4 363 320 läst · 32 088 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fick ett växthus mot nedmontering i somras så för ca 2 veckor sen var det dags att sätta igång. Hoppas nu bara man kan få upp själva växthuset också..annars har vi byggt oss en väldig rejäl odlingslåda
Har fått öva på Pythagoras sats för vinklarna och tillslut så satt de där. Körde med tumstocken 120,160 o 2m. Sen igår kväll när det blivit mörkt så safeade jag med laser och så murade jag idag.
Tanken är att få fast en tryckt på som jag kan skruva växthuset i
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har fått öva på Pythagoras sats för vinklarna och tillslut så satt de där. Körde med tumstocken 120,160 o 2m. Sen igår kväll när det blivit mörkt så safeade jag med laser och så murade jag idag.
Jag använder mig aldrig utav den där satsen. Jag tar en skiva OSB iställetO olofh skrev:Fick ett växthus mot nedmontering i somras så för ca 2 veckor sen var det dags att sätta igång. Hoppas nu bara man kan få upp själva växthuset också..annars har vi byggt oss en väldig rejäl odlingslåda
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Murandet ser fint ut. Kommer bli ett fint växthus
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Flyttat (med två polare) ca 4 kbm grus/lera från krypgrunden till trädgården. Vi flyttade också en stor hög med sten. Det var kul och gick snabbare än beräknat, trots paus för att grilla hamburgare i mitten.
Hade ju gått 1000gånger snabbare.. som jag krälat fram o tillbaks. Grannen undrade hur många gånger jag skulle mäta och om det verkligen är nödvändigt när typ alla huset i kvarteret ändå lutar o har sättningarP Pappa1986 skrev:
Börjar likna en trapp.
Visa bilaga 325129
Mer bänkskiva och tid, sen så..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Visa bilaga 325129
Logga in
Skapa konto
Mer bänkskiva och tid, sen så..
Redigerat:
Inte katt men mården är duktig på att fixa sig ett snabbt mål mat har vi sett här hemma!Mikael_L skrev:Förra året ramlade fågelholken ner, dock efter att de små fågelungarna tagit sig ut, som tur är.
Annars vette tusan hur det gått. Jag hade väl blivit stämd för dolt fel, och fått försvara mig med att jag tycker blåmesen undersökte objektet för dåligt.
Men idag kom den upp. Dessutom har jag gjort lite improviserat kattskydd. Nu tror jag inte att någon katt kommer ha lust att försöka sitta på holken och vänta på stekta sparvar rakt i munnen. (och även skatorna tycker nog det blir tråkigt att sitta där och vänta ut. I fjol tog en skata en av ungarna, efter att den kommit ut men var på marken)
Jag ska nog bygga nya holkar, med väldigt brant tak istället, men det blir nog inte för denna säsong iaf.
[bild]
Kanon väder idag så jag och dottern grävde bort resten av rabatten
Köpt plintar på jem&fix,
45×195 reglar på byggmax och fått hem 6ton makdam
Helgen är räddad
45×195 reglar på byggmax och fått hem 6ton makdam
Helgen är räddad