4 365 231 läst · 32 101 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Målat dörrkarmen till nya badrummet samtidigt som dottern badade i badkaret i samma rum. Perfekt kombo. Tillsyn av småbarn och fuktigare luft ger bättre utflytning av färgen.
Hon ville inte sluta bada så jag hann skruva upp toapappershållaren också.
Hon ville inte sluta bada så jag hann skruva upp toapappershållaren också.
Då en mus gick bärsärkargång med musfällan efter sig igår och skrämde sambon när den rasslade omkring i garaget så fick jag ta det som fanns hemma och fixa en "snointeminmusfälla" - vajer med en klämma att kunna ta bort fällan.
Och ikväll kom nästa kandidat (fått en varje dag sen 8 dagar)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ikväll kom nästa kandidat (fått en varje dag sen 8 dagar)
Köp en sån här fälla. Det tar en ände med förskräckelse för musen, de dör ögonblickligen och behöver inte plågas med att släpa fällan bakom sig.FreQa skrev:
Snygg avatar förresten, Thunderbolt från Quake skulle nog göra processen kort med musen
https://www.clasohlson.com/se/Musfälla-Mjölner/34-5202
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Varför ett stort lila kryss i fotografiet?FreQa skrev:
Jo en railgun tack!possum77 skrev:
Mjölner är testad men med dåligt resultat. Jag kör med SuperCat med bättre resultat. Jag ändrade idag konstruktionen till att spika locket på en glassburk uppochner på en bräda, placera fällan och sätta fast burken med ett borrat hål så sambon inte ser mössen...
Förresten, tar den svansen eller ett ben så lever dom ett tag vilken fälla man än har. Dom har stor överlevnadsinstikt!possum77 skrev:
Nytt handfat i badrum är tanken. Av bara farten föreslog jag panel bakom skåpet som ändå måste tas bort och modifieras. OK, sa hon. Påbörjat förra helgen, fortsatt idag men hade otur när jag tänkte leka rörläggare. Mindre fontän gav lite vatten i väggen och ner i bjälklaget. Torka, torka, vänta...
Nu är panelen uppe och skåpet ska dit i morgon. Fontänen? Glömde plugga varmvattnet
Nu är panelen uppe och skåpet ska dit i morgon. Fontänen? Glömde plugga varmvattnet