer:
Schnygga möbler! Vad är det för några?

F Fluxor skrev:
Jag har sålt det. Mitt hus. Men egentligen inte just idag. Det känns bara extra idag. Sålt mitt slott och köpt ett ruckel. Knappt så det finns rinnande vatten. Vad har jag gjort? Ångesten är påtaglig. Den 26'e får spanjorerna nycklarna till mitt slott, jag har nycklarna till ett...ruckel...
Spännande, kommer säkert bli helt perfekt :D(y)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur får du in den? Ser ut att vara ett berg i vägen ;)
Han sa ju att den var trasig....... ;)

(dvs i delar?)

tommib
Uppgrävd trädgård med nygjuten betongkant längs med husvägg, förberedd för stödmur och parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite betongjobb i trädgården. Det ska bli basen för en liten stödmur och gropen ska bli en parkeringsplats.

Barn hjälper till med betongarbete för stödmur vid blivande parkeringsplats.
Skapa konto

Hade lite "hjälp" också. Tar dubbelt så lång tid nu men hur ska han annars lära sig?

• Gilla
Hammarfall och 13 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]
Lite betongjobb i trädgården. Det ska bli basen för en liten stödmur och gropen ska bli en parkeringsplats.

[bild]
Hade lite "hjälp" också. Tar dubbelt så lång tid nu men hur ska han annars lära sig?
Att de tar lång tid kan bero på att han kanske inte hör vad du säger ;)

• Gilla
VidarH och 8 till
  • Laddar…
Köksskåpen äntligen klara :D
Nu inväntar vi rörmokaren och imon ska det målas lister (y)
Nyinstallerade ljusgröna köksskåp med mörk bänkskiva framför ett fönster, på ett ljust trägolv, redo för rörmokare och målning av lister.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
K
För 4 månader sen mulade ryggen och källarprojektet fick ligga på is, lovade att jag inte skall göra något tills jag har läkt.. Men tjuvmurade 1 säck bruk om helgen sen mitten på februari.. Förra helgen gick jag i mål med murningen.. I helgen har det blivit att köra spårmaskin, leka rörmokare och och leka murare..
Började putsa minsta väggen längst in i pannrummet för att börja bli varm i kläderna, gick över förväntan, men ganska slitigt..

• Oputsad källarvägg med nyligen installerade rör och kablar, verktyg och byggmaterial synliga på golvet.
    Skapa konto
  • Vägg i pannrum med nyligen utfört putsarbete, elinstallationer och rördragning synliga.
    Skapa konto
  • Nyputsad vägg i ett pannrum med synliga rör och armeringsnät.
    Skapa konto
  • Gilla
Dsundet och 10 till
  • Laddar…
#jagochmintrapp
Trappsteg under bearbetning på arbetsbänk med verktyg och snickarutrustning i verkstad.
Skapa konto
Bosch fräsmaskin monterad på träplanka med verktyg och verkstadsutrustning i bakgrunden.
Skapa konto
Nybyggda trätrappsteg med sättsteg som leder ner mot en källare, metallbeslag syns där steget är monterat.
Skapa konto
Montering av näst översta steget i en trappkonstruktion med vitmålade sidor och trästeg.
Skapa konto
Näst översta steget i en nyligen installerad trätrappa med vitt sättsteg och träyta.
Skapa konto

Alt: Person som monterar näst översta steget i en trätrappa med en skruvmejsel.
Skapa konto

Person som använder en skruvdragare för att fixera en trappstege vid renovering.
Skapa konto

Nyinstallerad trätrappa med vitmålade vangstycken som leder ner till en källare, med inredningsdetaljer synliga.
Skapa konto

Dagen innehöll ett visst mått av "cirkussnickring" (märkligt hur man alltid lyckas...) för att få dit näst översta steget med sättsteget.. :crysmile:
Fortfarande ovant med en normal trapp ner till källaren..

Tror vi kan vänja oss! ;)

• Gilla
Naturliv och 12 till
  • Laddar…
T
Jag och dottern fortsätter att gräva och köra skottkärror med makadam :)

• Delvis pågående grundarbete vid hus, med makadambädd, svart fiberduk och verktyg.
    Skapa konto
  • Grävd trädgård med makadam och nyinstallerade träbalkar vid ett hus under en byggprocess.
    Skapa konto
  • Grävmaskin och skottkärra full med makadam framför en veranda under konstruktion.
    Skapa konto
  • En hög med makadam bredvid ett trädgårdsskjul och några buskar i ett hemprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Mkt grävande.. markrör för el o pem för vatten till växthuset. Sen lite pussel/Tetris för att dra under trädgårdgången. Och så klart insåg jag att betongröret i marken till stupröret är av så bara att fortsätta gräva..

glömde ta bild när jag la pem. Jäkla va den trilskades men fick ner den efter ett tag
Grävd ränna i en trädgård med ett gult markrör för el och möjligtvis ett blått för vatten, mot en bakgrund av grönt gräs och en rosa skottkärra.
Skapa konto

Fick ju ha en bro åt de små
Grävd trädgårdsgång med markrör och stenplattor arrangerade som pussel vid ett byggprojekt.
Skapa konto

Tetris level 1
Grävning i trädgård med upptagna stenplattor och ett synligt gult markrör, omgivet av jord och en grå tygbit.
Skapa konto

Jag klarade det!
Grävd trädgårdsgång med synliga elkablar och markeringar för vattenledning till växthus.
Skapa konto

• Grävd grop för markrör med synligt betongrör och spade, i en trädgård bredvid en stig.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Fällt ner parasollfoten i trädäcket.
Metallisk parasollfot inbyggd i trätrall med verktyg omkring.
Skapa konto

Parasollfot monterad på trädäck med skruvdragare till höger.
Skapa konto

Parasoll med fot inbyggd i ett trädeck med uteplats och trädgårdsmöbler i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
iSnobben och 30 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Schnygga möbler! Vad är det för några?
Bord ifrån Chilli
Stolar och bänk ifrån vidaXL.se

Bordet har rejäla ben men tveksam bordsskiva :(

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag har jag äntligen börjat med panelen på huset. Lite pill i början med tillverkning av distanser etc efterssom vi har tre dimensioner på fasaden... men bra blir det!

Delvis klädd fasad med träpanel och byggnadsställning runt ett hus under renovering.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Idag har jag äntligen börjat med panelen på huset. Lite pill i början med tillverkning av distanser etc efterssom vi har tre dimensioner på fasaden... men bra blir det!

[bild]
Snyggt! Vilken panel är det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.