Försöker få bort de gamla mattorna , sitter som berget stämkniv,svett och skavsår i händerna och många timmar blir det:surprised::crysmile:

• Resterna av en gammal matta borttagen från golv med stämkniv och hoprullade bitar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Patzie skrev:
Försöker få bort de gamla mattorna , sitter som berget stämkniv,svett och skavsår i händerna och många timmar blir det:surprised::crysmile:
Testa multimaskin.

A andersda skrev:
Testa multimaskin.
Testat med olika maskiner, men blir inte bra med någon, antingen för agressiv ochbskadar spånet eller för klen o svag för att seperera mattan från spånet . Den manuella dryga metoden är den som funkat bäst med en bra yta efteråt . Så är bara slita på(y):crysmile:

S
Målat dörrkarmen till nya badrummet samtidigt som dottern badade i badkaret i samma rum. Perfekt kombo. Tillsyn av småbarn och fuktigare luft ger bättre utflytning av färgen. :cool:
Hon ville inte sluta bada så jag hann skruva upp toapappershållaren också.

• Gilla
sir_erken och 7 till
  • Laddar…
P Patzie skrev:
Testat med olika maskiner
Även riktig mattstripp?
008493_big_TM.jpg

Då en mus gick bärsärkargång med musfällan efter sig igår och skrämde sambon när den rasslade omkring i garaget så fick jag ta det som fanns hemma och fixa en "snointeminmusfälla" - vajer med en klämma att kunna ta bort fällan. Musfälla kopplad till en vajer med en klämma på ett garagegolv.
Skapa konto

Och ikväll kom nästa kandidat (fått en varje dag sen 8 dagar)

FreQa FreQa skrev:
Då en mus gick bärsärkargång med musfällan efter sig igår och skrämde sambon när den rasslade omkring i garaget så fick jag ta det som fanns hemma och fixa en "snointeminmusfälla" - vajer med en klämma att kunna ta bort fällan. [bild]
Köp en sån här fälla. Det tar en ände med förskräckelse för musen, de dör ögonblickligen och behöver inte plågas med att släpa fällan bakom sig.

Snygg avatar förresten, Thunderbolt från Quake skulle nog göra processen kort med musen :)

https://www.clasohlson.com/se/Musfälla-Mjölner/34-5202

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Detta är ett av de skönaste momenten i renoveringen, när man får ett plant golv att gå på istället för reglar där ett snedsteg innebär att jag landar i vardagsrummet:)
Ingen isolering i bjälklaget?

FreQa FreQa skrev:
Då en mus gick bärsärkargång med musfällan efter sig igår och skrämde sambon när den rasslade omkring i garaget så fick jag ta det som fanns hemma och fixa en "snointeminmusfälla" - vajer med en klämma att kunna ta bort fällan. [bild]
Varför ett stort lila kryss i fotografiet?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ingen isolering i bjälklaget?
Jodå 90mm men den lades i efterhand så fotot är taget innan isoleringen är på plats.

K knipo skrev:
Varför ett stort lila kryss i fotografiet?
Jag vill visa respekt mot dom som är känsliga mot att se möss eller ännu värre för vissa döda möss.

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Köp en sån här fälla. Det tar en ände med förskräckelse för musen, de dör ögonblickligen och behöver inte plågas med att släpa fällan bakom sig.

Snygg avatar förresten, Thunderbolt från Quake skulle nog göra processen kort med musen :)

[länk]
Jo en railgun tack! ;)
Mjölner är testad men med dåligt resultat. Jag kör med SuperCat med bättre resultat. Jag ändrade idag konstruktionen till att spika locket på en glassburk uppochner på en bräda, placera fällan och sätta fast burken med ett borrat hål så sambon inte ser mössen...

• Gilla
possum77
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:

[länk]
Förresten, tar den svansen eller ett ben så lever dom ett tag vilken fälla man än har. Dom har stor överlevnadsinstikt!

Nytt handfat i badrum är tanken. Av bara farten föreslog jag panel bakom skåpet som ändå måste tas bort och modifieras. OK, sa hon. Påbörjat förra helgen, fortsatt idag men hade otur när jag tänkte leka rörläggare. Mindre fontän gav lite vatten i väggen och ner i bjälklaget. Torka, torka, vänta...
Nu är panelen uppe och skåpet ska dit i morgon. Fontänen? Glömde plugga varmvattnet

• Badrum under renovering med nyuppsatt vit panel på vägg, eluttag och handdukstork.
    Skapa konto
  • Orenoverat badrum med öppet handfatsskåp, handdukar, rör och verktyg indikerar pågående arbete.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.