4 383 485 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag bor ju ihop med en kulla(tydligen så heter det inte dalkulla säger hon), men jag har då aldrig hört klantmos tidigare, inte hon heller. Så har jag ju också bott bland er knätofse-män i nästan 5 år, så har hunnit höra en hel del dalmål.
Men FredrikR bor väl söder om älven? Dvs samma sida som dig Pagno?
Älvens södra strandrichardtenggren skrev:Jag bor ju ihop med en kulla(tydligen så heter det inte dalkulla säger hon), men jag har då aldrig hört klantmos tidigare, inte hon heller. Så har jag ju också bott bland er knätofse-män i nästan 5 år, så har hunnit höra en hel del dalmål.
Men jag undrar om inte Pagno huserar norr om älva..
Jajjemen, helt rätt!richardtenggren skrev:Jag bor ju ihop med en kulla(tydligen så heter det inte dalkulla säger hon), men jag har då aldrig hört klantmos tidigare, inte hon heller. Så har jag ju också bott bland er knätofse-män i nästan 5 år, så har hunnit höra en hel del dalmål.
Ni alla bor väll i Norrland?P Pagno skrev:Hrrrm, en dalmas erkänner aldrig användandet av klantmos, skärpning nu va, tänk på vad du skriver i sociala medier, funderar nästan på att rapportera dig till moderator, livstids avstängning kan komma på tal. Klantmosgränsen går förvisso nedanför Västerdalälven, du är förlåten denna gång!
Inga vänliga hälsningar från mig till dig!
Men annars, snyggt jobbat!
Gränsen går vid Hallandsåsen
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Ramnemark: heter det inte norrlandsåsen?
Själv anser jag att allt norr om landsvägen är Norrland. Och med landsvägen menas väg 9.
Själv anser jag att allt norr om landsvägen är Norrland. Och med landsvägen menas väg 9.
Det känns som det spårar ur riktigt i tråden.Mazen skrev:
Kanske dags att någon tar tag i det hela, någon som mig.
Nu bestämmer jag att allt utanför Dalarna är små förorter till just det viktigaste, mest centrala, underbara...Dalarna!
Så, nu behöver ingen gå ot längre, bestämt, klubbat och klart, inget mer att säga, e
För att förtydliga detta;Alfredo skrev:
Byggahus är ingen kontaktsida och jag är redan upptagen, rätt sida är här!
Helt klart, kunde bara inte vara tyst..P Pagno skrev:Det känns som det spårar ur riktigt i tråden.
Nu bestämmer jag att allt utanför Dalarna är små förorter till just det viktigaste, mest centrala, underbara...Dalarna!
Så, nu behöver ingen gå ot längre, bestämt, klubbat och klart, inget mer att säga, e.
Det ända bra som kommit från dalarna är väll SabatonP Pagno skrev:Det känns som det spårar ur riktigt i tråden.
Så, nu behöver ingen gå ot längre, bestämt, klubbat och klart, inget mer att säga, e
För att förtydliga detta;
Byggahus är ingen kontaktsida och jag är redan upptagen, rätt sida är här!