I väntan på att betongen ska härda har jag grävt lite i krypgrunden.
Tänk vad lätt det hade varit att köra skottkärran om man var en meter kortare...
Skottkärra i en trång krypgrund med grävd jord och hård lera, under träbjälkar och vid sidan av betongfundament.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den orörda marken består av hård sedimenterad lera (gammal sjöbotten?), så det är bra med en nyvässad spade.
Grävningsarbete i krypgrund med hård, sedimenterad lera och stenar, under en byggnad.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Tänk vad lätt det hade varit att köra skottkärran om man var en meter kortare...
]
Det är sånt man har barn till! ;)

• Gilla
erkka och 6 till
  • Laddar…
Ja, Jag får göra några nya som inte är så stora...

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Gästtoaletten blev nästan klar igår. Bara spegel, ny termostat på elementet och en liten list vid tröskeln som saknas. Men nu kan man använda den.
Nyrenoverad gästtoalett med vita väggar, svartvitt schackrutigt golv, handfat och toalett.
Skapa konto
Nästan färdigställd gästtoalett med vitmålade väggar, schackrutigt golv och vit toalettstol.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Det känns så långsamt men väggen framåt har ny panel i alla fall. Sen behövde jag vädersäkra då det började vräka ner så lilla biten på gaveln där inkommande el sitter får bli i veckan och även andra strykningen grått om vädret tillåter.

Husfasad under renovering med ny panel och verktyg utspridda på marken.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T
Lagt klart golvet :)

• Nyinstallerat betonggolv i källare med två kattlådor och kablar längs väggen.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med nylagt betonggolv och byggmaterial samt verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Nyinstallerat ljust kakelgolv i ett halvfärdigt renoveringsrum med verktyg och byggmaterial.
    Skapa konto
  • Nyinstallerat terrakottafärgat kakelgolv i rum med kvarliggande verktyg och en kartong.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Roboten har betett sig konstigt ett tag. Efter lite mätning konstaterade jag att guidekabeln var av. Någonstans. Tur man har en tongenerator liggandes!
En tongenerator och dess receiver med röda och svarta ledningar samt ett par hörlurar på ett bord.
Skapa konto

10 minuter senare var felet lokaliserat

Avbruten guidekabel och verktyg i gräset vid reparation av robot.
Skapa konto

Misstänkt orsak är att märlan slogs ner för hårt.

Som tur var hade jag "fiskögon" kvar så jag kunde laga.

• Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Jag köpte en låda med "fiskögon" dvs dedär 3M-skarvdonen som medföljer iaf Husqvarna-klipparna.
"Bra att ha"

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Verkligen bra att ha. Det första den bättre hälften gjorde efter att vi hade satt slingan var att sätta spaden genom kabeln :D "Oups"

Jag har satt maskrosjärnet, lien och snösläden i mitt, samt lyckats dra sönder den för hand när jag skulle flytta den.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Blir nog till att köpa några till nu när förrådet är tömt :)

Halva busstaket har takpapp och läkt nu. Det var inte helt lätt med tanke på åskväder och regnskurar. Jag behövde bygga en stege för att komma upp. För säkerhets skull skruvade vi fast den i takkonstruktionen. Nu blir det en jobbarvecka att vila upp sig på, så får vi ta nya tag med den andra halvan nästa helg.

Halvfärdigt bussgaragetak med takpapp och träläkt under konstruktion med en stege fäst vid sidan.
Skapa konto

En trästege fäst vid en busstakskonstruktion med halvfärdig takpapp och läkt.

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Målat sanningar sambon målade igår men det var fullt med skräp i när de torkat. Slipade lite lätt och la på ett lager till.
DphSåg lite prickigt ut tidigare men desto mer det torkar så ser det bättre ut. Får se imorrn. :)

Nymålade vita träbrädor som ligger på tork i ett arbetsrum.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Byggt lite mer form. I morgon blir det nog några baljor betong...
Form för gjutning av betong med träplankor och armeringsjärn på en grusig mark.
Skapa konto

Jag insåg ganska snabbt att jag nog skulle låta den här ligga kvar:
Grovgrunden för ett byggprojekt med nylagt formarbete bredvid en stor sten som ska lämnas kvar.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Nu kom termostaten på plats inne på gästtoaletten. Lagom till att jag satte på värmen i huset idag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.