4 382 346 läst · 32 158 svar
4382k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag tyckte att fläktmotorn inne har väsnats allt mer i min luftvärmepump så jag tänkte jag "hur svårt kan det va?". Fick demontera nästan bokstavligt talat hela innerdelen. Bara kondensorn som sitter kvar i väggkonsolen och även den fick man böja undan för att få ut fläkthjulet.
Nu har jag iaf motorn ute och det ska bli spännande att se om man får ihop allt igen. ☺️
Nu har jag iaf motorn ute och det ska bli spännande att se om man får ihop allt igen. ☺️
Köpte lite för mkt ved så måste utöka förrådet då. Bygger om baksidan på carporten så man tar veden inifrån carporten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Målat lite till panel, för resterande del av nedervåningen på framsidan. Hoppas på bra väder till helgen.
Satte även slangvindan på plats på baksidan.
Logga in
Skapa konto
Satte även slangvindan på plats på baksidan.
Logga in
Skapa konto
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Fortsätter med den stackars timmerstommen. Någon dag så får nog en timmerman se över det hela, men tills dess så får vi lösa det så här.
Det drevas och lappas om vart annat, sen ska pappen på.
Blir lite provisoriska lösningar som en timmerman nog inte hade blivit stolt av, men förmodligen enda sättet jag kunde komma på utan att riva för mycket.
I detta fallet var det en dymling som var rutten så en stående 45/95 fick stadga upp det istället. Lär knappast bli sämre i alla fall. Dessutom är nog ungefär halva dymlingen fortfarande frisk.
Det drevas och lappas om vart annat, sen ska pappen på.
Blir lite provisoriska lösningar som en timmerman nog inte hade blivit stolt av, men förmodligen enda sättet jag kunde komma på utan att riva för mycket.
I detta fallet var det en dymling som var rutten så en stående 45/95 fick stadga upp det istället. Lär knappast bli sämre i alla fall. Dessutom är nog ungefär halva dymlingen fortfarande frisk.
Attack på det röda idag,
Trodde jag skulle hinna längre men det tog sin tid att riva, sätta dit överblecket, insektsnätet, kapa upp alla bitar.
Grannen kom förbi med lite energi,
Och så här långt kom jag idag. Ny dag imorgon och borde gå fortare då mesta av pysslet är avklarat.
Logga in
Skapa konto
Trodde jag skulle hinna längre men det tog sin tid att riva, sätta dit överblecket, insektsnätet, kapa upp alla bitar.
Grannen kom förbi med lite energi,
Logga in
Skapa konto
Och så här långt kom jag idag. Ny dag imorgon och borde gå fortare då mesta av pysslet är avklarat.
Logga in
Skapa konto