4 364 515 läst · 32 092 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Du får skriva upp koden på klipparen.mexitegel skrev:Ställt ut roboten.
-Jäklar vad smidigt det är med robot, tänkte jag medan jag monterade laddplattan.
- Det tar ju typ bara 10 minuter på våren.
Ställde dit klipparen och blev helt kallsvettig: Jag har glömt koden!
Inser sen att manualen med koden inte ligger där den borde. Två timmar senare av funderande och febrilt letande är koden återfunnen.
[bild]
”Det är smidigt med robot”...
När andra bygger altan, så river jag !!!
Tidigare ägare byggde större altan än han hade tillstånd till, och då jag ska söka tillstånd/bygglov för att bygga ett uterum, så tänkte jag gå händelserna i förväg och ta bort en bit.
Dessutom har jag ingen nytta av denna stora yta, bara mer att underhålla, 4 x 7.5 duger för mig, uterummet får inte vara större än 12 kvm, så det blir 3 x 4.
Tidigare ägare byggde större altan än han hade tillstånd till, och då jag ska söka tillstånd/bygglov för att bygga ett uterum, så tänkte jag gå händelserna i förväg och ta bort en bit.
Dessutom har jag ingen nytta av denna stora yta, bara mer att underhålla, 4 x 7.5 duger för mig, uterummet får inte vara större än 12 kvm, så det blir 3 x 4.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, men detta är en bostadsrätt, flerbostadshus då den inehåller 3 bostäder, och här krävs tillstånd för att bygga, även en altan, bla ska allt byggande vara 4 meter innanför föreningens tomtgräns. Jag har 15 meter tomt till som vi får använda, men för byggande gäller gränsen på kartan.richardtenggren skrev:
Jag tycker det är ett riktigt bra jobb du gör, men om jag får komma med en input, så hade jag lagt alla golvbrädor i "mitten" vinkelrätt mot den övre trappen, alternativt följa den övre trappen och såga längs med de nedre stegen.FredrikR skrev:
Om du förstod?
Tror jag är medCampar skrev:
En anledning det blev som det är vilplanet är vinklat och jag tänkte det steget (vänsterkanten) inte skulle sågas och ha något synligt ändträ. Sen vinkla till det så det blir samma procedur åt höger.
Vilplanet är möjligt att ändra utan resterande del av trappen måste rivas #svenskmästareitillkrångling?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översta steget tillsågat.
Redigerat: