Ja vad gör ni på midsommar. Jag fixar tvättstugan. Bänkskivan är exakt på mm rätt efter att jag sågat för ho. Hoppas jag inte gör fel....
 
  • Tvättstuga under renovering med tvättmaskin och bänkskiva där utskärning för handfat förbereds.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Bytt brevlåda. Eftersom grannens lutar en del så satte jag min så dom matchar varandra. :D
 
  • Röd och svart lutande brevlåda vid en häck, bunden med gult spännband för att matcha en granne.
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
D09
useless useless skrev:
Bytt brevlåda. Eftersom grannens lutar en del så satte jag min så dom matchar varandra. :D
Glöm inte att matcha om du bygger ut ;)
 
D09
Börjat riva ett " förråd " bakom garaget
 
  • Före och efter bilder av rivningsprocessen av ett grönt förråd bakom ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
5.2 racing och 1 till
  • Laddar…
Här var det ett kök i morse...
Rivningsarbete i kök med upptagen golvbeläggning och synliga rör vid radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sammy_j och 7 till
  • Laddar…
Krilleman
C Cicaro skrev:
I förrgår kväll lärde jag mig läxan att aldrig koppla rör när Ahlsell har stängt. Igår att r28 är en gänga som inte används längre och att man Blir rejält blöt om man glömmer dra åt en pemkoppling så stammen går isär.
R28?!

Vad är det?
 
K
Påbörjat ombyggnad i pannrummet, in med 200L arbetstank. Fick klart VP till tank, imorn hoppas jag få klart tank till värmekretsen. Känner att ajg hade behövt en väggkonsol för rören som löper mellan tank och VP, men sånt hittar man ju inte på en helg, får komplettera med det i veckan.

Inte helt lätt med nya dragningar när tappvattnet, varmvattnet och köldbärare är kvar lika befintligt.
Lyckades iaf återanvända skvallerröret till expkärlet, det enda som är 22mm, resten 28mm
 
  • Ombyggnad i pannrum med 200L arbetstank, kopparledningar och värmepump kopplad till tank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pannrum med kopparledningar, expantionskärl, ventiler och en 200L tank, verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ombyggnad i pannrum med installation av en 200L arbetstank och kopparledningar anslutna till värmepump och värmekrets.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ombyggnad i pannrum med värmepump, arbetstank, rördragningar och expansionskärl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Äntligen!!!
Snart är övre plan färdigt och vi kan börja inreda
Befintliga Väggar ✔
Nya väggar. ✔
Nytt golv ✔
Städat bort allt skräp och monterat två karmar och dörrar gjordes idag.
 
  • Renoverat övre plan med mörkt laminatgolv, nyinstallerade vita dörrar och räcke vid trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Börjat gipsa väggar i källaren. Det är tre ytterväggar som ska få gips, ingen isolering. Om det ser amatörmässigt ut så är det för att det är första gången jag gipsar en vägg.

Källare under renovering visar nyuppsatta gipsskivor på vägg, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte Biltemas hålhittare med magneter för dosor. Fungerar kanon. Köpte dock en storlek för liten hålfräs så jag får fila upp de sista millimetrarna.
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Du drar skruven för långt in........
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Du drar skruven för långt in........
Jag vet! Hade lite svårt för att få rätt feeling först med skruvdragare och stålreglar som sviktar innan skruven nyper. Har gjort två skivor till och dom ser betydligt bättre ut.
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Kört iväg det gamla köket till tippen och skottat ut all gammal aska, sten, slagg etc som låg under trägolvet. Jag har också börjat riva ner de delar av den gamla vävtapeten som satt löst.
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
Krilleman krilleman_215 skrev:
R28?!

Vad är det?
Det undrar jag också. Mindre än r32 större än r25. Har bevisligen funnits eftersom det sitter några här i kåken men blev att såga och skarva på med klämring istället.

Idag kom nästa upptäckt. Drog från hålet i innertaket som blev när jag tog ner en skiljevägg i tvättstugan så stoppade upp huvudet. Nog för att isolering var dyrt på 60-talet men att det i ett av facken inte ens fanns isolering förvånade mig. Frågan är om man kan knöla upp via hålet eller om jag måste riva innertaket och börja om.... förklarar iaf varför tvättstugan var så s-tans svår att hålla varm
 
C Carl-Jo-han skrev:
Jag vet! Hade lite svårt för att få rätt feeling först med skruvdragare och stålreglar som sviktar innan skruven nyper. Har gjort två skivor till och dom ser betydligt bättre ut.
Köp gipsbits som släpper skruven när den är indragen så behöver du inte så mycket feeling. :)
 
iSnobben iSnobben skrev:
Köp gipsbits som släpper skruven när den är indragen så behöver du inte så mycket feeling. :)
Det kunde du väl har sagt innan jag började att skruva? ;)

Skämt åsido, visste inte ens att det fanns! Men tack för tipset, det ska inhandlas (y)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.