Slipat och spacklat de gamla skurklossarna och golvlisterna till entrén. Skurklossarna kom på plats men listerna får vänta tills i morgon. Hoppas att jag hinner...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tyckte att fläktmotorn inne har väsnats allt mer i min luftvärmepump så jag tänkte jag "hur svårt kan det va?". Fick demontera nästan bokstavligt talat hela innerdelen. Bara kondensorn som sitter kvar i väggkonsolen och även den fick man böja undan för att få ut fläkthjulet.
Nu har jag iaf motorn ute och det ska bli spännande att se om man får ihop allt igen. ☺️

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Köpte lite för mkt ved så måste utöka förrådet då. Bygger om baksidan på carporten så man tar veden inifrån carporten.

Påbörjad utbyggnad av vedförråd på baksidan av en carport med verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjat bygge av ett vedförråd bakom en carport med träreglar och stötpelare.
Skapa konto
Uppbyggnad av ett nytt vedförråd på baksidan av en carport med träreglar och verktyg på marken.
Skapa konto

• Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
Målat lite till panel, för resterande del av nedervåningen på framsidan. Hoppas på bra väder till helgen.

Nymålad panel ligger på tillfälliga ställningar utomhus bredvid en trätrave.
Skapa konto

Satte även slangvindan på plats på baksidan.

Ny målad panelvägg med slangvinda och en stegar vid husets baksida.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Kom hem sent, men klöv ett par vedklabbar som jag fick när grannen tog ner ett par träd.
Yxhuvud fastkilat i vedklabb under vedklövning i svagt ljus.
Skapa konto

Seg jävla träbit...

Satt listerna (nja, nästan alla) på plats i entrén. Sen fick de lite färg på sig också.
Locket på cisternen inne på gästtoaletten kom också på plats.

Målat listerna en gång till. Hängt upp toarullehållare, toaborste, lampa och krokar på gästtoaletten.

Byggt form och fyllt den med lite betong.

• Nyfylld betong i träform längs marken på en byggplats, med verktyg och stenar runtomkring.
    Skapa konto
  • Gilla
TeroM och 2 till
  • Laddar…
M
Fortsätter med den stackars timmerstommen. Någon dag så får nog en timmerman se över det hela, men tills dess så får vi lösa det så här.
Det drevas och lappas om vart annat, sen ska pappen på.

Blir lite provisoriska lösningar som en timmerman nog inte hade blivit stolt av, men förmodligen enda sättet jag kunde komma på utan att riva för mycket.

I detta fallet var det en dymling som var rutten så en stående 45/95 fick stadga upp det istället. Lär knappast bli sämre i alla fall. Dessutom är nog ungefär halva dymlingen fortfarande frisk.

• En delvis rutten timmerstomme som stadgas upp av ett nytt trästöd.
    Skapa konto
  • Reparationsarbete på en gammal timmerstomme med nytt trästöd som ersätter en delvis rutten dymling.
    Skapa konto
M
Oj vad mörkt och murket det ser ut, det är faktiskt inte så illa som bilderna visar :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
T
Nästan färdigt Nyinstallerade terrakottafärgade klinkerplattor i ett nästan färdigt renoverat rum med djurtoaletter och verktyg.
Skapa konto
Nyinstallerade terrakottafärgade klinkerplattor i ett pågående renoveringsprojekt av ett rum.
Skapa konto
Olagd kakelplatta på ett i övrigt färdigkaklat golv i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto
:)

• Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Färdigmålat, ok det ska dit 8st 5cm lock under fönstret och på med lite färg på dom, men det känns som det är klart. ;)
Nyligen målat rött hus med ny vindskiva och byggnadsställning under fönster.
Skapa konto

Vindskivebyte, sen bort med ställningen.

• Gilla
Skooda och 5 till
  • Laddar…
Attack på det röda idag,

Pågående renoveringsarbete på husfasad med rött och vitt trä och ett fönster.
Skapa konto

Trodde jag skulle hinna längre men det tog sin tid att riva, sätta dit överblecket, insektsnätet, kapa upp alla bitar.

Grannen kom förbi med lite energi,

Förpackning med kexchoklad på ett metallöverbleck med bakgrund av en stege och fönster.
Skapa konto

Och så här långt kom jag idag. Ny dag imorgon och borde gå fortare då mesta av pysslet är avklarat.

Renovering av husfasad med pågående byte av överbleck och isolering exponerad, nära en röd dörr.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Vilken schysst granne du har :D

• Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Målade karmarna första varvet igår, förhoppningsvis har bågarna torkat så jag kan måla andra idag.
Nymålade fönsterkarmar ligger på träplank för torkning utomhus med grönska och ett rött skjul i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.