Snön hade äntligen smält i släpet så de blev en tömmningssväng till tippen och sommardäck monterade på släpet på vägen hem. Ingen kö på drop-in:en och skiftet var klart innan jag hunnit betala. Fick även sommardäcken monterade på båda bilarna tidigare idag så nu får vintern vara slut.

D09
Punkterat isbanan...

Visade sig vara runt 25 cm tjock is som mest så den är väl borta lagom till nästa vinter...

Gött med markrännan ;)

Har måttat lite i källaren och ska få hem klinkers och innertak snart :)

Åker väl på att platsbygga en trappa ner också men försöker hitta färdiga vagnstycken som inte är impregnerade.

• Gilla
GustavNilsson och 7 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Punkterat isbanan...

Visade sig vara runt 25 cm tjock is som mest så den är väl borta lagom till nästa vinter...

Gött med markrännan ;)

Har måttat lite i källaren och ska få hem klinkers och innertak snart :)

Åker väl på att platsbygga en trappa ner också men försöker hitta färdiga vagnstycken som inte är impregnerade.
Ser lilleman bakom hörnet gillar att titta på vattnet som strömmar :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Appendix Appendix skrev:
Ser lilleman bakom hörnet gillar att titta på vattnet som strömmar :)
Ha ha ungar och vatten :crysmile:

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Konstaterat att all snö och regn förhöjt grundvattnet upp till ca en halvmeter upp på källarväggen (borde ligga någon meter under).

Rinner det inte undan snart så är det nog dags att dränera/grundvattensänka huset. Billigt och bra :cry:

• Gilla
D09
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Konstaterat att all snö och regn förhöjt grundvattnet upp till ca en halvmeter upp på källarväggen (borde ligga någon meter under).

Rinner det inte undan snart så är det nog dags att dränera/grundvattensänka huset. Billigt och bra :cry:
Med tanke på skitvädret och den snabba snösmältningen.. så borde det sjunka undan snabbt (tänkte på uttrycket "easy come easy go.."..) håller tummarna för att det gäller även hos dig.

Visserligen tyckte jag det var kul och kika när det dränerades om.. men det är skit för både trädgården och plånboken!

• Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
Y Yrrol skrev:
Försökt få tag på en takläggare som inte svarar.
Du är rolig du. De flesta vill få tag i hantverkare som svarar ...

:crysmile: :crysmile: :crysmile: :cool:

• Gilla
D09 och 10 till
  • Laddar…
Sniglar: man får hoppas :D
Att ha dränerat vore trevligt, men jag känner varken för att betala för det eller göra det själv.

Har grävt en grop där det är som lägst på tomten, 60cm ner får jag vatten.
På den ljusa sidan så finns det mycket vatten att vattna med ;)

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sniglar: man får hoppas :D
Att ha dränerat vore trevligt, men jag känner varken för att betala för det eller göra det själv.

Har grävt en grop där det är som lägst på tomten, 60cm ner får jag vatten.
På den ljusa sidan så finns det mycket vatten att vattna med ;)
Funderade ett tag på att gräva ner en bevattningstank.. Låta nån dräneringsslang och/eller rör från hängrännan fylla på.. och anv typ en dränkbar pump vid bevattning ute :) vi har dock ingen bra plats för att gräva så, så det får la bli ett par ibctankar ist (marknivå, på något avskilt ställe)

Det låter som material för en egen tråd, hade nämligen en egen tanke på nått liknande. Men jag har ju gott om vatten i borran (har försörjt 10 hushåll med vatten tidigare).

Just nu funderar jag på ett upphöjt IBC-kärl för att värma vattnet lite innan vi vattnar med det (är ganska kallt vatten ur borran)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
RilleRock
Slängt upp en paviljong från jula
kampanjpris 1500:-
Paviljong monterad på trädäck med draperade sidor och en stege, i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt byggt en grillmöbel till kolgrillen som får agera avlastningsbord.
En hembyggd trägrillmöbel med en kolgrill under ett skyddstäcke på en trädäckad uteplats.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
Awesome awning in the evening. Nu är markisen på plats och testad i 0 m/s

• Nyligen installerad markis på en fastighet i kvällsbelysning med vindstilla väder.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad svart markis över husets terrass under en kristallklar kvällshimmel.
    Skapa konto
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Foder och fönsterbänk klara, endast 2 år efter genomfört fönsterbyte.
Tar sin lilla tid när man först ska såga ner en ek på gården och transportera till den lokala sågen osv. för att få en lokalproducerad fönsterbänk...
Fönstret med vit foder och en ny naturlig ek fönsterbänk ovanför en vit elementskydd.
Skapa konto

• Gilla
Värmelärlingen och 9 till
  • Laddar…
K
Egentligen inte jag som gjort något, utan jag har mest varit creepy guy i fönstret! :D
10m3/15 ton ångest hämtades idag. Krossen klassade det som berg så det vart 10kr/ton i kredit. Totalt två flak och 5,5h på tidsedeln.. Det var lite som klo-spelen på tivoli, ibland fick skopan inget och ibland jackpot.

• Vy från fönster som visar en grävmaskin och högar av krossat material på en tomt i soligt väder.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
K
Idag kom jag inte långt med dörrbladskapningen, satte sågklingan i pekfingret. (fråga mig inte hur för jag vet inte!) 5 stygn vart det! Jag är dock imponerad över mitt rationella sätt att hantera detta, så här såg 2-3 minuter ut:
1. konstaterade direkt att fingertoppen hänger dåligt och att det behöver sys
2. sköljde fingret samtidigt som jag ringde och bad min sambo komma hem för att låsa dörrar etc.
3. Konstaterade att lössnus kan bli knepigt med dåligt pekfinger, rotade i frysskåpet efter stocken med portionssnus, kämpade med att lirka ut en dosa och lyckades bloda ner halva köket.
4. ner till bilen där farsan väntade och undrade vad jag sysslar med och iväg till akuten.

Kom till akuten, hade varken plånbok med leg eller pengar, ingen mobil eller hemnycklar. Men min dosa med snus var med!

• Person som håller upp sin skadade finger insvept i ett bandage efter en olycka med en såg.
    Skapa konto
  • Gilla
Pagno och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.