4 382 483 läst · 32 158 svar
4382k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Snön hade äntligen smält i släpet så de blev en tömmningssväng till tippen och sommardäck monterade på släpet på vägen hem. Ingen kö på drop-in:en och skiftet var klart innan jag hunnit betala. Fick även sommardäcken monterade på båda bilarna tidigare idag så nu får vintern vara slut.
Punkterat isbanan...
Visade sig vara runt 25 cm tjock is som mest så den är väl borta lagom till nästa vinter...
Gött med markrännan
Har måttat lite i källaren och ska få hem klinkers och innertak snart
Åker väl på att platsbygga en trappa ner också men försöker hitta färdiga vagnstycken som inte är impregnerade.
Visade sig vara runt 25 cm tjock is som mest så den är väl borta lagom till nästa vinter...
Gött med markrännan
Åker väl på att platsbygga en trappa ner också men försöker hitta färdiga vagnstycken som inte är impregnerade.
Ser lilleman bakom hörnet gillar att titta på vattnet som strömmarD09 skrev:Punkterat isbanan...
Gött med markrännan
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Konstaterat att all snö och regn förhöjt grundvattnet upp till ca en halvmeter upp på källarväggen (borde ligga någon meter under).
Rinner det inte undan snart så är det nog dags att dränera/grundvattensänka huset. Billigt och bra
Rinner det inte undan snart så är det nog dags att dränera/grundvattensänka huset. Billigt och bra
Med tanke på skitvädret och den snabba snösmältningen.. så borde det sjunka undan snabbt (tänkte på uttrycket "easy come easy go.."..) håller tummarna för att det gäller även hos dig.13th Marine skrev:
Visserligen tyckte jag det var kul och kika när det dränerades om.. men det är skit för både trädgården och plånboken!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Sniglar: man får hoppas
Att ha dränerat vore trevligt, men jag känner varken för att betala för det eller göra det själv.
Har grävt en grop där det är som lägst på tomten, 60cm ner får jag vatten.
På den ljusa sidan så finns det mycket vatten att vattna med
Att ha dränerat vore trevligt, men jag känner varken för att betala för det eller göra det själv.
Har grävt en grop där det är som lägst på tomten, 60cm ner får jag vatten.
På den ljusa sidan så finns det mycket vatten att vattna med
Funderade ett tag på att gräva ner en bevattningstank.. Låta nån dräneringsslang och/eller rör från hängrännan fylla på.. och anv typ en dränkbar pump vid bevattning ute vi har dock ingen bra plats för att gräva så, så det får la bli ett par ibctankar ist (marknivå, på något avskilt ställe)13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Det låter som material för en egen tråd, hade nämligen en egen tanke på nått liknande. Men jag har ju gott om vatten i borran (har försörjt 10 hushåll med vatten tidigare).
Just nu funderar jag på ett upphöjt IBC-kärl för att värma vattnet lite innan vi vattnar med det (är ganska kallt vatten ur borran)
Just nu funderar jag på ett upphöjt IBC-kärl för att värma vattnet lite innan vi vattnar med det (är ganska kallt vatten ur borran)
Slängt upp en paviljong från jula
kampanjpris 1500:-
Samt byggt en grillmöbel till kolgrillen som får agera avlastningsbord.
kampanjpris 1500:-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samt byggt en grillmöbel till kolgrillen som får agera avlastningsbord.
Logga in
Skapa konto
Foder och fönsterbänk klara, endast 2 år efter genomfört fönsterbyte.
Tar sin lilla tid när man först ska såga ner en ek på gården och transportera till den lokala sågen osv. för att få en lokalproducerad fönsterbänk...
Tar sin lilla tid när man först ska såga ner en ek på gården och transportera till den lokala sågen osv. för att få en lokalproducerad fönsterbänk...
Logga in
Skapa konto
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Egentligen inte jag som gjort något, utan jag har mest varit creepy guy i fönstret!
10m3/15 ton ångest hämtades idag. Krossen klassade det som berg så det vart 10kr/ton i kredit. Totalt två flak och 5,5h på tidsedeln.. Det var lite som klo-spelen på tivoli, ibland fick skopan inget och ibland jackpot.
10m3/15 ton ångest hämtades idag. Krossen klassade det som berg så det vart 10kr/ton i kredit. Totalt två flak och 5,5h på tidsedeln.. Det var lite som klo-spelen på tivoli, ibland fick skopan inget och ibland jackpot.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Idag kom jag inte långt med dörrbladskapningen, satte sågklingan i pekfingret. (fråga mig inte hur för jag vet inte!) 5 stygn vart det! Jag är dock imponerad över mitt rationella sätt att hantera detta, så här såg 2-3 minuter ut:
1. konstaterade direkt att fingertoppen hänger dåligt och att det behöver sys
2. sköljde fingret samtidigt som jag ringde och bad min sambo komma hem för att låsa dörrar etc.
3. Konstaterade att lössnus kan bli knepigt med dåligt pekfinger, rotade i frysskåpet efter stocken med portionssnus, kämpade med att lirka ut en dosa och lyckades bloda ner halva köket.
4. ner till bilen där farsan väntade och undrade vad jag sysslar med och iväg till akuten.
Kom till akuten, hade varken plånbok med leg eller pengar, ingen mobil eller hemnycklar. Men min dosa med snus var med!
1. konstaterade direkt att fingertoppen hänger dåligt och att det behöver sys
2. sköljde fingret samtidigt som jag ringde och bad min sambo komma hem för att låsa dörrar etc.
3. Konstaterade att lössnus kan bli knepigt med dåligt pekfinger, rotade i frysskåpet efter stocken med portionssnus, kämpade med att lirka ut en dosa och lyckades bloda ner halva köket.
4. ner till bilen där farsan väntade och undrade vad jag sysslar med och iväg till akuten.
Kom till akuten, hade varken plånbok med leg eller pengar, ingen mobil eller hemnycklar. Men min dosa med snus var med!