4 365 231 läst · 32 099 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Påbörjat ombyggnad i pannrummet, in med 200L arbetstank. Fick klart VP till tank, imorn hoppas jag få klart tank till värmekretsen. Känner att ajg hade behövt en väggkonsol för rören som löper mellan tank och VP, men sånt hittar man ju inte på en helg, får komplettera med det i veckan.
Inte helt lätt med nya dragningar när tappvattnet, varmvattnet och köldbärare är kvar lika befintligt.
Lyckades iaf återanvända skvallerröret till expkärlet, det enda som är 22mm, resten 28mm
Inte helt lätt med nya dragningar när tappvattnet, varmvattnet och köldbärare är kvar lika befintligt.
Lyckades iaf återanvända skvallerröret till expkärlet, det enda som är 22mm, resten 28mm
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Börjat gipsa väggar i källaren. Det är tre ytterväggar som ska få gips, ingen isolering. Om det ser amatörmässigt ut så är det för att det är första gången jag gipsar en vägg.
Köpte Biltemas hålhittare med magneter för dosor. Fungerar kanon. Köpte dock en storlek för liten hålfräs så jag får fila upp de sista millimetrarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte Biltemas hålhittare med magneter för dosor. Fungerar kanon. Köpte dock en storlek för liten hålfräs så jag får fila upp de sista millimetrarna.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Det undrar jag också. Mindre än r32 större än r25. Har bevisligen funnits eftersom det sitter några här i kåken men blev att såga och skarva på med klämring istället.krilleman_215 skrev:
Idag kom nästa upptäckt. Drog från hålet i innertaket som blev när jag tog ner en skiljevägg i tvättstugan så stoppade upp huvudet. Nog för att isolering var dyrt på 60-talet men att det i ett av facken inte ens fanns isolering förvånade mig. Frågan är om man kan knöla upp via hålet eller om jag måste riva innertaket och börja om.... förklarar iaf varför tvättstugan var så s-tans svår att hålla varm
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg