4 364 769 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Altanbygget fortskrider
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Oj, vad ni jobbar på i värmen! Kul att se, när man själv är lite slö - och feg. Om man som jag ramlat ner från stegar några gånger blir man lite försiktig, men det finns lösningar, även när man inte har nån kompis hemma
Det syns inte så tydligt men marken lutar något. Andra gaveln hade jag inga betänkligheter, där är det dessutom gräsmatta (eller vad man kallar det
Det syns inte så tydligt men marken lutar något. Andra gaveln hade jag inga betänkligheter, där är det dessutom gräsmatta (eller vad man kallar det
Har du kollat så bilen inte står i neutral då?K Kjell_G skrev:Oj, vad ni jobbar på i värmen! Kul att se, när man själv är lite slö - och feg. Om man som jag ramlat ner från stegar några gånger blir man lite försiktig, men det finns lösningar, även när man inte har nån kompis hemma
Jadå, ettan och handbromsen i, klossar under framhjul och kätting i bogserkrok o vägg
Skojar lite, men det är så klart bra att ha koll på. När man står däruppe känner man sig så trygg, jämfört med hur knäna darrar utan livlina
Skojar lite, men det är så klart bra att ha koll på. När man står däruppe känner man sig så trygg, jämfört med hur knäna darrar utan livlina
Smart och enkel lösning!K Kjell_G skrev:Oj, vad ni jobbar på i värmen! Kul att se, när man själv är lite slö - och feg. Om man som jag ramlat ner från stegar några gånger blir man lite försiktig, men det finns lösningar, även när man inte har nån kompis hemma
Jag for ner från stegen på trätrallen för några år sedan, efter det tänks det till en extra gång, framför allt om stegen står på träunderlag.
Skulle måla balkongräcket men det var ruttet på flera ställen så några minuter senare fanns det inte mer...
Har nu tillverkat nya ribbor till räcket och det var bra att ha en gammal bänkborrmaskin till det jobbet.
Sen fick jag oljat, grundat och målat en gång.
Idag ska jag ge mig på ännu mer målning i väntan på limträbalkarna som ska sitta som överliggare på räcket...
Logga in
Skapa konto
Har nu tillverkat nya ribbor till räcket och det var bra att ha en gammal bänkborrmaskin till det jobbet.
Logga in
Skapa konto
Sen fick jag oljat, grundat och målat en gång.
Logga in
Skapa konto
Idag ska jag ge mig på ännu mer målning i väntan på limträbalkarna som ska sitta som överliggare på räcket...
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Fixat iordning panelen runt trappan på gäststugan.
Före
Under
Efter
Före
Logga in
Skapa konto
Under
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Min älskade är duktig, riktigt duktig.Hemmakatten skrev:
Logga in
Skapa konto
Reste ställning, lite lättare än att klänga på stegar.
Logga in
Skapa konto
Knuffade upp henne någon gång efter lunch!
Mvh P-A
21.00, känns som jag glömt något, kommer inte riktigt på vad, jaja, tar det i morgon.....
Nattinatt på er alla byggare....
Hmmm, känns ensamt i sängen.....
Känns inte som jag hunnit med ngt, 12 brädor på plats på panelen, fast jag hållit på sen 10 tiden.
Fast, klart att det går tid då jag passade på att flytta ut fönstret i liv med isoleringen. Föredrar att få ett fönstersprång på insidan med plats för en fönsterbänk istället för att fönsterbågen sticker in 10 mm innanför innervägg. Tar lite tid när fönstret sitter med rejäla spikar in från kringliggande reglar och fogskum runt allting. Rensning av fogskum och borrat upp för karmhylsor. Gillar Essves Indu-Prog system, smidigt att montera både fönster och dörrar när man har alla prylar som hör till. När fönstret ändå var urtaget passade jag på att slipa bort all gammal färg som börjat släppa, på med grundolja och grundfärg. I och med utflytten behövdes det salning och nya spikreglar runt fönstret, och bytte även den längst ner på väggen då den gamla var halvmuggig.
Drevat, ”bottnat” och fogat.
Logga in
Skapa konto
Fast, klart att det går tid då jag passade på att flytta ut fönstret i liv med isoleringen. Föredrar att få ett fönstersprång på insidan med plats för en fönsterbänk istället för att fönsterbågen sticker in 10 mm innanför innervägg. Tar lite tid när fönstret sitter med rejäla spikar in från kringliggande reglar och fogskum runt allting. Rensning av fogskum och borrat upp för karmhylsor. Gillar Essves Indu-Prog system, smidigt att montera både fönster och dörrar när man har alla prylar som hör till. När fönstret ändå var urtaget passade jag på att slipa bort all gammal färg som börjat släppa, på med grundolja och grundfärg. I och med utflytten behövdes det salning och nya spikreglar runt fönstret, och bytte även den längst ner på väggen då den gamla var halvmuggig.
Logga in
Skapa konto
Drevat, ”bottnat” och fogat.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: