Scouten skrev:
Mycket snyggt, jag är imponerad av hur mycket jobb du lägger på köket!
Tack :oops: Är väl helt enkelt för att man tycker det är så roligt.
Står man och kockar i vanliga fall så är det roligt att såga och skruva när man kommer hem :D

Börjat förvandla detta
Renoveringsarbete med träreglar, isolering och verktyg i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till detta
Inledningsfasen av ett golvbygge med golvspånskiva och isolering mellan reglarna.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Köpt en ny leksak. Mattor, bilen och nu håller på soffan på att bli ren. Alla borde ha en sån här i livet. :love:

• Gul textilmattvättare används på en grå soffa i ett hem för effektiv rengöring.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
T
Idag försöker jag och dottern räkna ut hur mycket virke vi behöver till fasaden (lockpanel) :thinking:

Vi tänker använda av oss 21×145 och 21×95

Gavlarna är 42m2/sida = 84m2
långsidorna 26m2/sida = 52m2

Så följer vi guiden på Svensk trä så behöver vi

680m 21×145mm och 680m 21×95mm + spill :thinking:

Vad säger ni kan det stämma :geek:

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Ja, om överlappet på locken är 20 mm.

Halvvägs!
Renovering av vindsgolv halvvägs, med nya golvplattor och öppen regelstruktur i bakgrunden.
Skapa konto

Detta är ett av de skönaste momenten i renoveringen, när man får ett plant golv att gå på istället för reglar där ett snedsteg innebär att jag landar i vardagsrummet:)

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
hordak
Tvättställ och toalettstol i gästfaciliteten i källaren:
Ett vitt tvättställ och toalett i en källarbadrumsrenovering, inklusive verktyg och en vattenpass.
Skapa konto

Håller på och skrapa en gammal innerdörr.
Behöver köpa in en slipmaskin, någon som rekommendera en inte allt för dyr maskin som kan vara bra till detta ändamål? Multiverktyg
Gammal innerdörr under skrapning med verktyg och stol i ett rum under renovering.
Skapa konto

Redigerat:
P Pappa1986 skrev:
Håller på och skrapa en gammal innerdörr.
Behöver köpa in en slipmaskin, någon som rekommendera en inte allt för dyr maskin som kan vara bra till detta ändamål? Multiverktyg
[bild]
Det beror ju på vad du skall göra med dörren sedan? Trären eller måla igen. En multimaskin kommer man ju åt med i hörn osv på ett annat sätt en en slipmus som ändå funkar ok.

N Noseone skrev:
Det beror ju på vad du skall göra med dörren sedan? Trären eller måla igen. En multimaskin kommer man ju åt med i hörn osv på ett annat sätt en en slipmus som ändå funkar ok.
Dörren ska målas igen. Blir nog en slipmus (y)

R
P Pappa1986 skrev:
Dörren ska målas igen. Blir nog en slipmus (y)
Varför inte värmepistol o skrapa för att ta bort färgen, det blir ju trärent direkt.

Bandslip till dom plana ytorna. Träkloss och sandpapper till det som du inte kommer åt med bandslipen.

R RapidSledge skrev:
Varför inte värmepistol o skrapa för att ta bort färgen, det blir ju trärent direkt.
Jag va inne på det men provade med färgborttagningsmedel, funkar hyfsat men funkar säkert bättre med värmepistol.

PNO PNO skrev:
Bandslip till dom plana ytorna. Träkloss och sandpapper till det som du inte kommer åt med bandslipen.
Ja, träkloss och sandpapper får det nog bli där man inte kommer åt med musen (y), tack

R RapidSledge skrev:
Köpte värnepistol och slipmus. Kört 5 min med värmepistol. Funkar helt perfekt (y):D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.